تمام چیزهایی که درباره سریال هری پاتر می‌دانیم

شبکه اچ‌بی‌او مکس، در آوریل سال گذشته اعلام کرد که سریالی را بر اساس مجموعه کتاب های هری پاتر می‌سازد. در ادامه چیزهایی که درباره سریال هری پاتر می‌دانیم را بررسی خواهیم کرد.

شبکه اچ‌بی‌او مکس (HBO Max) که استریمر پخش‌کننده کمپانی برادران وارنر نیز است، سال 2023 سفارش ساخت سریال تلویزیونی بر اساس رمان‌های بسیار محبوب هری پاتر با نویسندگی «جی. کی رولینگ» را گرفت. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با این پروژه به صورت گسترده منتشر نشده، اما بد نیست نگاهی اطلاعات کلی که به انتشار رسیده را بررسی کنیم.

سریال هری پاتر جدید هم‌اکنون در مراحل اولیه خود است و ما می‌خواهیم و از طریق اطلاعات جمع‌آوری شده از وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، اطلاعات کلی درباره این مجموعه را شرح بدهیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


«کیسی بلویز»، رئیس شبکه HBO در زمان معرفی سریال گفت:

ما خوشحالیم که به مخاطبان این فرصت را می‌دهیم که هاگوارتز را به روشی کاملاً جدید کشف کنند. هری پاتر یک پدیده فرهنگی محسوب می‌شود و واضح است که چنین عشق و عطش پایداری برای دنیای جادوگران وجود دارد.

تمام چیزهایی که درباره سریال هری پاتر می‌دانیم

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید. این لیست به انتخاب تیم تحریریه نوشته شده است.

درباره سریال هری پاتر
درباره سریال هری پاتر

استودیوی برادران وارنر دیسکاوری، سال گذشته تأیید کرد که دوره جدیدی برای طرفداران مجموعه کتاب های هری پاتر در راه است. این شرکت یک سریال تلویزیونی را بر اساس هر هفت کتاب پسر جادوگر که توسط جی.کی. رولینگ نوشته شده را خواهد ساخت.

سریال هری پاتر درباره چه خواهد بود؟

درباره سریال هری پاتر

مجموعه آینده اچ‌بی‌او مکس، مانند قسمت اخر هری پاتر ، به‌عنوان اقتباسی وفادار از رمان‌های «رولینگ» توصیف می‌شود؛ بنابراین منطقی است که این پروژه داستانی مربوط به شخصیت «هری پاتر» را که در مدرسه جادوگری هاگوارتز تحصیل می‌کرد را نشان دهد.س از شکست پیش‌درآمد این دنیا، یعنی فیلم «جانوران شگفت‌انگیز»، انتظار می‌رود که برادران وارنر از خود «رولینگ» نیز در این پروژه کمک بگیرد.

در هر صورت شبکه اچ‌بی‌او مکس هنوز اعلام نکرده که چه کسی سریال هری پاتر قسمت اول و یا حتی دیگر قسمت‌ها را می‌نویسد و دقیقاً چگونه داستانی که در رمان‌های گسترده «رولینگ» روایت می‌شود، ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: صحنه‌های حذف شده هری پاتر از کتاب هایش که در فیلم‌هایش نیستند

سریال هری پاتر چند فصل دارد؟

درباره سریال هری پاتر

شاید نخستین سوالی که برای طرفداران هری پاتر به وجود می‌آید این است که سریال هری پاتر چند قسمت است ؟ طبق حدس گمان‌های نشریه TV Line، این سریال ظاهراً هفت فصل داشته باشد که با تعداد کتاب‌های مجموعه «رولینگ» مطابقت دارد. زمانی که مجموعه تلویزیونی هری پاتر برای نخستین‌بار سفارش داده شد، اچ‌بی‌او مکس به برنامه‌های خود برای نمایش طولانی‌مدت اشاره کرد.

این شبکه در طی یک اعلامیه گفت که این سریال برای یک دهه است. اگر این فرضیه معادل 10 فصل باشد، طرفداران سریال با یک دنیای غنی روبه‌رو خواهند شد. هشت فیلم هری پاتر، قبلاً ساخته شد و قسمت اخر هری پاتر دو قسمت داشت. باید دید که مکس با اقتباس خودش چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: تئوری های هری پاتر ؛ به همراه تمام نکات و حقایق پنهان

چه کسانی در سریال هری پاتر بازی خواهد کرد؟

درباره سریال هری پاتر
درباره سریال هری پاتر

بازیگران سریال هری پاتر، هنوز فاش نشده‌اند؛ اما به محض اینکه سریال به مجموعه خود این افراد را اضافه کند، این پست نیز به‌روز‌رسانی‌ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شخصیت های کتاب هری پاتر که در فیلم ها نیستند

آیا «جی.کی. رولینگ» درگیر نمایش است؟

درباره سریال هری پاتر

«جی. کی رولینگ»، به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این پروژه حضور دارد. اخباری که پس از اظهارات او در مورد جنسیت در سال‌های اخیر منتشر شده بود، خشم هواداران را برانگیخت و شاید کمتر کسی دلش بخواهد که او در این اثر حضور داشته باشد؛ اما شاید به نفع تیم سریال باشد که او درگیر نمایش شود. او پس از اینکه خبر ساخت سریال را دریافت کرد گفت:

تعهد مکس به حفظ یکپارچگی کتاب‌هایم برای من مهم است و مشتاقانه منتظرم بخشی از این اقتباس جدید باشم که اجازه می‌دهد تا به صورت حدی از عمق و جزئیات را تنها در یک مجموعه تلویزیونی طولانی فراهم کند.

«رولینگ»، نخستین‌بار در بیانیه‌ای گفت که تهیه‌کننده سریال هری پاتر خواهد بود. چند روز بعد، او با مشاهده انتقادات از مشارکت او در سریال، در یک پست طعنه‌آمیز در صفحه خودش در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) خود گفت:

فعالان این حوزه در تلاش هستند تا بایکوت دیگری برای کار من سازماندهی کنند.

بیشتر بخوانید: میم های هری پاتر که به خوبی دنیای جادوگری را خلاصه می‌کند

سریال هری پاتر در چه تاریخی پخش خواهد شد؟

درباره سریال هری پاتر
درباره سریال هری پاتر

طبق اعلام رسمی شبکه اچ‌بی‌او، اقتباس از مجموعه کتاب های هری پاتر ، سال 2026 نخستین قسمت خود را پخش می‌کند. «دیوید زاسلاو»، رئیس کمپانی برادران وارنر دیسکاوری، طی تماسی که با مدیران شبکه اچ‌بی‌او داشت گفت:

سریال هری پاتر قسمت اول خود را در سال 2026 پخش می‌کند.

بیشتر بخوانید: بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر

سوالات متداول

آیا سریال هری پاتر تاریخ مشخصی در سال 2026 برای پخش دارد؟

خیر. هنوز اخبار دقیقی مبنی بر اینکه این سریال در چه تاریخی از 2026 اکران خواهد شد، به انتشار نرسیده است.

چه کسی در سریال هری پاتر جدید نقش «دراکو مالفوی» را بازی خواهد کرد؟

هنوز مشخص نیست که آیا این شخصیت در سریال حضور دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب سریال هری پاتر چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *