اینستاگرام به ایجاد فضایی برای آزار جنسی کودکان متهم شد

دادستانی کل نیومکزیکو اخیراً شکایتی جدید علیه شرکت متا (Meta) ثبت کرده است که در آن متهم شدن اینستاگرام به عنوان بستری برای پرورش مجرمان آزار جنسی را نشان می‌دهد.

بر اساس این شکایت، «مارک زاکربرگ»، مدیر اجرایی «متا»، به طور مستقیم به عنوان مسئول تشدید خطرات برای کودکان در شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه متا شناخته شده است. همچنین، دادستانی کل نیومکزیکو هشدار داد که متا کودکان را به منظور افزایش درآمد تبلیغاتی به خطر می‌اندازد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


متهم شدن اینستاگرام به ایجاد فضایی برای آزار جنسی کودکان

این شکایت در پی تحقیقاتی است که توسط «رائول تورز»، دادستان کل نیومکزیکو، صورت گرفت. در طول این تحقیقات، بازرسان به عنوان چهار پروفایل جعلی کودک (دو پسر و دو دختر) در اینستاگرام و فیسبوک ظاهر شدند. آن‌ها پست‌هایی منتشر کردند که به نظر می‌رسید جوان‌تر هستند. همچنین، حساب‌هایی در این شبکه‌ها مشاهده شد که به صورت عمومی محتواهای مستهجن برای بزرگسالان منتشر می‌کردند.

متهم شدن اینستاگرام

بازرسان در نتیجه این تحقیقات، نه تنها توصیه‌های نامناسبی برای هر یک از حساب‌های گروه دوم پیدا کردند، بلکه تأیید کردند که شکارچیان جنسی را نیز جذب کرده‌اند. به علاوه، یک نمونه از این حساب‌های کاربری آزمایشی با پروفایل جعلی یک دختر 13 ساله، بیش از 6,700 دنبال‌کننده داشت که بیشتر آنها مردان بزرگسال بودند. برخی از حساب‌ها از کاربران خواستند تا به صورت خصوصی با آنها تماس بگیرند یا با آنها ملاقات کنند. شکایت ثبت‌شده نشان می‌دهد که حساب جعلی این دختر حتی پیام‌هایی محتوی تصاویر و فیلم‌های جنسی نیز دریافت کرده است.

دادستان کل نیومکزیکو اعلام کرد که متا به خطراتی که کودکان در این پلتفرم‌ها با آن مواجه هستند، اهمیتی نمی‌دهد. در حال حاضر، متا با ده‌ها پرونده قضایی مرتبط با آسیب‌رسانی به سلامت روان کودکان روبرو است. همچنین، «مارک زاکربرگ» و سایر مدیران شبکه‌های اجتماعی بزرگ دیگر باید در ماه ژانویه (دی و بهمن) در مجلس سنای ایالات متحده حاضر شده و درباره ناتوانی خود در حفاظت از کودکان شهادت دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی متهم شدن فیسبوک و اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *