توهین مداح وریا غفوری ؛ ماجرا و مردم چه می‌گویند !

ماجرای توهین مداح به وریا غفوری و اهل سنت چیست ؟ آیا حقیقت دارد یا حاشیه‌ای بیش نیست ؟ با نوشتار توهین مداح وریا غفوری همراه فیگار بمانید.

در چند روز گذشته ویدیویی در شبکه های مجازی دست به دست می‌شود که یک واعظ ! (سخنران) در حال توهین به مسلمانان سنی مذهب است. اسم مداحی که به وریا غفوری توهین کرد چیست و او کیست جزئیات را در نوشتار توهین مداح وریا غفوری بخوانید.

توهین مداح وریا غفوری

ماجرا چیست و مردم چه می‌گویند !

توهین مداح وریا غفوری ؛ ماجرا چیست و مردم چه می‌گویند !
توهین مداح وریا غفوری, ماجرای توهین مداح به وریا غفوری, وریا غفوری مداح

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک مداح به وریا غفوری توهین می‌کند. در این فیلم یک مداح در مورد تیم فوتبال ایتالیا و بازیکنانش حرفهای عجیب و غریبی می‌زند و سپس در ادامه به وریا غفوری و اهل سنت توهین می‌کند که باعث واکنش های بسیاری شده است.

بیشتر بخوانید:

او در این سخنرانی از عُمر به فوتبال رسیده و علاوه بر توهین به اهل سنت به وریا غفوری بازیکن محبوب استقلال هم اهانت کرده است. وی علیه مقدسات اهل سنت صحبت کرد این مداح در بخشی از سخنرانی های خود به بازیکنان ایتالیا اشاره کرد که خداوند آنها را خیلی دوست داشته که مسیحی بودند و فوت کردند و سپس گفت که بازیکنان اروپایی شانس آورده‌اند که “عمر” به اروپا ورود نکرد وگرنه آنها هم همچون وریا غفوری “عمری” می‌مردند !!

بیشتر بخوانید:

آن سخنران می‌گوید:

خداروشکر که «عُمر» اسلام را به رم (ایتالیا) نبرد. این فوتبالیست ها روبرتو باجو، پائولو مالدینی، پائولو روسی، چه میدونم فرانچسکو توتی را خدا خیلی دوستشون داشت و بهشون رحم کرد و اِلا می‌شدند مثل این «وریا غفوری» که عُموی می‌مُردند ! لعنت الله …

بیشتر بخوانید:

در حالی گفته شده است که نام وریا غفوری به صورت دستکاری شده در ویدیو گذاشته شده اما توهین این شخص به اصحاب تسنن کاملا مشهود است. همانطور که می‌دانید غفوری کاپیتان تیم استقلال تهران اهل کردستان بوده و اهل سنت است و اقدام این مداح باعث شد که جنجال زیادی به وجود بیاید و بسیاری از هواداران استقلال و همچنین اهل سنت به این مداح حمله کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای توهین مداح به وریا غفوری

توهین مداح وریا غفوری, ماجرای توهین مداح به وریا غفوری, وریا غفوری مداح
توهین مداح وریا غفوری, ماجرای توهین مداح به وریا غفوری, وریا غفوری مداح

علاوه بر وریا، بازیکنان دیگر مذاهب کم در ایران نداشته و نداریم که می‌توان به «سردار آزمون» و «آندرانیک تیموریان» اشاره کرد. باشگاه استقلال بعد از انتشار این ویدیو در بیانیه ای اعلام کرد:

متاسفانه تصاویری از سخنان یک شخصی در فضای مجازی منتشر شده که طی آن مشارالیه به آقای «وریا غفوری» کاپیتان و بازیکن تیم فوتبال استقلال ایران توهین نموده است.

باشگاه استقلال ضمن محکوم کردن اینگونه سخنان و رفتار تفرقه افکنانه که در تضاد کامل با رهنمودهای مقام معظم رهبری و قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد در اسرع وقت اقدام به تنظیم شکوائیه و ثبت شکایت کیفری در مرجع صالح قضایی می‌نماید و این را وظیفه ذاتی خود در دفاع از کرامت مذاهب و اقدام ایرانی اسلامی می‌داند.

همانطور که گفته شد بعد از انتشار این فیلم در فضای مجازی عده ای اعلام کرده اند که فیلم دستکاری و قطع شده است، یعنی درست در جایی که این مداح از وریا غفوری نام میبرد فیلم دستکاری می‌شود. البته باید گفت این مداح به اهل سنت نیز توهین کرده است که در آن بحثی وجود ندارد!

وریا غفوری هنوز هیچ واکنشی به این ماجرا نداشته است. اما تعداد بسیار زیادی از هواداران استقلال و حتی افراد غیرفوتبالی به این موضوع واکنش نشان داده اند. و اما واکنش ها چه بوده:

شاهین صمدپور:

شیعه و سنی نداره دادادش گلم، شرط انسان بودنه، اونایی که موضوع به این سادگی رو نمفهمن، مشکل از نفهمی خودشونه، دوتس دارم قلبن، خودتم می دونی، سلامت باشی پسر کرد سنی با محبت

نوید محمدزاده:

بازیگر نام آشنای سینما که خود را بعنوان «یه ببر کورد» معرفی کند تنها به انتشار عکسی از وریا با یک قلب آبی و کورد بسنده کرد !

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار وریا غفوری مداح سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *