ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک با کافه لیوم

امروزه چک‌های صیادی به‌دلیل داشتن مزایای چون داشتن شرایط مناسب برای استعلام‌ چک، امنیت بالا و عدم کلاه‌برداری، حذف نیاز به صدور چک حامل، عدم وجود شرایط برای صدور چک بلامحل و… مورد توجه افراد حقوقی و شرکت‌ها قرار گرفته‌اند. در دنیای امروزی تکنولوژی نقش مهمی در زندگی انسان دارد. امروزه شما می‌توانید تمامی امور مربوط با ثبت، تایید، انتقال، ابطال یا استعلام چک را به صورت آنلاین انجام دهید.
با دریافت دسته چک صیادی می‌توانید در صورت نداشتن موجودی کافی برای پرداخت بدهی یا خرید کالا، به مقصود خود دست یابید. در ادامه مطالب به روش ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک خواهیم پرداخت.
مدارک لازم اشخاص حقوقی برای دریافت چک صیادی
اشخاص حقوقی می‌توانند با ارائه مدارک زیر برای دریافت چک خود اقدام نمایند:
● اصل و کپی گواهی‌نامه ثبت شرکت
● نامه درخواست ایجاد حساب بانکی(دارای امضای صاحبین مجاز شرکت)
● تاییدیه‌ای حاوی امضای صاحبان شرکت
● اصل و کپی اظهارنامه، ثبت شرکت و اساس‌نامه
● اصل و کپی آخرین آگهی ثبت شرکت
● اصل و کپی شناسنامه هیئت مدیره شرکت به بانک
● اصل و کپی کارت ملی هیئت مدیره

ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک با کافه لیوم

مراحل ثبت و تایید چک صیادی

برای ثبت و تایید چک خود باید مراحل زیر را انجام دهید:
1) واگذارکننده چک می‌بایست در سامانه صیاد مشخصات دقیق چک خود را وارد نماید. این‌ مشخصات شامل اطلاعاتی در مورد گیرنده چک و صادر کننده چک است.
2) گیرنده چک پس از دریافت چک باید از طریق سامانه چک را تایید کند. این تایید بدین معناست که گیرنده چک را از فرد دریافت کرده است.
3) در نهایت گیرنده چک می‌بایست به صورت حضوری در بانک چک را وصول نماید. وصول چک باید با توجه به تاریخ مندرج در چک انجام شود تا چک به حساب گیرنده واریز شود.
4) توجه داشته باشید که ارائه چک و دریافت آن بدون ثبت و تایید فاقد ارزش خواهد بود و گیرنده چک ملزم به تایید چک است.
مزایای دریافت چک صیادی
برخی مزایای چک صیادی در مقایسه با چک های قدیمی عبارت است از:
▪ حذف شعب در صدور چک
▪ امکان افزایش اعتبار چک با توجه به سوابق متقاضی و عملکرد او
▪ امنیت بسیار بالا
▪ این چک ‌ها دارای کد شناسه صیاد به صورت اختصاصی هستند. از طریق این کد می‌توان به اطلاعات مالک چک دست یافت و از صحت عملکرد او آگاه شد.
▪ چک‌های صیادی دارای آرم و اطلاعاتی هستند که نمی‌‌توان آن ها را جعل کرد.
▪ چک‌ های صیادی تحت نظارت مستقیم بانک ملی در سامانه صیاد صادر می‌‌شوند.
▪ عدم وجود شرایط برای ارائه چک بلا محل
▪ وجود شرایط راحت برای پیگیری قانونی
▪ امکان استعلام چک به صورت آنلاین
▪ پشت ‌نویسی چک امکان ‌پذیر است.

انتقال چک صیادی

در برخی مواقع برخی افراد خواستار انتقال چک‌های صیادی خود هستند. در این مواقع فردی که چک صیادی به نام او ثبت شده است و قصد انتقال چک به نام فرد دیگری را دارد، باید انتقال چک خود را از سامانه مربوطه تایید نماید. پس از آن باید چک خود را به نام فرد دیگر یا شرکت مربوطه تغییر دهد که به این فرآیند انتقال چک صیادی گفته می‌شود.

ابطال چک صیادی

در برخی مواقع ممکن است افراد بنابر دلایلی خواستار ابطال چک خود باشند. در این مواقع باید به دو عامل زیر توجه داشته باشید:
▪ تایید نشدن چک توسط گیرنده چک: در این حالت می‌توانید از گیرنده‌ای که چک به نام او ثبت شده بخواهید که از طریق سامانه صیادی به ابطال چک بپردازد. گیرنده با رد کردن وضعیت چک این امکان را به شما می‌دهد تا چک خود را به نام شخص دیگری ثبت کنید. در غیر این صورت باید به بانک مراجعه کرده و برای ابطال چک خود اقدام کنید.
▪ تایید شدن چک توسط گیرنده چک: در این حالت می‌توانید از گیرنده چک بخواهید که چک را به نام فرد دیگری انتقال دهد. با واگذار کردن چک توسط گیرنده می‌توانید چک را به نام شخص دیگری انتقال دهید.
ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک با کافه لیوم
چک‌های صیادی در مقایسه با چک های قدیمی مزایای بی‌شماری دارند، از این رو امروزه شرکت‌ها و افراد خواستار دریافت چک هستند. امروزه کافی نت‌های آنلاین جایگزین مناسبی برای کافی نت‌های سنتی شده‌اند و خدمات متنوعی را به صورت غیرحضوری ارائه می‌کنند. کافی نت آنلاین کافه لیوم دارای کارشناسان مجرب است که می‌توانند به شما در جهت ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک یاری برسانند. شما می‌توانید با ارسال اطلاعات خود به کارشناسان کافه لیوم از طریق واتساپ، تلگرام، سروش، روبیکا، بله، ایتا بدون دغدغه به انتقال، ثبت، تایید یا استعلام‌ چک خود بپردازید. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت https://cafelium.ir/ مراجعه کنید.

ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک با کافه لیوم

سخن پایانی

‌تردید چک صیادی می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. با در دست داشتن چک می‌توانید در صورت لزوم از آن برای خرید کالای گران‌قیمتی استفاده کنید. از مزیت‌های قابل توجه چک‌های صیادی در مقایسه با چک‌های قدیمی می‌توان به قابلیت استعلام آن اشاره کرد. مراجعه حضوری به بانک و انجام مراحل ثبت، انتقال یا استعلام چک کار دشواری خواهد بود، ازاین‌رو کاربران از طریق کافه نت آنلاین می‌توانند چک افراد را استعلام‌کرده و اطلاعاتی را در مورد صاحب چک و وضعیت چک به دست آورند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *