حداقل مزایا و دستمزد کارگران سال 1402 مشخص شد

به تازگی حداقل مزایا و دستمزد کارگران سال 1402 مشخص شد. گویا این اعداد و ارقام هنوز به تصویب نرسیده است و امکان دارد تغییر کند.

دقایقی قبل خبرگزاری‌ها از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی کار جهت تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال 1402 خبر دادند؛ جلسه‌ای دیرهنگام و پرحاشیه که طبق معمول با حضور سه رکن اصلی یعنی دولت، نماینده کارفرمایان و نماینده کارگران برگزار شد.

مزایا و دستمزد کارگران سال 1402

  • جدول افزایش حقوق کارگران در سال جدید

در ادامه می‌توانید جدول افزایش حقوق کارگران در سال جدید را ببینید:

مزایا و دستمزد کارگران سال 1402
جدول افزایش حقوق کارگران در سال جدید

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم مهر تاییدی بر این پیش‌بینی زد و گفت که مزد کارگران امسال در بهترین حالت تنها 20 درصد افزایش خواهد داشت. اظهار نظری که با واکنش تند جامعه کارگری همراه شد تا جایی که حمیدرضا امام قلی تبار عضو مجمع عالی نمایندگان کارگران اعلام کرد:

“مجلس در تعیین دستمزد کارگران نقشی ندارد.»”

فعالان کارگری می‌گویند متاسفانه دولت و نماینده کارفرمایان هر ساله در مذاکرات مزدی تورم را بهانه قرار می‌دهند تا از افزایش حداقل مزد فرار کنند. این در حالیست که به اعتقاد آنها اینکه مزد تورم‌زا باشد در اقتصاد ایران جایی ندارد، چرا که مزد مولود تورم است نه مولد آن. به اعتقاد آنها، امسال هم احتمال در پیش گرفتن چنین رویه‌ای از سوی دولت بسیار بالاست.

جدول افزایش حقوق کارگران در سال جدید

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


2 thoughts on “حداقل مزایا و دستمزد کارگران سال 1402 مشخص شد

  1. تورم امسال وسال آینده که جمعا ۹۰ درصد میشه دولت با ۲۰ درصدرچکونه قدرت خرید کارمندان وکارگران ۲۰ درصد وانهم پلکانی برای بعضی کارمندان ۱۵ درصد میشود افزایش میدهد ؟ لایحه مدیریت خدمات کشوری خودش اشاره کرده در قانون که افزایش براساس تورم باشد که دولت خودش رعایت نمیکند مجلس هم که فعلا در فکر افزایش حقوق خودش است که بی صدا شده است و حمایت از کارمندان ندارد

  2. بخدا کسی بفکر کارگر معدن زغال سنگ نیس.اخه ۷.۵میلیون کدوم چاله ی ما رو پر میکنه.بخدا ب قران محمد قسم با تمام مشکلات جانی ک داره اعم از گرد زغال فشار کار سختی کار حقوق ما باید این باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *