نقد Lego Star Wars Summer Vacation ؛ آفرینش هنری فقط با لِگو

نقد Lego Star Wars Summer Vacation فیلمی لگو محور است که جدیدترین انیمیشن ماجراجویی جنگ ستارگان Disney+ محسوب می‌شود.

کسی که فیلم‌های جنگ ستارگان را دوست داشته باشد و همزمان هم کمی کودک درونش بیدار باشد احتمالا مجموعه انیمیشین‌های لگو جنگ ستارگان را دوست خواهد داشت. آنها کاملا ریتمیک هستند، همیشه خنده‌دار هستند و همیشه جنگ ستارگانِ اصلی را تداعی می‌کنند.

نقد Lego Star Wars Summer Vacation

آفرینش هنری فقط با لِگو

فهرست مطالبی که در نقد Lego Star Wars Summer Vacation خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد Lego Star Wars Summer Vacation
نقد Lego Star Wars Summer Vacation

شخصیت‌های این انیمیشن، عروسک‌های کمپانی لگو هستند که هرکدام شخصیت‌های متفاوتی دارند. این انیمیشن در کنار تمام آموزه‌های مثبت و الگوهای خوبی که برای فرزندتان دارد، می‌تواند در او میل به داشتن عروسک‌های لگو ایجاد کند. به عبارت بهتر، این انیمیشن و دیگرقسمت‌های داستان‌های لگو، بازی تبلیغاتی شرکت لگو برای مخاطب است. آنچه لازم است والدین بدانند این است که خشونت و ترس و ناهنجاری موجود در این انیمیشن، شدت بالایی ندارند و به‌صورت فانتزی است.

ساختار

نقد Lego Star Wars Summer Vacation
نقد Lego Star Wars Summer Vacation

فراتر از جنبه‌های کمی تکان‌دهنده و سرعت بالای فیلم، تعطیلات تابستانی جنگ ستارگان لگو  تمپوی خوبی نیز دارد. از جهت روایی انسان راغب می‌شود ماجراجویی‌های بعدی تمام شخصیت‌ها را تجربه و دنبال کند. هر چهار قسمت از این سِری با قرار دادن شخصیت‌هایی که دوستشان داریم در موقعیت‌های خنده‌دار، طنز خوبی را به ارمغان می‌آورند.

جنبه برجسته دیگر LEGO Star Wars Summer Vacation موسیقی آن است. این موسیقی بهترین کار را در ترکیب مشهورترین مضامین جنگ ستارگان از سراسر فرنچایز انجام می‌دهد، شاید بهتر از بسیاری دیگر از قسمت‌های لگو جنگ ستارگان.

لگو جنگ ستارگان تعطیلات تابستانی

نقد Lego Star Wars Summer Vacation
نقد Lego Star Wars Summer Vacation

در جایی که اغلب محتوای جنگ ستارگان از استفاده از موتیف‌های فیلم‌ها دور می‌ماند، مجموعه عظیمی از موسیقی کلاسیک و جدید جنگ ستارگان را می‌شنویم. صحنه‌ها در یک محیط سه بعدی ساخته شده بودند (برای عمق بخشیدن به انیمیشن) و این بسیار عالی و چشمگیر است.

اینکه عروسک‌ها در حقیقت زنده هستند یا نه، ممکن است برای کودکانِ زیر هفت‌سال و کودکانی که هنوز نمی‌توانند میان تخیل و واقعیت تمایز قائل شوند، سؤالاتی ایجاد کند. این داستان، جابه‌جایی‌های زیادی در زمان و سکانس‌های متفاوت را نمایش می‌دهد که ممکن است فرزندتان را در فهمیدن روند داستان، اذیت کند. توصیه می‌شود برای اینکه متوجه داستان انیمیشن بشود، از او بخواهید داستان را برایتان تعریف کند و به او در تکمیل داستان کمک کنید. توصیه می‌شود درباره‌ی ویژگی‌های هریک از شخصیت‌ها و پیام‌های مثبت داستان با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

روایت

نقد Lego Star Wars Summer Vacation
نقد Lego Star Wars Summer Vacation

داستان Lego Star Wars Summer Vacation بعد از وقایع سه گانه این دنباله رخ می‌دهد و تمام زمان خود را صرف فین می‌کند. کسی که می‌خواهد بهترین تعطیلات تابستانی ممکن را با همه نزدیک‌ترین دوستانش سپری کند. با این حال او واقعا نمی‌داند چگونه این کار را انجام دهد: زمانی که برای کمک با اوبی وان کنوبی صحبت می‌کند.

لگو جنگ ستارگان تعطیلات تابستانی

نقد Lego Star Wars Summer Vacation
نقد Lego Star Wars Summer Vacation

در این فیلم چهل و پنج دقیقه‌ای، تعداد زیادی گگ بصری و همچنین اشاره‌هایی به سه‌گانه اصلی، پیش‌درآمد و دنباله فیلم‌ها به ما نشان داده می‌شود که احتمالا کودکان را سرگرم می‌کند. این فیلم برای من ساخته نشده اما مطمئنا شما می‌توانید این را به عنوان یک طرفدار بزرگسال جنگ ستارگان تماشا کنید اما این انیمیشن قطعا برای طرفداران جوان این فرنچایز ساخته شده است.

در داستان لگو جنگ ستارگان تعطیلات تابستانی برخی از شوخی‌ها باعث شد من لبخند بزنم و کمی بخندم در حالی که برخی دیگر فقط باعث شد چشمانم را از احمقانه بودن آن بچرخانم. اما چیزی که برای من واقعا تأثیرگذار بود این بود که چگونه می‌توانند با استفاده از هیچ چیز جز شخصیت‌ها و لگو فیلم بسازند. این فوق‌العاده قابل احترام است.

صداگذاری

نقد Lego Star Wars Summer Vacation
نقد Lego Star Wars Summer Vacation

همه صداپیشگان در این فیلم قوی هستند. ایوت نیکول براون، کیلیگ کوران، جیک گرین، راس مارکاند و شلبی یانگ به طور خاص کارهای بزرگی با نقش‌های مربوطه خود انجام می دهند و می توانم بگویم که همه آنها از آن لذت می‌بردند. LEGO Star Wars Summer Vacation یک فیلم کودکانه بامزه با اجرای صداییِ خوب است، اما قطعا به طرز باورنکردنی فراموش شدنی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

جنگ ستارگان

نقد Lego Star Wars Summer Vacation
نقد لگو جنگ ستارگان تعطیلات تابستانی, داستان لگو جنگ ستارگان تعطیلات تابستانی, داستان Lego Star Wars Summer Vacation

جنگ‌های ستاره‌ای که در ایران با نام جنگ ستارگان نیز شناخته می‌شود یک فرنچایز چندرسانه‌ای آمریکایی در ژانر اپرای فضایی حماسی است که توسط جرج لوکاس خلق شده‌است. این فرنچایز ماجرای شخصیت‌های متفاوت را در قالب «مدت‌ها پیش، در کهکشانی دور افتاده» نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۰، ارزش کل آن ۷۰ میلیارد دلار برآورد شد و در حال حاضر پنجمین فرنچایز رسانه‌ای پرفروش در تمام دوران است. نقد لگو جنگ ستارگان تعطیلات تابستانی را با معرفی لگو به کسانی که با آن آشنایی ندارند به پایان می‌رسانیم.

لگو

نقد Lego Star Wars Summer Vacation
نقد لگو جنگ ستارگان تعطیلات تابستانی, داستان لگو جنگ ستارگان تعطیلات تابستانی, داستان Lego Star Wars Summer Vacation, نقد Lego Star Wars Summer Vacation

لِگو نام تجاری نوعی اسباب‌بازی است که توسط گروه لگو در شهر بیلوند دانمارک تولید می‌شود. واژه lego برگرفته از کلمه leg godt به معنی خوب بازی کردن است. این کلمه به معنی گردآوری و خوب جفت کردن هم هست. محصولات لگو شامل قطعات کوچک رنگارنگ (اصطلاحاً آجرک های لگویی) عموماً کائوچویی یا پلاستیکی است که می‌توان آنها را به یکدیگر متصل کرد و اجسام گوناگونی ساخت.

این اجسام شامل مدل‌های ساده مانند خانه و قطار و کشتی یا مدل‌های پیچیده‌تر مانند ماشین‌های شامل جعبه‌دنده و موتور و سیستم‌های پنوماتیک هستند. آجرهای لگو را می‌توان بعد از اتصال به یکدیگر به آسانی از یکدیگر جدا نمود. در این میان آدمک‌های کوچک گوناگونی هم از پلاستیک وجود دارند که بازی با این اسباب بازی را جذاب تر می‌کنند. همچنین بعضی از محصولات شرکت لگو با تم‌هایی از قبیل بتمن و جنگ ستارگان و نینجاگو و مارول به بازار ارائه شده‌اند.

لگوی سری بتمن هرچه آجرها ریزتر باشند، حجم نهایی ساخته شده ظریف‌تر و زیباتر خواهد بود. شرکت لگو، در هر ثانیه، ۱۰۰۰۰ قطعه می‌سازد و به‌طور سالانه، ۳۶۰ میلیارد قطعه درست می‌کند. این شرکت در ایام تعطیلات سال نو (کریسمس)، در هر ۲۸ ثانیه یک آدمک لگویی بابانوئل را به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد Lego Star Wars Summer Vacation سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *