قوی ترین نسخه های شی هالک ؛ از ثور شی هالک تا شی هالک قرمز

سریال مورد انتظار  شی هالک در دیزنی پلاس، داستان جنیفر والترز را روایت خواهد کرد. اما شاید بد نباشد تا نگاهی به قوی ترین نسخه های شی هالک داشته باشیم.

تنها دو هفته تا پخش سریال شی هالک و ورود این شخصیت به دنیای سینمایی مارول مانده است. اما سوال اینجاست که این شی هالک،‌ کدام نسخه از این شخصیت خواهد بود؟ ما می‌دانیم که او جنیفر والترز است و احتمالاً از شی هالک اصلی جهان 616 الهام خواهد گرفت.

قوی ترین نسخه های شی هالک

از ثور شی هالک تا شی هالک قرمز

شما می‌توانید فهرست قوی ترین نسخه های شی هالک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

قوی ترین نسخه های شی هالک

با وجود محویت جنیفر والترز در سریال دیزنی پلاس شی هالک، همچنان کاملاً مشخص نیست این سریال از کدام کمیک های شی هالک اقتباس خواهد کرد.


پس برخی دیگر از بهترین نسخه های هالک مونث نیز نظیر شی هالک قرمز، می‌توانند در این سریال حضور داشته باشند. همچنین جهان‌های موازی مارول می‌تواند دریچه‌ای را برای نسخه‌های بیشتر این شخصیت به دنیای سینمایی مارول باز کند.

شی هالک زمین A

قوی ترین نسخه های شی هالک
قدرتمندترین نسخه های شی هالک

شی هالک در زمین A شباهت بسیار زیادی با شی هالک اصلی در زمین 616 مارول دارد. قدرت او تقریباً با هالک برابر است. این شخصیت شباهت بسیار زیادی با جنیفر والترز دارد تا حدی که او در شماره 21 کمیک شی هالک سال 2005، توانست هویت جنیفر والترز را جعل کند.

همچنین این شی هالک رابطه کوتاهی با جاگرنات در یکی از عجیب‌ترین داستان‌های عاشقانه مارول داشت. او در نهایت به چهار شگفت انگیز کمک کرد تا شخصیت‌های زیادی را به جهان A باز گردانند.

جید غول آسا (Jade Giantess)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قوی‌ ترین نسخه شی هالک

جید غول آسا یکی از بهترین نسخه های شی هالک است. یکی از بهترین شرورهای زن مارول  به نام مورگان لو فی، یک واقعیت را خلق می‌کند که جید غول آسا نیز بخشی از آن است. این شخصیت تمام توانایی‌های جنیفر والترز را دارد. همچنین او علاوه بر این قدرت‌ها، می‌تواند به صورت فیزیکی از حالت انسانی به حالت گامای خود تغییر شکل دهد.

این قدرتی است که جنیفر والترز اصلی نداشت. با این حال، تریلرهای سریال شی هالک نشان می‌دهند که جنیفر والترز در این سریال نیز چنین قدرتی خواهد داشت. ما در سکانس‌های گوناگون، این شخصیت‌ را در ظاهر انسانی و سپس ظاهر گاما می‌بینیم.

بیشتر بخوانید:

جنگ حسابرسی (The Reckoning War)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قوی ترین نسخه های هالک مونث

شی هالک زمین 6232 قدرت‌های کلی شی هالک اصلی از جمله مقاومت و استقامت بسیار بالا است. با این حال، او به سختی آسیب می‌بیند و افراد اندکی از جمله هالک قرمز توانایی مبارزه با او را دارند.

این نسخه از شی هالک برای اولین بار در شماره 3 کمیک شی هالک ظاهر شد. در این کمیک، سازمان TVA او را سال‌ها به آینده و رویداد جنگ حسابرسی فرستاد. این رویداد درحال حاضر در جهان اصلی 616 مارول در جریان است و یکی از بهترین کمیک های مارول 2022 محسوب می‌شود.

شی هالک پرایم (She-Hulk Prime)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قوی ترین نسخه های شی هالک

شی هالک پرایم یکی دیگر از قدرتمندترین نسخه های شی هالک است. او علاوه بر قدرت‌های عدی شی هالک، توانایی جهش‌های بسیار بلندی را دارد. او یک بار از منهتن به جزیره رایکر پرید. همانطور که در تریلرهای سریال شی هالک دیدیم، نسخه دنیای سینمایی مارول این شخصیت نیز از چنین قدرتی برخوردار است.

شی هالک پرایم در سال 2015 و در رویداد مهم جنگ‌های پنهان از یک جهان درحال نابودی به دنیای اصلی مارول منتقل شد. با توجه به اینکه به زودی شاهد رویداد جنگ‌های پنهان در دنیای سینمایی مارول خواهیم بود، انتظار مشاهده شی هالک پرایم در این فیلم دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید:

میسترو (The Misstro)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قوی ترین نسخه های شی هالک

میسترو برای الوین بار در شماره 1 کمیک She-Hulk: Sensational سال 2010 وارد کمیک‌های مارول شد. او از قدرت‌های عادی شی هالک برخوردار است اما از سلاح‌هایی استفاده می‌کند که قدرت‌هایش را چندین برابر بیشتر می‌کنند. او سپر کاپیتان آمریکا، یک شمشیر آزگاردی و بخشی از لباس مرد آهنی را همراه دارد.

این سلاح‌ها تماماً غنیمت‌هایی هستند که میسترو به دست آورده است. همچنین این شخصیت از آینده آمده است و به طور کلی قوی‌تر از جنیفر والترز است.

شی هالک آلتیمیت (Ultimate She-Hulk)

قوی ترین نسخه های شی هالک
بهترین نسخه های شی هالک

در جهان آلتیمیت مارول،‌ بتسی راس به جای جنیفر والترز تبدیل به شی هالک می‌شود. با اضافه شدن یک عامل ترمیم کننده همانند قدرت ولورین، شی هالک آلتیمیت عملاً تبدیل به یکی از بهترین ابرقهرمانان زن مارول در دنیای آلتیمیت 1610، و به طور کلی قوی ترین نسخه های هالک مونث در تمام جهان‌ها می‌شود.

خودخواهی او را از نسخه زمین 616 شی هالک متمایز می‌کند. او برای ساختن نماد تجاری خود و جلب توجه بیشتر، دست به هر کاری می‌زند و این او را به چیزی تبدیل می‌کند که جنیفر هیچوقت بدین صورت نبود.

بیشتر بخوانید:

زمین 1029 (Earth-1029)

قوی ترین نسخه های شی هالک
بهترین نسخه های هالک مونث

نسخه زمین 1029 شی هالک نیز دارای همان قدرت‌های مشابه است. با این حال،‌ او در فقدان کامل اخلاق و است و این او را متمایز می‌کند. او نمونه آزمایش Weapon X بود و به دلیل اخلاق بسیار ضعیفش برای این آزمایش انتخاب شد.

این نسخه از شی هالک در شماره 12 کمیک Exiles و در طی یکی از ماجراجویی‌های متعدد تیم در سراسر جهان‌های موازی معرفی شد. او به سادگی در این جهان با عنوان شی هالک شناخته می‌شود هرچند که مشخص نیست آیا بروس بنر در این جدول زمانی حضور دارد یا خیر.

اسکرول شی هالک (Skrull She-Hulk)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قوی ترین نسخه های شی هالک

یک نسخه از نژاد اسکرول‌ها در شماره 25 کمیک Unbelievable Gwenpool به شی هالک تبدیل می‌شود. این شخصیت تمام قدرت‌های مافوق بشری جنیفر جهان 616 را دارد اما یک اسکرول است و توانایی تغییر شکل دارد. بدین ترتیب، او یک شی هالک است که می‌تواند به هر شکلی می‌خواهد تغییر کند.

اقتباس رویداد تهاجم پنهان به عنوان یک سریال در دنیای سینمایی مارول، احتمال وجود چنین شخصیتی در دنیای لایو اکشن را نیز بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید:

شالک (Shulk)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قدرتمندترین نسخه های شی هالک

شی هالک جهان 9200 یا همانطور که نامیده می‌شود، شالک، حتی از نسخه 616 شی هالک نیز قوی‌تر است. او به لطف یک جنگ هسته‌ای بزرگ که در آینده رخ می‌دهد، تشعشعات گامای بسیار بیشتری را جذب کرده و تبدیل به یکی از قدرتمندترین نسخه های هالک مونث می‌شود.

این نسخه از شی هالک در خط داستان Future Imperfect در دهه 1990 میلادی ظاهر شد.

شی هالک قرمز (Red She-Hulk)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قوی ترین نسخه های هالک مونث

بتسی راس در زمین اصلی 616، تبدیل به شی هالک شد. او تمام توانایی‌های جنیفر را به همراه قدرت‌های بزرگ دیگری در اختیار دارد. او می‌تواند انفجارهایی از انرژی ایجاد کند که شدت آن می‌تواند حتی شی هالک را ناتوان کند.

شی هالک قرمز از توانایی پرواز کردن نیز برخوردار است. همچنین او پنجه‌های بسیار قدرتمندی دارد که می‌توانند پوست قوی‌ترین موجودات مارول نظیر هالک یا شی هالک را برش دهند. این توانایی‌ها او را بسیار قدرتمند می‌کنند و اگر بتسی راس به دنیای سینمایی مارول بازگردد، می‌توانیم انتظار مشاهده شی هالک قرمز را نیز داشته باشیم.

شی هالک جاودانه (Immortal She-Hulk)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قوی ترین نسخه های شی هالک

شی هالک زمین 616، در ادامه تبدیل به شی هالک جادوانه شد که یکی از قوی ترین شخصیت های کمیک است. شی هالک عملاً جاودانه می‌شود و با دستیابی به قدرت‌هایی One Below All، می‌تواند حتی مردگان را به زندگی بازگرداند.

تمام افراد دارای انرژی گاما، پس از مرگ از در سبز رنگ عبور می‌کنند. جایی که One Below All به آن‌ها یک جهش داده و به زندگی باز می‌گرداند. جنیفر نیز پس از عبور از در سبز، نه تنها به یکی از قدرتمندترین نسخه‌های خودش، بلکه به یکی از قوی‌ترین موجودات کیهانی مارول تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

هالک زمستانی (Winter Hulk)

قوی ترین نسخه های شی هالک
بهترین نسخه های هالک مونث

گارد زمستانی به زور شی هالک را تقویت کرد تا بتواند به نسخه‌ای حتی قوی‌تر از آنچه که بود تبدیل شود و بتواند تشعشعات مرگبار گاما را تنفس کند. هالک زمستانی تعداد زیادی از سربازان قدرتمند و آموزش دیده آتلانتیس را از اعماق اقیانوس بیرون آورد. آن‌ها در عمقی بودند که حتی قوی‌ترین ابرقهرمانان نیز اگر بدون تجهیزات واردش می‌شدند، بدون شک در فشار آب کشته می‌شدند.

هالک زمستانی برای اولین بار در سال 2021 و در شماره 47 کمیک انتقام جویان ظاهر شد. او به طور بالقوه یکی از قوی‌ترین نسخه‌های شی هالک در زمین 616 است و محدودیت قدرت‌های او همچنان ناشناخته است.

ثور شی هالک (Thor She-Hulk)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قوی ترین نسخه های شی هالک

این نسخه از شی هالک تمام قدرت‌های خداگونه ثور، جمله جاودانگی آزگاردیان را دارد. همچنین او از میلونیر استفاده می‌کند و تمام ویژگی‌های آن از جمله کنترل آب و هوا و احضار رعد و برق را در اختیار دارد. با وجود این پتک قدرتمند، شی هالک حتی توانایی نابودی گالاکتوس را دارد.

این نسخه از شی هالک فقط در آینده و در شماره 50 کمیک The Sensational She-Hulk حاضر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شی هالک روح سوار (Ghost Rider She-Hulk)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قوی ترین نسخه های شی هالک

شی هالک روح سوار نیز حضور کوتاهی در شماره 50 کمیک The Sensational She-Hulk دارد. او قدرت گامای شی هالک را با توانایی‌های جادویی و شیطانی روح سوار ترکیب می‌کند و تبدیل به این نسخه عجیب و قدرتمند می‌شود. او که توسط شیاطین تسخیر شده است، شروران را وادار می‌کند تا تمام دردی را که به دیگران تحمیل کرده‌اند، احساس کنند.

احتمالاً شی هالک روح سوار دارای توانایی‌های جادویی بسیار ویژه‌ای است. با این حال،‌ او ترجیح می‌دهد به یک تفنگ بسیار بزرگ تکیه کند که یادآور تفنگ‌هایی است که فرانک میلر در کمیک The Dark Knight Returns به بتمن داده بود.

بیشتر بخوانید:

شی هالک زامبی (Zombie She-Hulk)

قوی ترین نسخه های شی هالک
قدرتمندترین نسخه های هالک مونث

شاید در ظاهر شی هالک جاودانه قدرتمندترین نسخه این شخصیت باشد، اما شی هالک زامبی از جهات زیادی قدرت بیشتری به نسبت او دارد. جنیفر به یک ویروس زامبی در نسخه 2149 آلوده شده است که او را وادار به تغذیه از انسان‌های دیگر کرد. توانایی او در ایجاد زامبی‌های دیگر با گاز گرفتن آن‌ها، او را بسیار قدرتمند می‌کند.

او همچنین در این جهان، هوش و شخصیت خود را حفظ می‌کند که باعث وحشتناک‌تر شدنش می‌شود. با وجود سریال زامبی‌های مارول به عنوان یکی از تاریخ انتشار سریال های جدید مارول، بعید نیست که در آینده شاهد این شخصیت در این سریال باشیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قوی ترین نسخه های شی هالک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با قوی ترین نسخه های شی هالک

قوی‌ ترین نسخه شی هالک کدام است؟

شی هالک زامبی در جهان 2149، با وجود قدرت بسیار زیادی هوش خود را حفظ کرده و می‌تواند افراد دیگر را به زامبی تبدیل کند و به عنوان قوی‌ ترین نسخه شی هالک شناخته می‌شود.

شی هالک قرمز کیست؟

بتسی راس در زمین اصلی 616، تبدیل به شی هالک شد. او با وجود تمام توانایی‌های جنیفر والترز، به قدرت‌هایی نظیر پرواز و ایجاد انفجارهای انرژی دسترسی دارد.


2 thoughts on “قوی ترین نسخه های شی هالک ؛ از ثور شی هالک تا شی هالک قرمز

  1. سلام.
    اول اینکه بنظر نگارنده متن از روی بی حوصلگی متن رو نوشته و منه خواننده هم حوصله خوندن کامل متن رو نداشتم و تو چندتا پاراگراف چندتا غلط املایی وجود داره (تا جایی حال داشتم و خوندم حداقل 3 مورد).
    دوم اینکه من به کمیک ها علاقه دارم ولی کلا مارول رو بیشتر میپسندم تا DC ولی بنظرم مارول حالش خوش نیست، خودشون سرسام و سرگیجه نمیگیرن این همه به اصطلاح قهرمان یا ضد قهرمان خلق کردن ؟
    فکر کنم بیکار بودن، نشستن هر چرتی به ذهنشون رسیده رو نوشتن و بعد هم قهرمان یا ضد قهرمان خلق کردن، بعد همه رو ریختن تو یه کاسه و هم نزده درشون اوردن و یه آش مخلوط از قهرمان یا ضد قهرمان درست کردن.
    مثلا شی هالک زامبی ، شی هالک قرمز،شی هالک سبز،شی هالک بنفش،شی هالک روح سوار،شی هالک زمستانی و …. که البته برای همه قهرمان یا ضد قهرمان هاش قضیه همینه. هم مرد و هم زن رو قاطی کرده تا یه جوری همه رو راضی کنه ولی دیگه گندش رو دراورده بس قهرمان (بیخود و الکی) داره.
    حال آدم بد میشه و سرگیجه میگیره. وقتی هم بدتر میشی که بخوای بدونی کدوم قوی تره !!!! اووووووق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *