هوش مصنوعی انسان گونه متا ؛ تحولی بزرگ در تکمیل عکس های ناتمام

به تازگی خبری مبنی بر هوش مصنوعی انسان گونه متا در رسانه های مجازی پخش شده که تحولی بزرگ در تکمیل عکس های ناتمام را اجرا می کند.

اخیرا خبری مبنی بر نزدیک ترین هوش مصنوعی متا به انسان در فضای مجازی پخش شده است. گویا بزرگ ترین هوش مصنوعی متا انسان نما ساخته شده که بهترین نوآوری را در جهان ارائه داده است.

هوش مصنوعی انسان گونه متا

نوآوری جدید انسان نما هوش مصنوعی متا

شرکت «متا» می‌گوید که به پژوهشگران خود امکان دسترسی به اجزای تشکیل‌دهنده یک نمونه جدید هوش مصنوعی «انسان‌گونه» را خواهد داد که می‌تواند تصاویر ناتمام را با دقت بیشتری نسبت به مدل‌های موجود، تجزیه و تحلیل و تکمیل کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این شرکت روز سه‌شنبه گفت که این هوش مصنوعی انسان‌گونه، به نام «آی-جِپا»، برخلاف مدل‌های «هوش مصنوعی مولد»، تنها به پیکسل‌های نزدیک نگاه و مراجعه نمی‌کند، بلکه با بهره‌گیری از اطلاعاتی که از قبل در مورد جهان دارد، بخش‌های خالی تصاویر را پر می‌کند.

این رویکرد شامل نوعی استدلال انسان‌مانند است که کمک می‌کند از اشتباهاتی که در تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی دیده می‌شود، جلوگیری کند.

هوش مصنوعی انسان گونه متا
نوآوری جدید انسان نما هوش مصنوعی متا

بزرگ ترین هوش مصنوعی متا انسان نما

در ادامه می‌توانید ویدیویی از نزدیک ترین هوش مصنوعی متا به انسان را ببینید:

هوش مصنوعی انسان گونه متا
بزرگ ترین هوش مصنوعی متا انسان نما

از جمله این اشتباهات می‌توان به وجود «انگشت‌های اضافه دست» در عکس‌های تهیه شده با هوش مصنوعی اشاره کرد. «متا» مالک فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ، و فیس‌بوک‌ مسنجر، در زمینه پژوهش‌های هوش مصنوعی در آزمایشگاه تحقیقاتی داخلی خود بسیار فعال است.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی و از بنیان‌گذاران متا، می‌گوید اشتراک‌گذاری مدل‌های هوش مصنوعی که توسط پژوهشگران این شرکت توسعه یافته است، می‌تواند با انگیزه «دادن نوآوری، شناسایی شکاف‌های ایمنی و کاهش هزینه‌ها» به متا کمک کند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *