اپل می‌خواهد از هوش مصنوعی جمینای در آیفون بهره ببرد

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون از مدل‌های هوش مصنوعی جمینای در گوشی‌های خودش بهره ببرد.

به گزارش بلومبرگ، اپل در حال مذاکره برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی جمینای گوگل در آیفون است. تلاش اپل می‌خواهد در این مذاکرات از مدل جمینای برای تقویت برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی در نسخه 18 سیستم‌عامل iOS استفاده کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اپل می‌خواهد از هوش مصنوعی جمینای در آیفون بهره ببرد

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که اپل اخیراً با OpenAI نیز تماس برقرار کرده و احتمال استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی آن را در نظر دارد. اگر مذاکرات اپل و گوگل به نتیجه برسد، احتمالاً توافق آن‌ها بر مبنای قرارداد مربوط به موتور جستجوی این دو شرکت خواهد بود. گوگل سال‌هاست که میلیاردها دلار به اپل پرداخت می‌کند تا در موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر سافاری باشد.

هوش مصنوعی جمینای

اپل در زمینه هوش مصنوعی، تحت فشار قرار دارد تا بتواند فاصله خود را با رقبایی مانند OpenAI، مایکروسافت، آنتروپیک و حتی گوگل کاهش دهد. در ماه گذشته، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل اعلام کرد که این شرکت قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را در پایان سال 2024 معرفی کند.

همچنین، لیست استخدامی‌های این شرکت در سال گذشته نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر چندین ابزار داخلی هوش مصنوعی بوده است. مذاکرات احتمالی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی شخص ثالث نشان می‌دهد که تلاش‌های اپل برای توسعه هوش مصنوعی داخلی پیشرفت چشمگیری نداشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ استفاده اپل از هوش مصنوعی جمینای چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *