سون جیسو هکر 13 ساله چینی ؛ چینی بودن هکر فیسبوک حقیقت دارد ؟!

سون جیسو هکر 13 ساله چینی گویا توانسته اختلال در شبکه‌های واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک ایجاد کند، با فیگار باشید تا ببینیم او چه کسی است.

دنیا از هوش و ذکاوت هکر 13 ساله چینی مات و مبهوت مانده که چگونه او توانسته این کار را با بزرگترین مسئول شبکه های مجازی بکند. شما باید بدانید که هکر اینستاگرام و واتساپ شناسایی شد. با نوشتار هکر 13 ساله چینی سون جیسو همراه ما باشید.

سون جیسو هکر 13 ساله چینی

چینی بودن هکر فیسبوک حقیقت دارد ؟!

سون جیسو هکر 13 ساله چینی, هکر چینی, هکر سون جیسو, هکر 13 ساله سون جیسو
سون جیسو هکر 13 ساله چینی

یک هکر ۱۳ ساله چینی باعث اختلال سراسری واتساپ و اینستاگرام شده است. گفته ها نشان می‌دهد که فردی به نام سون جیسو اینستاگرام و واتساپ را از کار انداخته است. آیا این گفته ها درست است؟ سون جیسو کیست؟

دو شب گذشته، تمام سرورهای فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌‌اپ، به مدت شش ساعت از کار افتادند و از دسترس خارج شدند. پس از آنکه برنامه‌های فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام دچار اختلال شدند، شایعه‌ای به راه افتاد که تمامی این اتفاق زیر سر یک پسربچه هکر 13 ساله چینی است. این خبر خیلی زود در توییتر و تلگرام دست به دست مردم چرخید.

هکر 13 ساله سون جیسو

با توجه به اینکه بسیاری از خبرگزاری ها می‌گویند که دلیل اختلال در واتس اپ، یک هکر ۱۳ ساله چینی است اما فیس‌بوک حمله سایبری را رد کرده است. اطلاعیه واتس اپ جهت اختلال در این برنامه هم به نوع خودش جالب است:

ما می‌دانیم که برخی از افراد در حال حاضر با واتس اپ مشکل دارند در تلاش هستیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت با به روزرسانی مشکل را برطرف میکنیم. از صبوری شما تشکر می کنیم.

خبر‌ها از سقوط ارزش سهام شرکت فیس بوک به دلیل اخلال در شبکه جهانی اینستاگرام و واتس آپ حکایت دارد. اما آیا این خبر واقعیت داشت؟ حقیقت این است که پسری به نام سون جیسو اصلاً وجود خارجی ندارد و هرگز فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را هک نکرده است!

تقریباً همه شرکت‌ها به متخصصان امنیت سایبری اشاره کردند که شکست احتمالی DNS را محتمل‌ترین علت برای این قطعی 6 ساعته دانسته‌اند. وب سایت‌های خبری جعلی عمداً این ادعای دروغ را برای تحریک کاربران چینی به منظور به اشتراک گذاشتن اخبار جعلی خود ایجاد کردند. در ادامه با نوشتار هکر سون جیسو همراه فیگار بمانید.

دلیل اختلال در اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک چیست؟

سون جیسو هکر 13 ساله چینی, هکر چینی, هکر سون جیسو, هکر 13 ساله سون جیسو
هکر 13 ساله سون جیسو

ناپدید شدن BGP فیس‌بوک از اینترنت، باعث می‌شود سرویس‌های DNS نتوانند IP سرورهای فیسبوک رو پیدا کنن که نتیجه آن این هست که کاربران هم امکان وصل شدن به سرورهای فیسبوک را نخواهد داشت که اثرات همین قطع شدن اپ‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ برای آن‌ها است.

در ابتدا تصور می‌شد اینستاگرام و واتساپ فقط در ایران قطع است اما کمی بعد مشخص شد اختلال این سه اپلیکیشن مخصوص کاربران ایران نیست و این اختلال جهانی است.

تصویر پسربچه‌ی منتشرشده نیز مربوط به پسری است به نام ونگ ژنگ‌یانگ، که در سال ۲۰۱۴ در یک کنفرانس امنیت اینترنت حضور داشت. این پسر امسال ۲۰ ساله می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سون جیسو هکر 13 ساله چینی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *