ببینید: عکس خیره کننده تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا از ستون های آفرینش!

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا عکسی خیره کننده از ستون‌های آفرینش را که در آن ستارگان جدید در ابر‌های متراکم از گاز و غبار در حال شکل گیری هستند، ثبت کرده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب از زمان شروع کارش به طور مرتب در حال شگفت‌زده کردن جهانیان است.

تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از سحابی رتیل را از دست ندهید! [+عکس]

برخورد یک ریز شهاب سنگ به “تلسکوپ فضایی جیمز وب” آسیب رساند!

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا
تصویر جدید تلسکوپ جیمز وب, تلسکوپ جیمز وب ستون آفرینش

تصویر جدید تلسکوپ جیمز وب

به گزارش منابع خبری:

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا تصاویری با جزئیات بسیار بالا از منظره موسوم به ستون‌های آفرینش (Pillars of Creation) را ثبت کرد. در این تصویر ستارگان جدیدی از میان ابر‌های متراکم گاز و غبار در حال شکل گیری هستند.

تلسکوپ فضایی هابل، ستون‌های آفرینش را به شهرت رساند؛ اما تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون با انتشار جدیدترین تصویر خود، به یکی از نمادین‌های عکس‌های فضایی جانی تازه بخشیده و صدها ستاره نوزاد را درون این ابرهای گردوغبار معروف آشکار کرده است.

در ادامه میتوانید عکس ستون های آفرینش را تماشا کنید:

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا
عکس ستون های آفرینش, تلسکوپ فضایی جیمز وب

تصویر جدیدی که به‌وسیله دوربین فروسرخ نزدیک جیمز وب یا به اختصار نیرکم ثبت شده است، ستون‌ها را با جزئیات بسیار بیشتر نشان می‌دهد. ساختارهای چشم‌نواز ابرها اکنون با وضوح عالی‌تر ظاهر شده‌اند و صدها ستاره‌ای که پیش‌تر نامرئی بودند، در سرتاسر تصویر چشمک می‌زنند. ناسا در بیانیه‌ای گفت بسیاری از این ستاره‌ها فقط چند صد هزار سال پیش متولد شده‌اند.

کشف جدید جیمز وب ؛ کشف دی‌اکسید کربن در جو یک سیاره فراخورشیدی

اگرچه این ستون های سه بعدی به شکل صخره های سنگی باشکوهی به نظر می آیند، اما بسیار نفوذ پذیرتر از سنگ هستند. این ستون ها از گاز ها و غبار های خنک میان ستاره ای تشکیل شده اند و در نوری با طول موج نزدیک به فروسرخ نیمه شفاف به نظر می آیند.

اخبار بیشتر:

عکس ستون های آفرینش


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *