فوری: بلاخره سازمان ملل تکلیف نام خلیج فارس را مشخص کرد! [+جزئیات]

سازمان ملل خلیج فارس ؛ تصویری از ابلاغ رسمی سازمان ملل به اعضا جهت استفاده از عبارت کامل خلیج فارس و پرهیز از به کاربردن واژه جعلی خلیج عربی منتشر شد.

سازمان ملل در ابلاغ رسمی خود به اعضا جهت استفاده از عبارت کامل خلیج فارس و پرهیز از به کاربردن عبارات معجول و حتی واژه خلیج نامه ای ارسال کرد. در ادامه مطلب با خبر سازمان ملل خلیج فارس ایران همراه ما بمانید.

سازمان ملل خلیج فارس

  • خلیج فارس سازمان ملل

بعد از آنکه در مسابقات فوتبال میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در بصره از واژه نادرست “خلیج عربی” در بیلبوردها و تصاویر این مسابقات استفاده شد و مقامات عراقی نیز در اظهاراتی کم سابقه به تکرار این واژه مجعول ادامه دادند، مقامات و مردم ایران نسبت به این اقدام واکنش تندی نشان دادند.

بر خلاف انتقادات و اعتراضات ایران، نخست‌وزیر عراق در سفر اخیرش به آلمان نیز از نام جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد. خلیج فارس از هزاران سال پیش در اسناد، نقشه ها، سفرنامه ها و متون کهن به همین نام بوده و تا ابد به همین نام باقی خواهد ماند.

در ادامه میتوانید تصویری از ابلاغ رسمی سازمان ملل به اعضا جهت استفاده از عبارت کامل خلیج فارس را تماشا کنید:

سازمان ملل خلیج فارس

خلیج عربی سازمان ملل

سید حسین موسویان با انتشار تصویر سند رسمی سازمان ملل که در سال ۱۱۹۴ به اعضا جهت استفاده از عبارت کامل «خلیج فارس» ابلاغ شده، در صفحه توییتر خود نوشت:

این ابلاغ رسمی سازمان ملل به اعضا جهت استفاده از عبارت کامل «خلیج فارس» و پرهیز از به کار بردن عبارات مجعول و حتی واژه “خلیج” است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *