بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی که از آن خبر ندارید

فیلمسازی، شاید در قرن 21 راحت‌تر شده باشد، اما هنوز برخی از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌هایی هستند که به عنوان بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی عمل می‌کنند.

فناوری، صنعت‌های مختلفی را از تجارت الکترونیک گرفته تا رسانه، آموزش و تولید تا تمامی بخش‌های صنعتی که قابل تصور می‌باشد، را متحول کرده است. به طور مشابه، فناوری یک تغییر پارادایم در صنعت فیلم نیز ایجاد کرده است و برترین تکنولوژی ها در فیلمسازی را به وجود آورده است. از نحوه فیلمبرداری فیلم گرفته تا پس از تولید و تدوین تا توزیع و بازاریابی، این فناوری یک مزیت بسیار مورد نیاز را برای تکنولوژی های جدید فیلمسازی فراهم می‌کنند.

لطف فیلمسازی نوآورانه جیمز کامرون و به همان اندازه مهم که به تازگی کمک شایانی به صنعت سینما در سال 2023 و 2022 کرد، جدیدترین تکنیک ها در سینما را به وجود آورد. بسیاری از فناوری‌ها در صنعت فیلم متاسفانه توسط مخاطبان اصلی نادیده گرفته می‌شوند.

این فناوری‌ها و افرادی که از آن‌ها بهره می‌برند، سزاوار احترامی مشابه ستارگان بر روی صحنه هستند. آنها به زنده شدن محصول نهایی که مردم عاشق آن می‌شوند کمک می‌کنند. از CGI نوآورانه گرفته تا سیستم‌های دوربین پیچیده، این فناوری‌های فیلم‌سازی مستحق شناسایی بیشتری هستند که به عنوان تکنولوژی های خفن در فیلم سازی شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها درباره هوش مصنوعی از نظر ChatGPT

بهترین گوشی ها برای فیلم دیدن در سال 2023

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی

شما میتوانید فهرست بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی ساخته شده را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی

استفاده از فناوری جنبه‌های کیفی فیلمسازی را بهبود بخشیده است، زیرا فناوری‌های پیشرفته تصاویری جذاب و واضح، جلوه‌های صوتی پیشرفته، ابزارهای ویرایش آسان‌تر و توزیع فیلم دیجیتال را تضمین می‌کنند که به ارائه یک تجربه فیلم غنی به بینندگان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB بالای 5

جامع‌ترین فهرست جدیدترین و بهترین انیمیشن های 2023 

حجم در سریال مندلورین

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
برترین تکنولوژی ها در فیلمسازی

حجم در اصل هولدک از Star Trek است که تقریباً به واقعیت تبدیل شده است. به جای صفحه‌نمایش‌های کلاسیک آبی و سبز، پس‌زمینه‌ها با صفحه‌های ال‌ای‌دی غول‌پیکر جایگزین می‌شوند که در اطراف مجموعه خمیده هستند. این صفحه‌ها پس‌زمینه‌های سه‌بعدی بی‌درنگ را نشان می‌دهند که در دوربین خیره‌کننده به نظر می‌رسند.

این یک نسخه فراآینده‌نگر از آن تکنیک فیلم‌سازی کلاسیک از ضبط پیش‌بینی‌شده پشت بازیگران در اتومبیل است. فقط این بار، پس‌زمینه‌ها را می‌توان به صورت پویا در پرسپکتیو یا مکان کاملاً تغییر داد. مطمئناً بسیاری از مسائل مربوط به عدم غرق شدن بازیگران در مجموعه‌های صفحه سبز را مهار می‌کند.

CGI پشت زمینه

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی

حجم نسبتاً تکنولوژی جدیدی است و بنابراین هنوز جزو گران‌ترین می‌باشد. صرف نظر از این، مفهوم اصلی پس‌زمینه‌های CGI چیز جدیدی نیست. با این حال، مردم این تصور غلط را دارند که CGI ذاتاً یک ویژگی بصری آشکار برای فیلم‌ها است.

تکنیک CGI عملاً قابل تشخیص نیست. فیلم انگل در بیشتر قسمت‌ها روی صحنه‌ی صدا قرار دارد. حتی چیزهای پیش پا افتاده، مانند آسمان بالای خانه و طبقه بالای آن با CGI جایگزین شدند. حتی باهوش‌ترین علاقه‌مندان به فیلمسازی از این که فهمیدند CGI تا چه حد در فیلم‌سازی یکپارچه شده، شوکه شدند. این تکنیک اغلب به روش‌های ظریفی که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، معروف است.

بیشتر بخوانید:

ارتباط دنیای سینمایی مارول (MCU) با تکنولوژی چیست؟

نحوه استفاده از ChatGPT برای نوشتن فیلمنامه کوتاه

دوربین فریبنده (فانتوم)

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
تکنولوژی های جدید فیلمسازی

حرکت آهسته یک جلوه بصری جالب است که در دو دهه گذشته بسیار تکامل یافته است. روزهای اسلوموشن متلاطم یا زمان گلوله کمپی گذشته است. اکنون، حرکت آهسته چیزی است که کاملاً زیبا به نظر می‌رسد و خط دوربین‌های فانتوم با سرعت بالا بخش مهمی از این پیشرفت است.

دوربین فانتوم، برای فیلم‌های باورنکردنی مانند Sherlock Holmes: Game of Shadows و Dredd 3D استفاده شد. طرفداران کانال محبوب یوتیوب The Slow Mo Guys ممکن است با دوربین فانتوم آشنا باشند، اما چیزی که ممکن است برخی ندانند این است که Gavin Free متخصص اسلوموشن برای هر دو فیلم ذکر شده بود.

Digital Full-Color Grading

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی

درجه‌بندی دیجیتال تمام رنگی، یا همان Digital Full-Color Grading، یک فناوری آنقدر ظریف است که اکثر مخاطبان اصلی حتی متوجه نمی‌شوند که در حال تماشای یک فیلم رنگی هستند. در حالی که درجه بندی رنگ تکنیک جدیدی نباشد از نگاه برخی از مخاطبان، خیلی پیشرفته نباشد، اما این تا زمانی بود که برادران کوئن تصمیم گرفتند که می‌خواهند فیلم احساس قدیمی بودن بکند.

فیلم Old، توسط راجر دیکینز به صورت دیجیتالی رنگی شد تا ظاهری قهوه‌ای رنگ پیدا کند. این اثر منجر به فیلمی شد که علیرغم فیلمبرداری در اواخر دهه 90، کاملاً یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل به نظر می‌رسید. امروزه تقریباً همه فیلم‌های اصلی از درجه‌بندی رنگ دیجیتال استفاده می‌کنند و همه اینها به لطف کوئنز و دیکینز است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها با موضوع برنامه نویسی

بهترین فیلم های دارک وب و دیپ وب

استیدیکم

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی

استیدیکم یکی دیگر از آن فناوری‌های فیلمسازی است که بسیاری از مردم آن را بدیهی می‌دانند. برای افراد ناآشنا، Steadicam یک دستگاه تثبیت کننده است که همیشه در پشت صحنه، به دوربین متصل است. آنها اپراتورهای دوربین و خود دوربین را قادر می‌سازند که مستقل از یکدیگر حرکت کنند.

این تکنیک، اثری است که نادیده گرفته می‌شود، اما وقتی وجود ندارد بلافاصله قابل توجه است. Steadicam اجازه می‌دهد تا بدون تلاش شدید اپراتور، فیلمبرداری نرم و پویا داشته باشید. این تکنیک، در ابتدا در فیلم راکی استفاده شد و پس از آن فیلم، مونتاژهای آموزشی آن در سراسر فیلادلفیا رایج کرد. اگر دوربین یک شات ردیابی خسته کننده یا یک آشفتگی لرزان بود، این صحنه‌های نمادین به همین شکل نبودند.

تدوین الگوریتمی ویدئو

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
جدیدترین تکنیک ها در سینما

ویرایش الگوریتمی ویدیو ممکن است یکی دیگر از آن مدها مانند تولید کننده تصویر هوش مصنوعی به نظر برسد، اما اینها متفاوت هستند. برخلاف ویرایشگرهای تصویر هوش مصنوعی که فعالانه از هنرمندان دزدی می‌کنند و نیازی به تفکر زیادی ندارند، ویرایش الگوریتمی ویدیو یک موجود پیچیده و کاربردی است. در هسته آن، ویرایش ویدیو است که اساسی‌ترین بخش‌های فرآیند را ساده می‌کند.

الگوریتم از نقشه راهی پیروی می‌کند که نشان بدهد یک فیلم چگونه باید کات، یا بریده شود و برنامه به طور خودکار فیلم را متناسب با آن برش می‌دهد. این برای ویراستاران چندان تهدیدی نیست، بلکه ابزار دیگری در زرادخانه آنهاست. امکان استفاده از ویرایش الگوریتمی ویدیو برای صرفه جویی در زمان و منابع، باعث می‌شود که امروزه فیلم‌ها از ضرب الاجل‌ها زمان آسان‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های تکنولوژی محور 2023 و تمام دوران

بهترین فیلم ها در مورد هوش مصنوعی

پرینت سه بعدی

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
تکنولوژی های خفن در فیلم سازی

این فناوری مطمئناً موجی در صنعت لوازم سینمایی ایجاد کرده است. در حالی که هیچ جایگزینی برای اپراتورها و طراحان لوازم وجود ندارد، پرینت سه بعدی به، به حداقل رساندن کارهای مورد نیاز برای خلق آثار هنری آنها کمک کرده است. بزرگترین مزیت پرینت سه بعدی سازگاری آن است.

اگر یک پایه برای فیلم خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، می‌توان آن را به راحتی در برنامه سه بعدی ویرایش کرد و دوباره به چاپ رساند. این باعث صرفه جویی در زمان برای هنرمندان می‌شود و امکان آزمایش بسیار بیشتری را فراهم می‌کند. همچنین برای چاپ انبوه وسایل پس زمینه فوق العاده است. MCU تا حد زیادی از لوازم پرینت سه بعدی استفاده می‌کند.

گوشی‌های هوشمند

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی

وقتی کسی به فیلمسازی فکر می‌کند، احتمالاً بیشتر فیلم‌بردارانی را تصور می‌کنند که دوربین‌های حجیم متصل به یک دکل پیچیده را در دست دارند. در حالی که مطمئناً هنوز این یک منظره رایج در صنعت است، دیگر تنها راه برای فیلمبرداری نیست. پیشرفت گوشی‌های هوشمند به فیلمسازان این امکان را داده است که از دوربین‌های تلفن به طور کامل برای پروژه‌های خود استفاده کنند.

بهترین مثال در سال‌های اخیر فیلم مستقل Tangerine بود. کل فیلم بر روی iPhone 5S گرفته شده است. این تکنولوژی توانست آن را به یک کلاسیک فرقه مستقل تبدیل کند، زیبایی آن به طرز باورنکردنی توسط تلفنی که امروزه اکثر مردم آن را قدیمی می‌دانند به تصویر کشیده شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم هایی که با گوشی ساخته شدند

بهترین گوشی هایی که در فیلم های مارول MCU دیده شده‌اند

Day For Night

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی

وقتی مردم می گویند “جادوی فیلم”، همیشه یک اصطلاح کوتاه برای توصیف این است که چگونه فیلم‌ها این واقعیت را پنهان می‌کنند که آنها فیلم‌های واقعی هستند که از بازیگران و دکورهای واقعی استفاده می‌کنند. حتی گاهی اوقات درباره زمان روز به بیننده دروغ می‌گویند. در حالی که اثر به شدت به خلاقیت خدمه بستگی دارد، Day For Night یکی از جالب‌ترین جلوه‌های بصری در سینما است.

پرمخاطب ترین نمونه اخیر فیلم نوچ، اثر جردن پیل بود. ون هویتما، فیلمبردار، تصمیم گرفت صحنه‌های شب را در نور روز، طبیعی یا مصنوعی، فیلمبرداری کند. اگرچه Peele و Hoytema هر دو تکنیک و فناوری خود را پنهان کردند، زیبایی سورئال محصول نهایی غیرقابل انکار است.

دوربین فیوژن

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی
بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی

جیمز کامرون و وینس پیس بیش از 10 سال قبل از انتشار آواتار در حال توسعه این فناوری بودند. لازم به ذکر است که آواتار حتی اولین فیلمی نبود که دارای این سیستم دوربین جدید بود. این اتفاق، در یک کنسرت تصادفی U2 در سال 2007 است که همه تصمیم گرفتند با دوربین‌های سه بعدی پیشرفته فیلمبرداری شود.

آواتار تلاش واقعی برای بیان یک داستان مشروع بود و نیازی به گفتن نیست که 10 سال توسعه ارزش آن را داشت. پیچیدگی‌های سیستم دوربین فیوژن اساساً به آواتار عمق سه‌بعدی استریوسکوپی می‌دهد که تعداد کمی از فیلم‌های دیگر قادر به تقلید آن بودند. بین تبدیل سه بعدی و به طور خاص فیلمبرداری برای سه بعدی تفاوت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *