تکه چوب فیلم تایتانیک با مبلغ 718 میلیون دلار به فروش رفت

تکه چوب فیلم تایتانیک که شخصیت «رز» با شناور ماندن روی آن از غرق شدن نجات پیدا کرد، در یک حراج به قیمتی بالغ بر 718 هزار دلار به فروش رسید.

از زمان پخش این فیلم مشهور که به کارگردانی «جیمز کامرون» در سال 1997 ساخته شده بود، بین طرفداران فیلم در مورد سایز این در چوبی و اینکه آیا به اندازه کافی برای نجات «جک»، معشوق «رز» هم جا داشته یا خیر، بحث‌های داغی شکل گرفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های جیمز کامرون (James Cameron)

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فروش 700 میلیون دلاری تکه چوب فیلم تایتانیک

چندی پیش، در آگهی حراج این تکه چوب نیز به بحث‌هایی که بین طرفداران فیلم به وجود آمده، اشاره شده است. این پنل چوبی در جریان حراج وسایل صحنه و لباس‌های سینمایی متعلق به رستوران و هتل‌های زنجیره‌ای پلنت هالیوود، به فروش رفت که در شب یکشنبه به پایان رسید.

در فیلم تایتانیک ، شخصیت «جک» که توسط «لئوناردو دی‌کاپریو» بازی می‌شود، اصرار دارد که این پنل چوبی که در واقع قسمتی از در کشتی است، تنها برای معشوقش «رز» (با بازی کیت وینسلت) جای دارد و خودش در آب‌های سرد اقیانوس اطلس غرق می‌شود.

تکه چوب فیلم تایتانیک

در سال 2012، «جیمز کامرون»، کارگردان تایتانیک ، در یک برنامه تلویزیونی گفت که هر روز ده‌ها نامه از طرفداران فیلم دریافت می‌کند که «رز» را خودخواه و جک را احمق می‌خوانند. او با اشاره به این بحث‌ها گفت که طبق فیلمنامه، «جک» باید غرق می‌شد و اظهار داشت:

شاید ما اشتباه کردیم و باید از قطعه چوبی کوچک‌تری استفاده می‌کردیم، اما «جک» باید غرق می‌شد.

براساس اعلام حراجی هریتیج، این تکه چوب که اغلب به اشتباه شناخته می‌شود، بر اساس یکی از قطعات چوبی که از لاشه‌ تایتانیک بازیافت شده بود و در سال 1912 پس از برخورد با یک قطعه یخ بزرگ، غرق شد. در آگهی حراج این قطعه چوبی، اندازه آن که به بحث‌های بی‌پایانی منجر شده بود، آمد. طول این تکه چوب، حدوداً 2 متر و 40 سانتیمتر و عرض آن یک متر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی نحوه بازسازی این سکانس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *