بو گلدمن نویسنده فیلم دیوانه از قفس پرید درگذشت +[علت فوت و بیوگرافی]

بو گلدمن درگذشت ؛ گلدمن فیلم‌نامه نویس فیلم دیوانه از قفس پرید بود که در سن ۹۰ سالگی درگذشت. وی دو اسکار فیلم‌نامه‌نویسی را از آن خود کرده بود!

نویسنده فیلمنامه «پرواز برفراز آشیانه فاخته» که در ایران با عنوان «دیوانه از قفس پرید» هم شناخته می‌شود، در ۹۰ سالگی درگذشت. گلدمن علاوه بر کسب ۲ جایزه اسکار در سال ۱۹۹۳ هم برای فیلمنامه «بوی زن» نامزدی اسکار را کسب کرده بود. در ادامه مطلب با خبر فوت بو گلدمن فیلم‌نامه نویس همراه ما بمانید.

بو گلدمن درگذشت

درگذشت بو گلدمن

به گزارش منابع خبری:

آقای بو گلدمن فیلمنامه‌نویسی که برای نوشتن فیلم‌نامه‌های پرواز بر فراز آشیانه فاخته یا همان دیوانه از قفس پرید و ملوین و هاوارد برنده جایزه اسکار شد و در کنار چهره‌های منتخبی از فیلمنامه‌نویسان نسل خود به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شد.

بو گلدمن درگذشت

بیوگرافی بو گلدمن فیلم‌نامه نویس

جایزه اسکار برای فیلم‌نامه «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» که اولین جایزه گلدمن است، فیلم‌نامه‌ای اقتباسی است که او با همکاری «لارنس هوبن»، بر اساس رمانی به همین نام از «کن کیسی» نوشته بودند. فیلم‌نامه آن‌قدر قدرتمند بود که پایه‌ای برای جوایز دیگر اسکار برای بهترین بازیگر مرد و زن و کارگردانی این فیلم سینمایی شد.

بو گولدمن Bo Goldman متولد ۱۰ سپتامبر ۱۹۳۲ فیلم‌نامه‌نویس، و نمایش‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا بود. معروف‌ترین فیلمنامهٔ او دیوانه از قفس پرید بود. وی همچنین برنده جوایزی همچون جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بو گلدمن درگذشت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *