اولین کنسرت پیانو آویزان از جرثقیل در آلمان برگزار شد

اولین کنسرت پیانو آویزان با حضور پیانیست معروف سوئیسی «آلن روش»، در شهر مونیخ آلمان برگزار شد و تا خرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

در این کنسرت، شرکت‌کنندگان با گوش دادن به ترکیبی از صدای پیانو و صداهای طبیعت لذت می‌برند. صداهای طبیعت با استفاده از 40 میکروفن بسیار حساس در مناطق واقع در ایالت باواریا و سوئیس ضبط شده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اولین کنسرت پیانو آویزان از جرثقیل در آلمان برگزار شد

مدت و زمان برگزاری کنسرت بر اساس مدار زمین و دریافت اطلاعات از مکان خورشید، متغیر است. شرکت‌کنندگان در کنسرت به سمت شرق نشسته و با تماشای آسمان، به تدریج روشن شدن خورشید را تماشا می‌کنند. این کنسرت، «وقتی خورشید ساکن می‌شود» نام دارد و تا تاریخ 31 خرداد 1403 ادامه خواهد داشت.

کنسرت پیانو آویزان
کنسرت پیانو معلق

در طول این کنسرت جذاب، «آلن روش»، در آلمان مجموعه‌ای از کنسرت‌های پیانو را آغاز کرد. او پرفورمنس آرت موسیقی را با صداهای طبیعت در قطعه‌ای الهام گرفته از انتقال بین فصل‌ها و شب به روز در هم می‌آمیزد.

تهیه‌کنندگان این اجرا، جرثقیل آلن روش را 10 متر بالاتر از محل ساخت سالن کنسرت جدید مونیخ آویزان کرده‌اند. این سالن که مراحل ساخت آن نیمه‌کاره است، در سال 2030 تکمیل خواهد شد. «آلن روش» در مجموع 182 اجرا را در این دوره به پایان خواهد رساند. مدت و زمان شروع کنسرت هر روز تغییر می‌کند؛ زیرا بر اساس مدار بیضی شکل زمین به دور خورشید است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی برگزاری اینگونه کنسرت‌ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *