بیوگرافی بازیگران سریال جیران + [زمان پخش از فیلیمو]

سریال جیران یکی از سریال‌های بسیار پرطرفدار ایرانی است که از شبکه فیلیمو پخش می‌شود و در ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال جیران می‌پردازیم.

بیوگرافی بازیگران سریال جیران

جیران یک مجموعه ایرانی در ژانر عاشقانه و تاریخی می‌باشد که به کارگردانی حسن فتحی ساخته شده است. داستان این مجموعه به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه با جیران می‌پردازد. گروه بازیگران این مجموعه بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل و… هستند که بسیار درخشان ظاهر شدند.

مراحل فیلم‌بردای سریال جیران در اواخر مرداد ۱۴۰۰ در خوانسار و گلپایگان به اتمام رسید. قسمت اول این مجموعه پس از چند بار به تعویق در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ از طریق فیلیمو به نمایش درآمد و در ۲۹ تیر ۱۴۰۱ به‌دلیل نقض مالکیت ادبی و هنری توقیف شد. پخش جیران از ۲۵ شهریور از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید:

علت توقف پخش سریال جیران

بهرام رادان

در نقش ناصرالدین شاه

بیوگرافی بازیگران سریال جیران
بیوگرافی بازیگران جیران

بهرام رادان متولد 8 اردیبهشت 1358 در تهران، بازیگر سینما و تئاتر است و فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد که از 21 سالگی جلوی دوربین رفت تا اینکه با فیلم سنتوری سوپر استار شد.

بهرام رادان در شهر تهران بعنوان فرزند آخر یک خانواده شش نفری به دنیا آمده است، اصالتا از سمت پدری اهل اصفهان بوده و 2 خواهر و 1 برادر دارد. مادرش خانه‌دار و پدرش سرهنگ بازنشسته حکومت پهلوی قبل از انقلاب می‌باشد.

پریناز ایزدیار

در نقش جیران

بیوگرافی بازیگران سریال جیران
زندگینامه بازیگران جیران

پریناز ایزد یار 8 شهریور 1364 در بابل به دنیا آمد. او فرزند کوچک خانواده است و یک خواهر و برادر دارد که هر دو پزشک هستند. پدر ایشان وکیل بوده و از مخالفان تحصیل او در رشته بازیگری بودند اما مادر او از مشوقان اصلی پری ناز ایزدیار برای ادامه رشته بازیگری بودند.

دوران کودکی پریناز ایزدیار در شمال کشور گذشت، اما در دوره راهنمایی به دلیل شغل پدر مدارم در حال زندگی در شمال و تهران بودند، بعد از گذشت چند سال خانواده او برای آخرین بار جهت زندگی به شمال برگشتند، اما این بار او به همراه خانواده نرفت و در تهران ماندگار شد.

امیرحسین فتحی

در نقش سیاوش

بیوگرافی بازیگران سریال جیران
زندگینامه بازیگران جیران

امیرحسین فتحی متولد 10 مهر 1372 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. او دوره دیده بازیگری در مالزی و دانشجوی انصرافی رشته ادبیات انگلیسی می‌باشد که از 16 سالگی با فیلم کیفر شروع کرد و با سریال شهرزاد به شهرت رسید.

امیرحسین فرزند دوم خانواده است و تنها یک برادر بنام محمدرضا دارد، مادرش خانم اعظم بروجردی و پدرش حسن فتحی کارگردان است. امیر حسین فتحی می‌گوید:

قبل ورود به بازیگری چون زیاد با خانواده مادری رفت و آمد داشتیم و آن‌ها مثل عوام این فضا را فضای سالمی نمی‌دانستند و من هم طبعا خیلی به سینما فکر نمی‌کردم.

مهدی پاکدل

در نقش سلمان خان

بیوگرافی بازیگران سریال جیران
بیوگرافی بازیگران جیران

مهدی پاکدل متولد 10 تیر 1359 در اصفهان ، بازیگر سینما و تلویزیون است. او دانشجوی انصرافی رشته گرافیگ دانشگاه آزاد تهران می‌باشد که در کنار بازیگری، خوانندگی را هم تجربه کرد و حالا در عرصه مدلینگ هم حضور موفقی دارد.

او در محله امامزاده زید اصفهان که حالا به هشت بهشت معروف است متولد شد، برادر بزرگش حسین پاکدل (مجری، بازیگر) و مسعود دیگر برادرش عکاس است. او در هنرستان گرافیک خواند و در 17 سالگی برای ادامه تحصیل راهی تهران شده است.

فاطمه مسعودی فر

در نقش سارای گرجی

بیوگرافی بازیگران سریال جیران
بیوگرافی بازیگران جیران

فاطمه مسعودی فر در تاریخ 5 اسفند 1374 در تبریز چشم به جهان گشود. او فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات انگلیسی در دانشگاه تبریز می‌باشد که با فیلم پوست ابتدا در سینما و سپس با سریال جیران در شبکه خانگی ظاهر شد.

فاطمه مسعودی فر بازیگری را به صورت جدی اولین بار در سال 1394 وقتی 20 ساله بود با تئاتر در دانشگاه شروع کرد. او می‌گوید در کنار رشته اصلی خودم برخی ترم‌ها واحدهایی در مورد بازیگری و نمایشنامه داشتم و تئاترهای انگلیسی در دانشگاه اجرا می‌کردیم.

مریلا زارعی

در نقش مهد علیا

بیوگرافی بازیگران سریال جیران
زندگینامه بازیگران جیران

مریلا زارعی در تاریخ 25 فروردین سال 1353 چشم به جهان گشود. او برای فیلم‌های سربازهای جمعه، شیار 143 و زیر سقف دودی برنده سه جایزه از جشنواره فیلم فجر شده است. زارعی برای مجموعهٔ مانکن یک جایزه حافظ دریافت کرد.

مریلا زارعی در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل صنایع غذایی از دانشگاه آزاد است. زارعی برای اولین بار با فیلم سلام سینما ساخته محسن مخملباف در سینما حضور پیدا کرد. بازی در فیلم دو زن یکی از شانس‌های بزرگ او بود. وی تا به حال با کارگردانانی همچون تهمینه میلانی و ابراهیم حاتمی‌کیا، اصغر فرهادی و مسعود کیمیایی و احمد مرادپور همکاری داشته است.

رعنا آزادی ور

در نقش تاج الدوله

بیوگرافی بازیگران سریال جیران
زندگینامه بازیگران جیران

رعنا آزادی ور متولد 17 فروردین 1362 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او دوره دیده بازیگری از موسسه کارنامه می‌باشد که در 20 سالگی با فیلم مارمولک دوران حرفه‌ای خود را آغاز کرد و بعدها در فیلم محمد رسول الله و سریال زخم کاری درخشید.

رعنا آزادی ور در سال 1381 وقتی 19 ساله بود در موسسه کارنامه به مدیریت نگار اسکندرفر دوره شش ماه بازیگری را با چهره‌هایی چون صابر ابر، ساره بیات و نرگس محمدی سپری کرد. از اساتید وی در این موسسه می‌توان به چهره‌هایی چون ناصر تقوایی، پیام دهکردی، پانته آ پناهی‌ها و شادمهر راستین اشاره کرد.

ستاره پسیانی

در نقش نقره

بیوگرافی بازیگران سریال جیران
بیوگرافی بازیگران جیران

ستاره پسیانی متولد 17 شهریور 1364 در تهران، بازیگر سینما و تئاتر است. او دیپلم گرافیک از هنرستان سوره و فارغ التحصیل دانشگاه وارنژ روسیه می‌باشد که از تئاتر شروع کرد با سینما مشهور شد.

ستاره دختر آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی هر دو از بازیگران شناخته شده سینما و تئاتر است و تنها یک برادر بنام خسرو دارد و مادربزرگش، مرحوم خانم جمیله شیخی هم از بازیگران مطرح ایران بود.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جیران


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *