چهار دیوار امیر اقایی ؛ رویکرد جدید قبادی به همراه امیر آقایی

چهار دیوار، فیلم جدید بهمن قبادی، در جشنواره توکیوی امسال در بخش مسابقه به نمایش درآمد؛ با نوشتار چهار دیوار امیر اقایی همراه فیگار بمانید.

فیلم متفاوتی که رویکرد تازه‌ای را در سینمای قبادی به نمایش می‌گذارد و ارتباط چندانی با فیلم‌های قبلی‌اش ندارد. چهار دیوار فیلمی شخصی و ترکیب غریبی است از تکنیکی پخته و قابل‌اعتنا با تلاشی شاعرانه و جسورانه برای روایت غم. با نوشتار چهار دیوار امیر اقایی همراه فیگار باشید.

چهار دیوار امیر اقایی

رویکرد جدید قبادی به همراه امیر آقایی

چهار دیوار امیر آقایی, امیر اقایی چهار دیوار, چهار دیوار بهمن قبادی, بهمن قبادی امیر آقایی
چهار دیوار امیر آقایی, چهار دیوار بهمن قبادی, بهمن قبادی امیر آقایی

بهمن قبادی بعد از فیلم «فصل کرگدن»، مشارکت در یک فیلم اپیزودیک و ساخت یک مستند در نهمین تجربه فیلم‌سازی‌اش با امیر آقایی و راجر واترز همکاری کرده است.

بیشتر بخوانید:

«چهار دیوار» با بازی امیر آقایی محصول ترکیه یکی از بهترین فیلم های 2021 در بخش مسابقه اصلی سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم توکیو است که اولین نمایش جهانی خود را در این فستیوال تجربه کرد.

امیر آقایی برای بازی در فیلم سینمایی «چهار دیوار» به کارگردانی بهمن قبادی و به تهیه‌کنندگی راجر واترز جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو کسب کرد و سه بازیگر دیگر این فیلم نیز مورد تقدیر ویژه این جشنواره قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

در این دوره از جشنواره در بخش مسابقه اصلی ۱۵ فیلم حضور داشتند که ۱۰ تای این فیلم ها اولین نمایش جهانی خود را در فستیوال توکیو تجربه می‌کنند. در دیگر بخش جشنواره یعنی بخش «آینده آسیا» نیز دو فیلم «نیمکره شمالی» ساخته حسین تهرانی و «وقت چیغ انار» ساخته گراناز موسوى حضور داشتند. در ادامه با نوشتار چهار دیوار امیر اقایی همراه فیگار بمانید.

بیشتر بخوانید:

داستان فیلم چهار دیوار

امیر آقایی بهمن قبادی, راجر واترز چهار دیوار, راجر واترز بهمن قبادی, داستان فیلم چهار دیوار
امیر آقایی بهمن قبادی, راجر واترز چهار دیوار, راجر واترز بهمن قبادی, داستان فیلم چهار دیوار

فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که اهل موسیقی است و برای گذران زندگی به پرنده‌های اطراف هواپیماها شلیک می‌کند. او آپارتمانی در استانبول مهیا می‌کند که منظرۀ رو به دریا دارد، اما زمانی که می‌خواهد همسر و فرزندش را برای اولین بار به خانه بیاورد، اتفاق تلخی رخ می‌دهد که ماجراهای غریب بعدی از جمله از بین رفتن منظره دریا را در پی دارد.

بیشتر بخوانید:

درواقع «چهار دیوار» داستان بوران آهنگساز کردی است که یک ساختمان جدید کاری کرده او قادر به دیدن اقیانوس نباشد و این اتفاق یک تراژدی برایش بوجود آورده است.

چهار دیوار امیر آقایی, امیر اقایی چهار دیوار, چهار دیوار بهمن قبادی, بهمن قبادی امیر آقایی, امیر آقایی بهمن قبادی, راجر واترز چهار دیوار, راجر واترز بهمن قبادی, داستان فیلم چهار دیوار
چهار دیوار امیر آقایی, امیر اقایی چهار دیوار, چهار دیوار بهمن قبادی, بهمن قبادی امیر آقایی

راجر واترز (Roger Waters) موسیقیدان، ترانه‌سرا، خواننده و نوازنده مطرح انگلیسی و بنیان‌گذار گروه موسیقی «پینک فلوید» (Pink Floyd)، رابطه نزدیکی با بهمن قبادی دارد و بار‌ها علاقه‌اش را به سینمای او نشان داده است: «من از زمان اکران فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسب‌ها طرفدار پرشور بهمن بودم. افتخار می‌کنم که با چهار دیوار همکاری داشته‌ام.»

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار امیر اقایی چهار دیوار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *