ایلان ماسک: ما همین الان سایبورگ شده ایم!

ایلان ماسک سایربورگ ؛ ایلان ماسک مرد دنیای تکنولوژی مدرن باور دارد که همین حالا هم در سایبورگ هستیم چرا که وابستگی زیادی به کامپیوترها داریم.

ایلان ماسک باور دارد که ما همین الان سایبورگ شده‌ایم، چون برای حفظ اطلاعات تا حد زیادی به کامپیوترها وابسته‌ایم. هوش مصنوعی به‌سرعت درحال پیشرفت است و احتمالاً طولی نخواهد کشید که کاشت تراشه‌ها هم در بدن انسان‌ها رواج پیدا می‌کند. در ادامه مطلب با خبر سایربورگ ایلان ماسک همراه ما بمانید.

ایلان ماسک سایربورگ

  • تراشه‌ های مغزی ایلان ماسک

ایلان ماسک مرد پرحاشیه دنیای تکنولوژی در یک اظهارنظر عجیب عنوان کرده است که ما همین الان هم سایبورگ شده‌ایم چرا که وابستگی زیادی به کامپیوترها داریم. ایلان ماسک در پاسخ به یک کاربر که در توییتی پرسیده بود معیار تشخیص تبدیل‌شدن انسان‌ها به هوش مصنوعی چیست، نوشت:

«سؤال خوبی است. ما همین حالا سایبورگ شده‌ایم. حافظه ما تا حد زیادی به کامپیوترها محول شده است و آن‌ها همه‌چیز را با بالاترین میزان دقت در سطح پیکسل‌ها به خاطر می‌سپارند.»

ایلان ماسک سایربورگ

توییت ایلان ماسک سایبورگ

بااین‌حال، ماسک باور دارد که ما هنوز به‌طور کامل به هوش مصنوعی تبدیل نشده‌ایم؛ چرا که برای فکرکردن خیلی کمتر به کامپیوترها وابسته‌ایم. مدیرعامل تسلا معتقد است علت این اتفاق این است که هوش مصنوعی نمی‌تواند خیلی از کارهایی را که ما انجام می‌دهیم، انجام دهد. البته او تأکید می‌کند که این‌ها محدودیت‌های فعلی فناوری هستند و شرایط ممکن است در آینده تغییر کند. ازآن‌سو اما اندرسن در مقاله‌اش سعی کرده است بخشی از این نگرانی‌های هیستریک و منفی‌نگرانه را برطرف کند و نشان دهد که هوش مصنوعی می‌تواند هر چیزی را که برای ما اهمیت دارد، اندکی بهتر کند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *