برنامه هفتم توسعه بازنشستگی ؛ تغییر سن در بازنشستگی زنان

چندی پیش، اخباری مبنی بر برنامه هفتم توسعه بازنشستگی در فضای مجازی به انتشار رسید که حواشی و بازتاب‌های فراوانی را با خودش به همراه داشت.

در اخباری که اخیراً در باب برنامه 7 توسعه حقوق بازنشستگان به انتشار رسیده است، خواشی زیادی را تحت عنوان واکنش ها به افزایش سن بازنشستگی به همراه داشت که اکثراً به انتقاد از برنامه توسعه بازنشستگان پرداختند.

برنامه هفتم توسعه بازنشستگی

تغییر سن در بازنشستگی زنان

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه باید نظام عادلانه بین پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان رعایت شود، گفت:

در برنامه هفتم توسعه باید مشکلات بازنشستگان را ریشه‌ای حل کنیم.

حمد رشیدی در نشست روسای کانون های بازنشستگان استان کرمانشاه، با بیان این مطلب و تاکید بر تدوین نگاه تکریم آمیز برنامه هفتم توسعه نسبت به بازنشستگان گفت:

از مهمترین ریشه‌های به وجود آمدن مشکلات این قشر عدم وجود این نگاه بین مسئولان سطح کلان کشور است که باعث شده به وضعیت و مسائل بازنشستگان به موقع رسیدگی و توجه نشود.

برنامه هفتم توسعه بازنشستگی
برنامه 7 توسعه حقوق بازنشستگان

واکنش ها به افزایش سن بازنشستگی

برنامه هفتم توسعه بازنشستگی
برنامه توسعه بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد:

برنامه هفتم توسعه بهترین فرصت برای اصلاح تعدد روش‌های محاسبه حقوق بازنشستگان و حتی شاغلان دستگاه‌ها و کاهش تبعیض حقوق بازنشستگان است.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته حداقل سن بازنشستگی در سال اول اجرای برنامه هفتم قرار است ۵۳ سال باشد. در عین حال مقرر است بر اساس ماده ۶۶ لایحه برنامه هفتم توسعه، سن و سابقه قابل قبول در تمامی حالات احراز شرایط بازنشستگی در کلیه سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی در طول برنامه هفتم به ازای هر سال شش ماه افزایش‌ می‌یابد. یعنی اگر در سال ۱۴۰۳ قرار باشد اجرای برنامه هفتم توسعه آغاز شود، فردی که به سن بازنشستگی رسیده باید ۶ ماه دیگر هم کار کند و حق بیمه بپردازد تا بازنشست شود.

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *