طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در یزد انجام شد

در فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور، پردیس سینمایی خلیج فارس یزد پس از انجام مراحل ساخت و تجهیز، با چهار سالن نمایش آماده بهره‌برداری شده است.

پردیس سینمایی خلیج فارس در طبقه سوم یک مجتمع با همین نام و با مساحت 2500 متر مربع ساخته شد. این پردیس شامل چهار سالن بسته و یک سالن باز با مساحت 1300 متر مربع است. سالن اول این مجموعه 200 صندلی دارد. همچنین سه سالن دیگر این سینما هر کدام دارای ظرفیت 100 صندلی هستند. با افتتاح سینما خلیج فارس، در کل حدود 500 صندلی جدید به زنجیره سینماهای مهر حوزه هنری در سراسر کشور اضافه شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در یزد

علاوه بر چهار سالن نمایش اصلی، این پردیس سینمایی دارای یک سالن VIP با ظرفیت 25 نفر و یک سالن باز با ظرفیت 180 صندلی است که در مرحله بعدی قابل بهره‌برداری خواهد بود. هادی اسماعیلی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز، در سفر خود به یزد و بازدید از این مجموعه سینمایی، خبر افتتاح و بهره‌برداری آن را در اواخر پاییز اعلام کرده بود.

طرح توسعه سینماهای حوزه هنری

با توجه به افتتاح این مجموعه در آذرماه، هموطنان یزدی پس از اتصال این سینما به سامانه سمفا، قادر خواهند بود آثار چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در سالن‌های نوساز پردیس خلیج فارس تماشا کنند. سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در چهار سال گذشته به نوسازی و توسعه سینماهای خود در دو فاز مختلف پرداخته است.

در فاز نخست، 65 سالن سینمای تازه تاسیس و بازسازی شده به چرخه اکران سینمای ایران افزوده شد که شامل 20 سینما در 12 استان با ظرفیت 10945 صندلی بود. در فاز دوم این طرح نیز 86 سالن سینما ساخته و احیا شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی طرح توسعه سینماهای حوزه هنری چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *