ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد ؛ اسنادی درباره دزدیِ تیم فوتبال [+ویدئو]

شاید تنها و تنها کاری که آقای ساپینتو در فوتبال ایران نکرد درآوردن شورتش در محضر طرفداران و بینندگان محترم بود که به آن شرف هم نائل شد. بله ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد.

با رفتن فرهاد مجیدی و رها کردنِ تیمی که بدون باخت قهرمان شده بود شومنی پرتقالی (اشتباه املائی عمدی است) وارد فوتبال ایران شد و در راس کادر فنی استقلال قرار گرفت. ایشان علاوه بر موهای جذاب دارای تُن صدای … (ناچار اتوسانسور اعمال می‌کنم اما با سین شروع می‌شود و کلمه‌ایست انگلیسی) هم هستند.

در ضمن پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه، بازگذاشتن یخه، درگیری با مربی حریف، درگیری با بازیکن حریف، درگیری با تدارکاتچی حریف، درگیری با نیمکت ذخیره‌ی حریف (خودِ نیمکت) و در نهایت درگیریِ مفتضحانه با طرفداران تیم پرسپولیس از ویژگی‌های بارز این آقا می‌باشد.

بنده قبل از هرچیزی به عنوان یک انسان تاسف خوردم و نگاه کردم به تیمی که قبلا مربیانِ با پرستیژی همچون دانایی‌فرد، رایکوف، پورحیدری، استراماچونی، فرهاد مجیدی و… به خود دیده. اما آیا مشکل از دلقکی به نامِ ریکاردو ساپینتو است؟ در ادامه به بررسی ریشه‌ی مشکل و شخصیتِ بی‌نظیرِ جناب ساپینتو خواهم پرداخت. همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا قهرمانی‌های پرسپولیس به قول آقای بیرانوند پاک‌ترین قهرمانی تاریخ بوده یا که خیر.


گوشه‌ای از هنرنماییِ جناب ساپینتو در داربیِ 101، عکس کاور از یک درگیریِ دیگر ایشان گرفته شده. 

ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد

قهرمانی های پرسپولیس با پولِ دزدی؟

از راست حسین هدایتی (دزد و اختلاس‌گر و…)، بابک زنجانی (دزد و اختلاس‌گر و…)، محمد رویانیان (عضو اسبق کمیته انقلاب اسلامی، سرتیپِ سپاه و مدیر عامل وقت پرسپولیس)

در اصل استقلال یک نمونه‌ی آزمایشگاهی از وضعیت مملکت است که شاید در یک کلمه خلاصه می‌شود: “عدم لیاقت”. به چه معنا؟ به این صورت که شما اگر مامورِ کاگِ‌بِ هم بوده باشید احتمال مدیر عاملی استقلال را خواهی داشت.

دزد باشی، رانت‌خوار، جاهل، بی‌سواد، مجنون، ابله و… هم باشی این احتمال همیشه بالاست. کافی است که دارای روابط باشید و مدیریت بلد نباشید و به یک سری مسائلِ درون سیستمی آگاه باشید (خودی باشید). همین.

اما این اِستاندارد چرا در مورد تیم پرسپولیس اعمال نمی‌شود؟ و چرا آن‌ها دارای ثبات مدیریت هستند و لاقل مدیرانی دارند که در برنامه زنده به مجری نمی‌گویند: “آبشم میدیم آقای فلانی بخوره”. جوابِ این را فقط در یک سو می‌شود بررسی کرد: این تیم دارای طرفدار بیشتری نسبت به استقلال است و حاکمیت برای راضی نگه داشتن اکثریت توجه بیشتری به این تیم دارد. در ادامه ویدئوی آبِ آقای مدیر عاملی را که قصد داشت مسی را به استقلال بیاورد مشاهده بفرمایید.


ورود حکومت جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکل پرسپولیس

دیدار روحانی و اردوئان

اگر فراموش کرده باشید ذکر کنم که آقای طارمی و پرسپولیس با جعل سند و کارهای غیرقانونیِ دیگر بازی کردن طارمی در پرسپولیس را فراهم کرده بودند که با ورود حاکمیت دو کشورِ ترکیه و ایران به این مسئله‌ی ژئوپلیتیکِ حیاتی و با وجودِ خیریتِ الهی، مسئله فوق به سلامتی حل شد.

تامام تامام

تیتر روزنامه پیروزی در خصوص مسئله فوق

حامی میلیون دلاری پرسپولیسِ قهرمان

هدایتیِ جوان و مخلص

هدایتیِ میانسال و مخلصتر در کنار اسطوره‌ها

جشن تولد پرسپولیسی‌ها در کنار جناب هدایتی

اما مسئله حاکمیت در اینجا خلاصه نمی‌شود. پدیده حسین هدایتی هم یک نمونه بارز نقض حداکثریِ قوانین فیرپلی مالی در فیفا است. که اگر در کشورِ دموکراتی رخ می‌داد منجر به سقوط تیم پرسپولیس به دسته یک دو یا سه می‌شد اما با کمال تعجب این تیم قهرمانی‌اش را در فصلِ مذکور جشن گرفت.

بخش کوچکی از بازیکنانی که از هدایتی ارتزاق می‌کردند (می‌کنند؟)

بخشی از بازیکنانِ اصلیِ پرسپولیسِ قهرمان

لازم به ذکر است که ایشان شاکله تیمی که بالای ده جام آورده را بسته. به این شکل: ایشان با اجازه‌ی آقای افشین پیروانی (سرپرست وقت تیم ملی فوتبالِ جمهوری اسلامی ایران) به راحتی وارد کمپ تیم‌ملی می‌شدند، بهترین بازیکنان را انتخاب می‌کردند، پیشنهاد بالاتر از استقلال و تیم‌های دیگر به آن بازیکنان می‌دادند و نتیجه؟ طبیعتا بازیکنان مذکور از بچگی طرفدار پرسپولیس بودند وگرنه این مبالغ همه‌اش بهانه است.

روش‌های پاک یا چرک‌بازی؟

 

روش‌های پاک

در ادامه مشاهده کنید حاتم بخشی‌های یک دزد را به پرسپولیس. البته در این میان مجموعا حدود 100 میلیون هم به دو اسطوره باشگاه استقلال کمک شده که ای کاش خانواده‌ی این دو عزیز این پول را از این شخص نمی‌گرفتند. البته این هم از رِندی این آقا است که در میان میلیون‌ها دلاری که خرج پرسپولیس کرده روغن ریخته اش را به مبلغ نود میلیون تومان نذر امام‌زاده کرده تا شترسواری‌اش دولا دولاتر شود.

ویدئوی آموزشِ شارلاتانی و چرک‌بازی از آقای افشین پیروانی


البته نکته جالب کمک‌های ایشان (حسین هدایتی) به فدراسیونِ پاکِ فوتبال ایران است، برای رفت و آمد راحت در کمپ‌های تیم ملی و استفاده از رانت برای #کمک‌های هرچه بیشتر به پرسپولیس. به نوعی می‌توان گفت با این پول‌ها که لیستش در زیر منتشر می‌شود فدراسیون حیاط خلوت پرسپولیس شده. فدراسیونی که از داوری تا قرارداد بازیکنان و… زیر نظر اوست و باید مرجعی بی‌طرف، مشروع (به معنای قانونی) و عادل باشد. فدراسیونی که جام می‌دهد و فدراسیونی که جریمه می‌کند و…

بیشتر بخوانید:

گوشه‌ای از کمک‌های هدایتی به پرسپولیس و فدراسیون



ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد
ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد

مخاطبان عزیز بنده نیازی به دادن رفرنس این شات‌ها نمی‌بینم. ذاتا با سرچ کلمات کلیدی مانند “کمک های هدایتی به پرسپولیس” و… به همین شات‌ها خواهید رسید.

حال جالب اینجاست که بعد از دستگیری این مردِ بزرگ و عاشق هیچ حسابرسی وارد کار نشد تا ببینیم تکلیفِ این پول‌های دزدی که با آن بالای ده قهرمانی از آن پرسپولیس شده و در حال شدن است، چه می‌شود؟ آیا این قهرمانی‌ها مشروع (به معنای قانونی) بوده یا نه؟ اگر نه جریمه‌اش چه می‌شود؟ و… : )))) البته که صحبت در مورد عدالت در عصر کنونی کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد اما بهتر دانستم طرفداران عزیز پرسپولیس و فوتبال در جریان کم و کیفِ قهرمانی‌ها و موفقیت‌های پاکی که کسب کردند قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

کمک‌های هدایتی برای قهرمانی‌های پاک

ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد
ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد

بیشتر بخوانید:

و در نهایت:

هدایتیِ شنل‌قرمزی در کنار دو اسطوره باشگاه پرسپولیس

هدایتیِ راه راه پوش در کنارِ قاضی و دادستان و وکلا, در ادامه ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد

مدیران و مربیان پرسپولیس رئیس فدراسیون هستند؟

ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد
ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد
ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد
ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد

و البته که این استانداردِ دوگانه حاکمیت در مورد استقلال و پرسپولیس در تمامِ ارکان نظام و فوتبال رخنه کرده است. در حدی که وقتی مدیر عامل پرسپولیس مصاحبه می‌کند و دستور می‌دهد که زمین بازی با پیکان تغییر کند این اتفاق بلافاصله می‌افتد و کارهایی از این قبیل که به پاکی فوتبال ایران کمک شایانی کرده است.

البته که این نظمِ فاسد در همه جا از جمله رسانه‌ها رسوخ کرده و برنامه‌ی جعلیِ فوتبال برتر با مجریِ تقلبی‌اش همیشه و همیشه در پی احقاق حقوق به حقه باشگاه بزرگِ پرسپولیس بوده و هستند و خواهند بود. البته این بخش از نوشتارم را با جمله‌ی معروف جناب حجازی تمام می‌کنم:


ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد ؟

ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد
ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد

اما برسیم به دلقکی به نامِ ریکاردو ساپینتو. ایشان بعد از فرهاد مجیدیِ موفق و با شخصیت، بلای بزرگی بود که نظمی که در متن بالا به آن اشاره کردم بر سر استقلال آورد. ایشان هوچی‌گر، لاابالی، بی‌تریب (به معنای واقع کلمه)، کم‌دانش و… هستند.

به سختی می‌توان در مورد این تیپ موجودات مودبانه صحبت کرد ولی خب چون این یک مقاله رسمی است من جمله را به اجبار ناتمام رها می‌کنم. پر کردن سه نقطه با شما. در ادامه بخش‌هایی از شامورتی‌بازی‌های این دلقکِ دوزاری (این یک توهین به دلقک‌ها نیست. بل‌که فقط یک مثال است، بنده به عنوان یک آرتیست دلقک را هم آرتیست می‌دانم آن هم از نوع اعلااش : ) را به روایت تصویر می‌بینیم.

حال جالب اینجاست پیشکسوتانی مانند خسرو حیدری و بیژن طاهری عزیز هم پشت این شخص درمی‌آمدند. البته درک می‌کنم که برای حفظ شان استقلال بوده و به نظرم خودشان می‌دانند این شخص نه مربی است نه چیزی شبیه به آن.

ایشان در بهترین حالت یک شومنِ درجه سه‌ی برنامه‌های چیپی مانند خندوانه است. اوج هنرنمایی ایشان را در داربیِ اخیر دیدیم. ایشان به مستهجن‌ترین حالت ممکن با طرفداران باشگاه پرسپولیس درگیر شدند. در بازی‌ای که با تاکتیک غلط، تعویض‌های خنده‌دار و درس نگرفتن از باخت در داربی ماه قبل قهرمانی حدفی را هم از استقلال گرفت.

البته من قصد ندارم تحلیل فنی داشته باشم. در فصلی که استقلال خیار هم نتوانست کسب کند که هیچ، آبرو و شان و منزلت نیمکت استقلال هم با رفتارهای این لومپنِ پرتقالی به باد رفت.

نمایی از گوگلِ ساپینتو

ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد
ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد

هماننطور که پیداست من فقط سرچ کردم درگیری ساپینتو و نتیجه…

در انتها امیدوارم روزی فوتبال ایران در شرایط برابر و عادلانه اجرا شود. نظمِ مدیریتی، رسانه‌ای و… صرفا سمت تیم پرطرفدارتر نباشد. باشگاه‌ها به شکلِ دموکراتیک و قانونی خصوصی شوند و مانند باشگاه‌های برتر جهان اداره شوند.

حال در انتها شاید با خود فکر کنید خب همه چیز درست ولی کجا ریکاردو ساپینتو شورتش را هم درآورد؟ (البته ای کاش آن کار را می‌کرد ولی این کارها را نه) باید بگویم که فکر می‌کنم تنها کاری که ساپینتو در مقابل عموم نکرد همین باشد که به امید حقیقت این پیش‌گویی بنده در ابتدای این نوشتار به واقعیت می‌پیوندد و اگر فصل بعد هم افتخار این را داشتیم که میزبانش باشیم این صحنه را هم خواهیم دید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *