عملیات احیای پلنگ ایرانی در بندر عباس [+ویدیو]

به تازگی، ویدئویی مبنی بر عملیات احیای پلنگ ایرانی در بندر عباس به انتشار رسیده که حواشی و بازتاب‌های فراوانی را با خودش به همراه داشته است.

روز گذشته، خبری مبنی بر تصادف یک یوز ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که جنجال‌های زیادی را آفرید و پس از آن، دامپزشکان هرمزگان، ویدئو عملیات بازگرداندن یوزپلنگ ایرانی را به انتشار رساندند تا نشان بدهند عمل احیا کردن پلنگ مجروح صورت می‌گیرد.

اما در نهایت، تلاش برای احیای یوز ایرانی بی نتیجه ماند و این یوزپلنگ ایرانی که در معرض انقراض است، متاسفانه به راحتی از دست رفت و خبری غمگین را به جامعه محیط زیست اضافه نمود.

عملیات احیای پلنگ ایرانی در بندر عباس

عملیات بازگرداندن یوزپلنگ ایرانی

عملیات احیای پلنگ ایرانی در بندر عباس
عملیات بازگرداندن یوزپلنگ ایرانی

این پلنگ شامگاه دوشنبه در تصادف با یک خودروی نیسان که راننده آن از محل تصادف گریخت مجروح شد و روز سه شنبه بدون علائم حیاتی به تنها بیمارستان دامپزشکی هرمزگان در شهر بندرعباس منتقل شد که دامپزشکان بیش از ۳۰دقیقه برای بازگرداندن این پلنگ به زندگی تلاش کردند.

بیشتر بخوانید:

دیده شدن سه پلنگ زیبای ایرانی کنار یکدیگر

این پلنگ که قرار بود برای درمان و بررسی بیشتر آسیب وارد شده به بندرعباس منتقل شود، پیش از انتقال به کلینیک دامپزشکی در بندرعباس تلف شد. عملیات ناموفق احیای قلبی و ریوی یک قلاده پلنگ ایرانی که شامگاه دوشنبه در تصادف با خودرو مجروح شده بود را در فیلم زیر مشاهده کنید. این پلنگ شامگاه دوشنبه در تصادف با یک خودروی نیسان که راننده آن از محل تصادف گریخت مجروح شد.

عمل احیا کردن پلنگ مجروح

در ادامه می‌توانید تلاش برای احیای یوز ایرانی را ببینید:

قاسمی یادآور شد:

پلنگ ایرانی از گونه های در معرض خطر است اما حادثه در مناطق تحت مدیریت محیط زیست رخ نداده است. به گفته معاون تنوع زیستی محیط زیست هرمزگان، پلنگ ایرانی در بیشتر مناطق کوهستانی استان مشاهده شده است.

منابع محلی در این حادثه مشاهده ۲ قلاده پلنگ را گزارش کرده اند که یکی از آنها هنگام عبور از عرض جاده با یک دستگاه خودرو نیسان تصادف کرده است و یک قلاده پلنگ دیگر به سمت کوه های “خونو” رفته است.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *