بیوگرافی زهرا شیدایی تکواندو ؛ هر آنچه که باید بدانید + عکس

بیوگرافی زهرا شیدایی تکواندو کار ایرانی از شروع تکواندو تا قهرمانی جهان ۲۰۲۱ را برای شما در نوشتار زندگینامه زهرا شیدایی تکواندو آورده‌ایم. با ما همراه بمانید.

زهرا شیدایی تکواندو کار ایرانی متولد ۱۷ تیر ۱۳۷۸ در شهر جویبار است. او که برای تیم ملی تکواندوی زنان ایران و تیم لوازم خانگی کن مبارزه می‌کند، در آذر ۱۴۰۰ مدال طلای مسابقات را از آن خود کرد. درواقع وی بازیکن تیم لوازم خانگی کن در لیگ تکواندوی جوانان و بزرگسالان کشور موسوم به جام کوثر است.

بیوگرافی زهرا شیدایی تکواندو

هر آنچه که باید از بیوگرافی زهرا شیدایی بدانید + عکس

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بیوگرافی زهرا شیدایی تکواندو خواهید خواند به شرح زیر است:

زهرا شیدایی تکواندو عکس
بیوگرافی زهرا شیدایی تکواندو, زهرا شیدایی تکواندو بیوگرافی, عکس زهرا شیدایی تکواندو, زهرا شیدایی تکواندو عکس

ایشان ازدواج نکرده و در حال حاضر مجرد است. زهرا شیدایی تکواندوکار قهرمان دختر مصطفی شیدایی مربی تکواندو معروف مازندرانی است.

بیشتر بخوانید:

سوابق ورزشی

خانم شیدایی فرزند مصطفی شیدایی مربی و پیشکسوت تکواندو است که تحت آموزش‌ها و راهنمایی‌های پدرش، افتخارات متعددی در تکواندو به دست آوره است. ورود حرفه‌ای به مسابقات تکواندو، از سال ۱۳۹۲ با حضور در مسابقات آزاد نوجوانان کشور بود که برای نخستین بار در سطح کشوری تکواندو با درخشش توانست مدال برنز را کسب کرد.

بیشتر بخوانید:

او در سال ۱۳۹۸ در مسابقات جوانان و بزرگسالان کشور در تبریز در وزن منهای ۵۷ کیلو علاوه بر کسب مدال طلا، عنوان فنی‌ترین بازیکن مسابقات را به دست آورد.

افتخارات در مسابقات جهانی

زهرا شیدایی تکواندو بیوگرافی
بیوگرافی زهرا شیدایی تکواندو, زهرا شیدایی تکواندو بیوگرافی, عکس زهرا شیدایی تکواندو, زهرا شیدایی تکواندو عکس

این دختر تکواندوکار جویباری برای نخستین بار در مسابقات تکواندوی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۶ در کانادا شرکت کرد و توانست تا یک چهارم نهایی پیش برود. او همچنین یکی نمایندگان ایران در انتخابی گرنداسلم در چین در سال ۲۰۱۷ و یکی از اعضای تیم اعزامی به تورنمنت موجو کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ بود.

بیشتر بخوانید:

شیدایی در سال ۲۰۱۹ در مسابقات یونیورسیاد در ناپل ایتالیا تا مرحله یک چهارم پیش رفت و موفق نشد مدال مسابقات را کسب کند.

تیم ملی تکواندو

شیدایی یکی از تکواندوکاران تیم ملی جوانان ایران و تیم ملی تکواندو ایران است. مسابقات تکواندو آزاد زنان جهان ۲۰۲۱ که در عربستان برگزار می‌شود با مدال طلای زهرا شیدایی در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم برای ایران طلایی به مربیگری مهرو کمرانی شد.

او به دیدار نهایی صعود کرد و به مصاف «مارگاریتا بلیزنیاکووا» از روسیه رفت و پس از تساوی ۱۱ بر ۱۱ در پایان راند سوم، با امتیاز طلایی پیروز شد تا به نشان طلا دست یابد.

بیشتر بخوانید:

مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو ۲۰۲۱ زنان، ۴G بود و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد. باید بدانید که در زمستان ۹۸، زهرا شیدایی در پی آسیب دیدگی مجبور به ترک اردوی تیم ملی تکواندو شد که خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان آماده می‌کرد گرچه این مسابقات به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

مشخصات زهرا شیدایی

بیوگرافی زهرا شیدایی تکواندو
بیوگرافی زهرا شیدایی تکواندو, زهرا شیدایی تکواندو بیوگرافی, عکس زهرا شیدایی تکواندو, زهرا شیدایی تکواندو عکس
  • نام کامل زهراشیدایی
  • به انگلیسی: (Zahra Sheidaei)
  • رشته ورزشی تکواندو
  • بخش: کیوروگی
  • دسته وزنی: وزن چهارم
  • تاریخ تولد: ۱۷ تیر ۱۳۷۸
  • محل تولد: جویبار
  • قد: ۱۷۲ سانتی متر
  • باشگاه کنونی: لوازم خانگی کن
  • خانواده: دختر استاد مصطفی شیدایی مربی تکواندو
  • یک خواهر دارد
  • صفحه اینستاگرام zahra_sheidaei

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار زهرا شیدایی تکواندو بیوگرافی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *