بهترین انیمیشن های آموزشی ؛ 10 عنوان برتر

دیگر لازم نیست نگران دیدن انیمیشن توسط کودکانتان باشید، زیرا انیمیشن‌های آموزشی زیادی وارد این عرصه شده‌اند. با ما همراه باشید تا با بهترین انیمیشن های آموزشی آشنا شوید.

کودکان عاشقانه کارتون‌ها هستند و به عنوان یک والدین، این امر برای هر کدام از آن‌ها بزرگترین نگرانی است. والدین همیشه می‌خواهند زمان صرف شده فرزند کوچکشان مقابل تلویزیون را کاهش دهند؛ زیرا برای آن‌ها بسیار خطرناک است. اما به عنوان یک کودک، باید به آن‌ها فرصت بدهیم تا بتوانند به چیزهای مورد علاقه خود نگاه کنند و به آنها کمی گوش کنند تا شاید چیزی آموزنده یاد بگیرند و برای آینده‌ی آنها از طریق ناخودآگاه مفید واقع شود.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های انگیزشی ؛ 13 انیمیشن انگیزشی

بهترین انیمیشن های آموزشی

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمیشن های آموزشی برای کودک و نوجوان را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین انیمیشن های آموزشی
انیمیشن آموزشی مناسب کودکان

یک شخص به عنوان یک پدر یا مادر، بسیار مراقب است که کودک‌ش با چه چیزهایی ارتباط برقرار می‌کند. ما می‌خواهیم آن‌ها چیزهای خوبی را در ذهن‌های کوچک خود جذب کنند. در ادامه لیستی از برخی از بهترین انیمیشن های تاریخ را آورده‌ایم که توانایی یادگیری کودکان را افزایش می‌دهند و مطمئناً زمان صرف شده در مقابل تلویزیون را ارزشمند می‌کنند.

تمامی این انیمیشن‌های ذکر شده بر اساس بررسی‌های دقیق و تجربه‌ی برخی از افراد تیم تحریریه فیگار که فرزند خود را بزرگ کرده‌اند، لیست شده‌اند.

Messy Goes to Okido

بهترین انیمیشن های آموزشی
بهترین کارتون های آموزشی

این انیمیشن مورد علاقه تیم فیگار است. به صراحت، این برنامه نه تنها برای کودکان، بلکه بزرگسالان هم می‌توانند از این برنامه خیلی چیزها یاد بگیرند. این برنامه بر روی علم تمرکز دارد. مسی به عنوان یک شخصیت محوری در این برنامه، همیشه با یک سوال در مورد اینکه چگونه این چیز کار می‌کند، به یک مکان به نام اوکیدو می‌رود و جواب سوال خود را پیدا می‌کند.

این انیمیشن یک برنامه بسیار جالب است. یکی از والدین درمورد این انیمیشن نوشته است: چند روز قبل دخترم به من گفت “مامان آیا می‌دانی همه چیز از اتم ساخته شده است؟”. من تعجب کردم. سریعاً پرسیدم چطور؟ و او پاسخ داد که در برنامه مسی دیده بودم.

SUPERWHY

بهترین انیمیشن های آموزشی
انیمیشن های آموزشی کودکانه

این انیمیشن شامل شخصیت‌هایی است که به کودکان حروف الفبا و مهارت‌های خواندن را آموزش می‌دهند. علاوه بر این، چیزهای شگفت‌انگیز دیگر در مورد این برنامه این است که واژگان آن‌ها را هم تقویت می‌کند. کودکان از آن خیلی خوششان می‌آید و هر بار که این برنامه را تماشا می‌کنند، چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند.

Word world

بهترین انیمیشن های آموزشی
بهترین کارتون های آموزشی جهان

این برنامه یکی از بهترین انیمیشن های آموزشی است که بر روی ساخت واژه‌ها و تقویت مهارت‌های خواندن در کودکان تمرکز دارد. در این برنامه، صحنه‌ها و مکان‌ها متشکل از کلمات هستند که حیوانات با یکدیگر در آنجا تعامل دارند و با ساخت واژه‌های جدید، معماهای متنوعی را حل می‌کنند. در این برنامه، واژگان به شیوه‌ای زیبا و جذاب ارائه می‌شوند که کودکان می‌توانند به مدت طولانی آن‌ها را به خاطر بسپارند.

Team umizoomi

بهترین انیمیشن های آموزشی

برنامه “تیم اومیزومی” برای کودکان پیش‌دبستانی بسیار عالی است. این برنامه بر روی مهارت‌های ریاضی در زمینه‌های مختلفی مانند الگوها، شکل‌ها و شمارش تمرکز دارد. حل مسائل به یک روش بسیار جذاب انجام می‌شود.

درباره این انیمیشن یکی از والدین نوشته است: این برنامه محبوب‌ترین برنامه پسرم است و در مدت کوتاهی که آن را تماشا می‌کند، درباره الگوها و شکل‌ها بسیار یاد گرفته است. همچنین، این انیمیشن درک مفاهیم ریاضی مقدماتی را آموزش می‌دهد.

Number blocks

بهترین انیمیشن های آموزشی
کارتون آموزش جدید

بلوک‌های عددی یک انیمیشن جذاب برای برای کودکان در بی بی سی هستند. این یک برنامه کوتاه ۵ دقیقه‌ای است که به کودکان در مهارت‌های ریاضی کمک می‌کند. بلوک‌ها رنگارنگ و جذاب هستند. کارتون‌ها به طور اصلی بر روی عمل جمع، تفریق و مهارت‌های دیگر تمرکز دارند. به شدت این برنامه را توصیه می‌کنیم زیرا کوتاه است و پر از مهارت‌های زندگی شگفت انگیز.

Sid the Science Kid

بهترین انیمیشن های آموزشی

سید یک کودک کنجکاو است. هر روز که به پیش‌دبستان می‌رود، او و دوستانش چیزهای بسیاری را در دنیای شگفت‌انگیز اطراف خود می‌یابند و سوال می‌پرسند. معلمش آن‌ها را به بررسی سوالاتشان و کشف علم در اطرافشان هدایت می‌کند. او و دوستانش درباره نحوه لذت بردن از دنیای اطراف خود و در عین حال یادگیری از آن آموزش می‌بینند.

Xavier Riddle and the Secret Museum

بهترین انیمیشن های آموزشی
جدیدترین انیمیشن های آموزشی

(Xavier Riddle and the Secret Museum) یکی از بهترین انیمیشن های آموزشی است که بر اساس مجموعه کتاب “اشخاص عادی جهان را تغییر می‌دهند” اثر برد ملتزر و کریستوفر الیوپولوس ساخته شده. این سریال ماجراهای خاویر ریدل، خواهرش یادینا و دوستش برد را دنبال می‌کند که به گذشته سفر می‌کنند تا با شخصیت‌های تاریخی که با چالش‌های مشابه روبرو شده‌اند، ملاقات کنند.

از طریق تعاملات خود با این شخصیت‌‌ها، کودکان درس‌های مهم زندگی را یاد می‌گیرند و بینش‌های ارزشمندی را کسب می‌کنند. هدف این برنامه آموزش کودکان درباره همدردی، انعطاف پذیری، حل مسئله و قدرت تخیل است. (Xavier Riddle and the Secret Museum) از کودکان دعوت می‌کند تا به کنجکاوی خود پی‌ببرند، تاریخ را بررسی و بالقوه خود را برای ایجاد تأثیر مثبت در جهان کشف کنند.

Wonder Pets

بهترین انیمیشن های آموزشی

واندر پتس سه حیوان خانگی کوچک هستند که وقتی هیچکس در اطراف نیست، حیوانات دیگر را نجات می‌دهند. این برنامه زمانی شروع می‌شود که لاینی، تاک و مینگ مینگ تماسی از یک حیوان درگیر یک مشکل، دریافت می‌کنند. سپس آن‌ها پرواز می‌کنند تا آن حیوان را نجات دهند. این برنامه به کودکان یاد می‌دهد که چگونه به همکاری، مهارت‌های حل مسئله و تشخیص اهمیت کمک به نیازمندان بپردازند.

Word Girl

بهترین انیمیشن های آموزشی

دختر کلمه یکی از بهترین انیمیشن های آموزشی، درباره یک دختر قهرمان است. او و همکارش، کاپیتان هاگی فیس، با هم در برابر جرم و جنایت مبارزه می‌کنند. اما جرم چیست؟ جرم عدم دانستن بهترین کلمه برای استفاده در شرایط خاص است.

این برنامه به مدت 30 دقیقه اجرا می‌شود و در هر قسمت چهار کلمه را معرفی می‌کند. این کلمات در طول برنامه در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند تا بینندگان را با مفهومی که کلمات می‌توانند در آن استفاده شوند، آشنا کنند. با ساخت واژگان، شما همچنین مهارت‌های خواندن خود را افزایش می‌دهید. اه، آره، و همچنین آن‌ها سرگرم می‌شوند!

فهرست مقدس

بهترین انیمیشن های آموزشی
انیمیشن های آموزشی فارسی

در شهر نجران، مردم زیر ستم یک حاکم مستبد و فرمانروای ظالم به نام ذنواس زندگی می‌کنند. حاکمان قصد دارند تا قبل از رسیدن پادشاه، نصرانی‌های مومن را از بین ببرند تا همچنان در قدرت باقی بمانند.

داستان این انیمیشن که یکی از بهترین انیمیشن های ایرانی است که بر محور نمادین تقابل خیر و شر هست و در آن مبارزه با ظلم و دیکتاتوری نشان داده می‌شود. همچنین، با توجه به طراحی کاراکترها، بر تفاوت ظاهر و باطن آدم‌ها تاکید شده است. پس از تماشای این انیمیشن، می‌توانید با فرزند نوجوانتان درباره امید، عملگرایی، زندگی پس از مرگ و اهمیت برخاستن علیه ظلم گفت‌وگو کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمیشن های آموزشی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *