اسکارلت جوهانسون از اپ هوش مصنوعی Lisa AI شکایت کرد

خبر شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی صبح دیروز در فضای مجازی منتشر و ترند شد. علت این شکایت استفاده غیرقانونی از شهرت وی عنوان شده است.

اسکارلت جوهانسون، ستاره معروف سینمای هالیوود، در نظر دارد که علیه توسعه‌دهندگان یک برنامه هوش مصنوعی به خاطر استفاده از نام و تصویر او در یک تبلیغ آنلاین اقدام قانونی کند. بر اساس گزارش‌های خبری، این تبلیغ برای معرفی هوش مصنوعی ویرایشگر عکس با نام Lisa AI: 90 Yearbook and Avatar ساخته شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی

یک ویدیو تبلیغاتی 22 ثانیه‌ای با حضور جوهانسون، در روزهای اخیر بارها منتشر شد. این ویدیو که برای تبلیغ یک سرویس هوش مصنوعی ساخته شده، شامل صدا و تصویر جوهانسون است اما بازیگر معروف هالیوود می‌گوید که ویدیو بدون اطلاع او ساخته شده و هوش مصنوعی در تولید آن نقش دارد.

در ابتدای این ویدئوی تبلیغاتی، کلیپی واقعی از جوهانسون در پشت صحنه‌ی یکی از فیلم‌های سری اونجرز می‌بینیم. در ادامه‌ی ویدیو، تصویر و صدای شبیه‌سازی‌شده‌ی جوهانسون به‌نمایش درمی‌آید. در انتهای آگهی، Convert Software (توسعه‌دهنده اپلیکیشن) متنی را نمایش می‌دهد که در آن گفته شده تصاویر توسط Lisa AI تولید شده‌اند و هیچ ربطی به این بازیگر ندارند.

شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی
شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی

تبلیغ هوش مصنوعی اسکارلت جوهانسون

بر اساس گزارش ورایتی، ویدیو در شبکه‌ی اجتماعی ایکس منتشر شده بود، اما اکنون از دسترس خارج شده است. شماری از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی شرکت Convert Software همچنان در اپ استور و گوگل پلی قابل‌دسترس هستند. یورن در بیانیه‌ای گفت:

«ما این چیزها را ساده نمی‌گیریم. طبق روش معمول خود در این شرایط، با تمام راه‌حل‌های قانونی که در اختیار خواهیم داشت، با آن برخورد خواهیم کرد.»

با این‌که هوش مصنوعی می‌تواند یک ابزار مفید برای بسیاری از افراد جامعه باشد، اما ممکن است موقعیت بسیاری از افراد مشهور را نیز تهدید کند. برای مثال، بسیاری از خواننده‌ها از تقلید صدای آن‌ها و حتی کاور کردن آهنگ برخی از هنرمندان توسط سایر خواننده‌ها که فقط با هوش مصنوعی صورت گرفته رضایت ندارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *