بیوگرافی پیروز یوزپلنگ ایرانی [+جزئیات]

پیروز یوزپلنگ ایرانی و فرزند ایران و فیروز بود و به نماد یوزپلنگ آسیایی تبدیل شد. در ادامه همراه ما باشید تا به بیوگرافی پیروز یوزپلنگ ایرانی بپردازیم.

پیروز متولد 11 اردیبهشت سال 1401 و تنها توله باقی‌مانده از سه فرزند ایران بود. پیروز در اسفند 1401 به‌علت نارسایی کلیوی در بیمارستان تلف شد.

بیشتر بخوانید:

بازخوانی سرنوشت توله یوز 10 ماه به نام پیروز چه شد؟

پیروز یوزپلنگ ایرانی در 10 ماهگی تلف شد

بیوگرافی پیروز یوزپلنگ ایرانی

  • پیروز یوزپلنگ ایرانی
بیوگرافی پیروز یوزپلنگ ایرانی
پیروز یوزپلنگ ایرانی

پیروز تنها فرزند باقی‌مانده از بارداری درحصار ایران، یکی از نامورترین یوزهای ایران بود. بسیاری پروژه حفظ نژاد یوزپلنگ آسیایی را حالا با نام آن، تنها فرزند ایران که شانس زنده‌ماندن پیدا کرد، می‌شناسند؛ گرچه ادامه زندگیش با توجه به‌بزرگ‌شدن درحصار و به‌کمک تیماردار موضوعی بود که محل بحث کارشناسان قرار گرفته است. مسئولان سازمان محیط‌زیست که به‌دلیل انجام پروژه بارداری درحصار ایران و ازدست‌رفتن دو توله این یوزپلنگ به‌شدت زیر فشار قرار دارند، گفتند به جز پیروز یوزپلنگ‌های دیگری هم در طبیعت هستند که نیاز به‌توجه دارند.

بیوگرافی پیروز یوزپلنگ ایرانی
بیوگرافی پیروز یوزپلنگ ایرانی

زندگینامه پیروز یوزپلنگ ایرانی

پیروز ۱۱ اردیبهشت در پارک ملی توران واقع در استان سمنان به همراه ۲ توله دیگر متولد شدند. دو توله اول در روزهای اول تلف شدند و پیروز با تلاش متخصصین زنده ماند. چهار روز پس از تولد توله اول تلف شد، نگهداری توله دوم و سوم نیز از روز چهارم به مدت شش روز به علیرضا شهرداری سپرده شد.

دلیل اصلی تلف شدن توله اول طبق گفته رئیس دامپزشکی کشور نقص ژنتیکی و چسبندگی ریه و دلیل تلف شدن توله دوم استفاده از شیر بی کیفیت بود. پیروز برای تکثیر در اسارت متولد شده‌است. پیروز در ده ماهگی در ۹ اسفند ۱۴۰۱ پس از اعلام نارسایی کلیه، مشکلات گوارشی و انجام دیالیز و یک عمل جراحی تلف شد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *