فوری : خوابیدن کارمندان ژاپن در محل کار

یکی از عجیب ترین آداب جهان، خوابیدن کارمندان ژاپن در محل کار می باشد. گویا کارمندان ژاپنی میتوانند در محل کار استراحت کوتاهی داشته اند.

یکی از افرادی که درباره هنر ژاپنی خوابیدن در محل کار تحقیقات بسیار زیادی را انجام داده، دکتر بریگیت استگر است. طبق گفته های استگر، در 1980 مردم ژاپن با بحرانی تحت عنوان اقتصاد حبابی روبرو بودند و برای به جلو بردن زندگی خود در این شرایط، ناچار شدند تا ساعتهای طولانی را کار کنند. مردم ژاپن حتی وقت استراحت خود را نیز با کار کردن پر می کردند. در آن دوره، دانش آموزان نیز ساعاتی از شب را به کار کردن اختصاص می دادند و در مدرسه می خوابیدند. شاید به همین علت است که مردم ژاپن به عنوان افرادی زحمتکش و بسیار کوشا شناخته شده اند.

خوابیدن کارمندان ژاپن در محل کار

  • آداب خوابیدن کارمندان ژاپنی در محل کار خود
خوابیدن کارمندان ژاپن در محل کار
آداب خوابیدن کارمندان ژاپنی در محل کار خود

ژاپن در مقایسه با سایر کشورهای جهان یکی از کم خواب ترین کشورها بشمار می آید بطوریکه هر شهروند ژاپنی در یک شبانه روز چیزی حدود 6 ساعت و 35 دقیقه می خوابد و بقیه ساعات را مشغول کار است. اگر در کشور ژاپن افرادی را ببینید که در حال چرت زدن هستند یا حتی در محل کارشان خوابیده اند، موضوع عجیبی نیست. حتی، در بسیاری از مکانهای دیگر مانند کتابخانه ها، کافی شاپ ها، فروشگاه ها و برخی اماکن عمومی نیز می توانید شهروندانی را ببینید که خوابشان برده یا از شدت خستگی چرت می زنند. برای این افراد یعنی افرادی که در محل کار خود حاضر هستند اما خوابشان برده است، از کلمه اینموری استفاده می کنند.

آداب خوابیدن کارمندان ژاپنی در محل کار خود

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *