فوری : ورود روسیه به باخموت اوکراین ؛ آیا روسیه از باخموت خارج می شود؟

به تازگی خبری در مورد ورود روسیه به باخموت اوکراین در رسانه های جهانی پخش شده که گویا حملات مخفیانه و مجدد روسیه نتیجه ای نداشته است.

اخیرا اخباری زیادی در حمله روسیه به باخموت اوکراین به باخموت در رسانه های مجازی پخش میشود. برخی از این اخبار در مورد حملات چند جانبه روسیه به اوکراین حواشی عجیبی را ایجاد کرده است که شایعات می‌گویند که روسیه عقب نشینی کرده است.

گویا وضعیت حملات روسیه به باخموت باعث عقب نشینی نیروی نظامی ارتش اوکراین شده است. همچنین روسیه چند منطقه از کشور اوکراین را تصرف کرده و حملات خود را متوقف کرده است.

ورود روسیه به باخموت اوکراین

ورود روسیه به باخموت اوکراین
وضعیت حملات روسیه به باخموت

بنابر اعلام وزارت دفاع انگلیس، نیروهای نظامی اوکراین از 2 روز گذشته به دلیل حملات مجدد روسیه ناچار به عقب نشینی از برخی مواضع خود در شهر باخموت شدند. بدین ترتیب وزارت دفاع روسیه امروز شنبه از تسلط گروه نظامی خصوصی واگنر بر 2 محدوده دیگر از شهر باخموت در استان دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

دو هفته پیش یوگنی پریگوژین رئیس شرکت نظامی واگنر از کنترل بر باخموت در اوکراین خبر داده و گفته بود که پرچم روسیه بر فراز ساختمان اداری این شهر برافراشته شده است اما اوکراین این موضوع را تکذیب کرده بود.

وی پس از انتشار پیام تکذیب ارتش اوکراین اعلام کرده بود که باخموت از لحاظ حقوقی تصرف شده و “دشمن” تنها در مناطق غربی متمرکز شده است.

وضعیت حملات روسیه به باخموت

ورود روسیه به باخموت اوکراین
حملات چند جانبه روسیه به اوکراین

شهر باخموت در ماه‌های گذشته به اصلی‌ترین جبهه درگیری نیروهای نظامی روسیه و اوکراین تبدیل شده است. هفته گذشته، حنا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین درباره اهمیت دفاع از مواضع این کشور در باخموت گفته بود:

“سقوط این شهر به معنای اجازه دادن به روسیه برای ورود به عمق خاک اوکراین است.”

در همین رابطه، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز پیشتر عنوان کرده بود که آینده این کشور به نتیجه نبرد در کانون‌های اصلی جنگ در شرق اوکراین از جمله باخموت بستگی دارد. مسکو تلاش می‌کند باخموت را به تصرف کامل خود درآورد و هر 2 طرف در یک جنگ فرسایشی متحمل خسارات سنگینی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *