مرد اهوازی که ۴۵ سال نخوابید [+جزئیات]

اخیراً خبری تحت عنوان مرد اهوازی که ۴۵ سال نخوابید به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

طاهر طرفی معروف به مرد اهوازی که نمی خوابد یکی از خبرسازترین افراد در فضای مجازی است. در ادامه این مطلب به ماجرای بی خوابی مرد اهوازی می‌پردازیم و جزئیات آن را مشاهده خواهید کرد.

مرد اهوازی که ۴۵ سال نخوابید

طاهر طرفی

طاهر طرفی ۵۶ ساله دلش لک زده برای اینکه فقط پنج دقیقه پلک‌هایش را روی هم بگذارد. در تمام این سال‌ها سراغ همه جور دوا و درمانی هم رفته اما دریغ از یک ثانیه خواب. در اهواز کسی نیست که طاهر طرفی را نشناسد. رد او را از روستای عجیب و غریب لت کرآباد در اهواز گرفتیم و همه جا دنبالش گشتیم تا رسیدیم به شرکت توسعه نیشکر و بالاخره آنجا پیدایش کردیم. همین که سراغ طاهر را از یکی از همکارانش در شرکت گرفتیم، خندید و گفت؛

طاهر را می‌گویی؟ می‌شناسمش. همان که خیلی وقت است نخوابیده؟ همه او را می‌شناسند. اتفاقا الان دارد توی فضای سبز شرکت کار می‌کند. هر موقع می‌بینمش ازش می‌پرسم، طاهر، هنوز هم شب‌ها بیداری؟ نخوابیده‌ای؟ او هم می‌گوید بله، هیچ وقت خوابم نمی‌برد.

مرد اهوازی که ۴۵ سال نخوابید
طاهر طرفی

همه این بی‌خوابی‌ها از یک شیطنت کودکانه شروع شد. آن زمان طاهر ۱۱سال داشت. او ماجرا را این طور تعریف می‌کند:

آن موقع خیلی کم سن و سال بودم و دوست داشتم سر به سر دیگران بگذارم. یک کارگر روی زمین نشسته بود و من هم به هوای بچگی و اذیت‌کردنش یک سوسک گنده برداشتم و انداختم توی پیراهن او. کارگر بینوا یکهو عین برق گرفته‌ها بلند شد و دنبالم کرد. آن‌قدر دویدم که از نفس افتادم. خسته و کوفته ایستادم که کمی نفس تازه کنم که یکدفعه کارگر از راه رسید و با چوبی که دستش بود، یک ضربه کوبید فرق سرم. از آن به بعد خواب به چشمم حرام شده. طاهر ۱۱ساله سرش درد می‌کرد، شب اول خوابش نبرد، شب دوم هم همین طور و شب‌های بعد هم هر کاری ‌کرد، نتوانست پلک روی هم بگذارد.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده ماجرای سرقت از رادیوتراپی بیمارستان امام رضا کرمانشاه

دیگر از بی‌خوابی کلافه شده بود. دنبال یک راه چاره می‌گشت. موضوع بی‌خوابی‌اش را با پدرش در میان گذاشت:

رفتیم دکتر و او بعد از معاینه به پدرم گفت پسرت از این به بعد بی‌خوابی می‌کشد. پدرم که خیلی ناراحت شده بود گفت یعنی هیچ دارویی وجود ندارد؟ نمی‌شود عملش کنید؟ دکتر هم گفت امکان عمل وجود دارد اما بعد از ۱۸ سالگی.

بیشتر بخوانید:

ویژگی‌ های زیباترین زنان دنیا از نظر هوش مصنوعی

مرد اهوازی که نمی خوابد

مرد اهوازی که ۴۵ سال نخوابید
بی خوابی مرد اهوازی

طاهر ۱۸ ساله شد، ۲۰سالگی را هم گذراند و شد ۲۷-۲۶ ساله تا اینکه یاد حرف دکتر افتاد و برای عمل جراحی آماده شد اما حرف‌های دکتر، هوش از سرش پراند؛ ۱۲میلیون تومان هزینه این جراحی است، مشکل که نداری؟ اما تهیه این پول برای طاهر خیلی سخت بود. او فقط می‌توانست شکم ۱۳ سر عائله‌اش را سیر کند، اما اینکه بخواهد ۱۲ میلیون تومان هم خرج عمل جراحی‌اش بکند ممکن نبود. طاهر با خنده می‌گوید:

با امسال می‌شود ۴۵سال که من چشم روی هم نگذاشته‌ام».

جالب اینجاست که طاهر این همه مدت نخوابیده اما اصلا احساس خستگی نمی‌کند و هر روز صبح آفتاب نزده سر کارش حاضر است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *