جا ماندن گاز استریل در شکم بیمار ؛ از سزارین تا مرگ یک انسان

زن جوان که ۳ سال به دلیل جا ماندن ابزار پزشکی در شکمش درد می‌کشید، سرانجام جان باخت. با نوشتار جا ماندن گاز استریل در شکم بیمار با ما بمانید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

زن جوان ۳ سال بود که با درد شدید شکم زندگی می‌کرد و این درد امانش را بریده بود تا اینکه چند روز قبل وقتی پزشکان او را جراحی کردند، معلوم شد که در جریان عمل سزارینی که ۳ سال قبل روی این زن انجام شده بود یک گاز استریل در شکمش جا مانده و همین سهل‌انگاری، به مرگ دردناک زن جوان منجر شد.

جا ماندن گاز استریل در شکم بیمار

از سزارین تا مرگ یک انسان

شکم بیمار جا ماندن گاز استریل, مرگ گاز استریل, بیمار گاز استریل مرگ
شکم بیمار جا ماندن گاز استریل, مرگ گاز استریل, بیمار گاز استریل مرگ

تحقیقات به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که زن جوان به خاطر شکم درد به بیمارستان مراجعه کرده و در ادامه فهمیدند که یک تکه گاز استریل داخل بدن او جا مانده است.

همزمان با مرگ زن 25 ساله، پدر و همسر او از کادر درمان بیمارستانی که سه سال قبل گاز استریل را داخل بدن او جا گذاشته بودند شکایت کردند و بازپرس جنایی دستور تحقیقات و رسیدگی به این پرونده را صادر کرد.

حالا جاماندن گاز استریل در شکم زن نهاوندی در حالی به سر خط رسانه‌ها رفت که رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند معتقد است که جا ماندن شیء پس از عمل جراحی در بدن بیمار یک مورد در سال برای هر بیمارستان طبیعی است.

بیشتر بخوانید:

مرگ گاز استریل !

شکم بیمار جا ماندن گاز استریل, مرگ گاز استریل, بیمار گاز استریل مرگ
شکم بیمار جا ماندن گاز استریل, جا ماندن گاز استریل در شکم بیمار

همه‌چیز از روز ۱۳ مهر سال ۹۷ شروع شد؛ یعنی حدود ۳ سال قبل. فاطمه زنی باردار بود که چند سال پس از به دنیا آمدن نخستین فرزندش، قرار بود به بیمارستان برود تا دختر دومش را نیز به دنیا بیاورد.

زن جوان یک روز بعد از جراحی از بیمارستان مرخص شد و به خانه‌اش بازگشت. اما همان روز درد عجیبی را در شکمش احساس و گمان می‌کرد که ناشی از عمل جراحی است اما هرچه می‌گذشت این درد بیشتر می‌شد.

گرچه زن جوان تلاش می‌کرد با دردش مدارا کند اما یک هفته که گذشت درد شدید امانش را برید و به همراه همسرش راهی بیمارستان شد. در آن زمان سونوگرافی نیز انجام شد اما هیچ‌کس نتوانست منشا درد را کشف کند.

بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی پزشک یا گروه پزشکی ممکن است تبعات خطرناک و جبران‌ناپذیری داشته باشد؛ مانند حادثه‌ای که برای فاطمه اتفاق افتاد و مرگ او را رقم زد.

جا ماندن گاز استریل در شکم بیمار

شکم بیمار جا ماندن گاز استریل, مرگ گاز استریل, بیمار گاز استریل مرگ
شکم بیمار جا ماندن گاز استریل, جا ماندن گاز استریل در شکم بیمار

در این پرونده‌ها چنانچه بیمار فوت شده باشد، اتهام کیفری که متوجه پزشک یا گروه پزشکی است، قتل شبه‌عمد است که پس از صدور کیفرخواست ادامه روند رسیدگی به دادگاه کیفری سپرده و معمولا پزشکان محکوم می‌شوند.

باتوجه به اینکه مرگ زن جوان طبق ماده 291 قانون مجازات اسلامی، قتل شبه‌عمد و قصور پزشکی بوده است، بدین ترتیب پرونده برای ادامه تحقیقات با قرار عدم صلاحیت به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بیمار گاز استریل مرگ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *