بهترین فیلم های ترسناک 2023 بر اساس امتیاز IMDB بالای 6

سال 2023، یکی از بهترین سال‌ها برای طرفداران فیلم های ترسناک می‌باشد. با ما همراه بمانید تا به معرفی بهترین فیلم های ترسناک 2023 بپردازیم.

سینمای ترسناک ، جدیداً مورد توجه بسیاری از طرفداران و کاربران مختلف قرار گرفته و توانسته خود را در چند سال احیر، ثابت کند. سال 2022 نیز، یکی از بهترین سال‌ها برای سینمای ژانر وحشت بود که توانست به آرامی خود را جلو ببرد و آثاری مانند Crimes of the Future ، Black Phone ، Speak No Evil را اکران کند. سال 2023 نیز، یکی از سال‌های مهم برای طرفداران این ژانر است و کمپانی مانند A24 ، سوپرایزهای مختلفی را برای بینندگانش ارائه خواهد داد.

حتی با وجود اینکه تأثیرات کرونا بر تمامی اهالی سینما را نمی‌تونان اکران کرد، بلکه با تمام این مشکلات نیز، این ژانر توانست در سال‌های اخیر همچنان با قدرت تمام در باکس آفیس قدرت‌نمایی کند. بهترین فیلم های ترسناک معمایی 2023 ، فیلم های ترسناک 2023 جنی و جدیدترین فیلم های هیجانی ترسناک از دسته فیلم فوق ترسناک جدید هستند که اگر از خود می‌پرسید امسال فیلم ترسناک چی ببینیم ؟ همراه ما بمانید تا با جدید‌ترین‌ها آشنا شوید.


تمامی فیلم های ترسناک در سال 2023 که در این مقاله برای شما معرفی شده است، بر اساس امتیاز آی ام دی بی مرتب شده‌اند.


بهترین فیلم های ترسناک 2023

مورد انتظارترین فیلم های ترسناک در سال 2023

در ادامه توجه شما را جلب می‌کنیم به فهرست بهترین فیلم ترسناک 2023 در یک نگاه که در این مقاله مفصل به هر کدام از آنها می‌پردازیم:

ترسناک ترین فیلم های تکنولوژی محور 2023

مقاله مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک 2023
تصویری از فیلم ترسناک megan 2023

فیلم‌های جدید و جذابی در طول سال 2023 اکران خواهند شد که از هر نوع زیر ژانر و ادامه‌ی یک فرانچایز خواهند بود. در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های جدید ترسناک در سال 2023 خواهیم پرداخت. اگر شما نیز کنجکاو بهترین فیلم ترسناک امسال یا به عبارتی ترسناک ترین فیلم جهان هستید،‌ همراه ما بمانید.

Beau Is Afraid

بهترین فیلم های جدید ترسناک در سال 2023
بهترین فیلم های ترسناک 2023
  • IMDB: 7.2

خلاصه داستان:

این فیلم به‌عنوان یک «فیلم ترسناک سوررئالیستی در طول چند دهه، در زمان جایگزین کنونی» توصیف شده‌است که در آن واکین فینیکس در نقش بیو بازی می‌کند، «مردی به شدت مضطرب اما خوش‌نظر که رابطهٔ بدی با مادر خود دارد و هرگز پدرش را نشناخته‌است […] مادرش می‌میرد، او به خانه سفر می‌کند و در راه خود تهدیداتی ماوراءطبیعی را تجربه می‌کند».

درباره فیلم:

بیو می‌ترسد یک فیلم کمدی ترسناک آمریکایی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آری آستر است. در این فیلم که از بهترین فیلم های سینمایی ترسناک 2023 است، واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن، ایمی رایان، کیلی راجرز، پارکر پوزی، استیون مک‌کینلی هندرسون، هیلی اسکوایرز، مایکل گاندولفینی، زوئی لیستر-جونز و ریچارد کیند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم توسط ای۲۴ در سومین همکاری این شرکت با استر، پس از موروثی (۲۰۱۸) و میدسامر (۲۰۱۹) تولید شده‌است و قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود. بیو می‌ترسد به عنوان «پرتره‌ای صمیمی و ده‌ها ساله از یکی از موفق‌ترین کارآفرینان تمام دوران» توصیف شده‌است. شاید بشود گفت یکی از بهترین فیلم های ترسناک جدید که باید قبل از مرگ ببینید همین فیلم با بازی واکین فینیکس است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم Beau Is Afraid

Evil Dead Rise

بهترین فیلم های ترسناک 2023
بهترین فیلم های ترسناک 2023
  • IMDB: 6.9

خلاصه داستان:

داستانی پیچیده از دو خواهر بیگانه که با ظهور شیاطین، پیوند دوباره آنها کوتاه می‌شود و آنها را وارد یک نبرد اولیه برای بقا می ‌کند، زیرا با کابوس وارترین نسخه خانواده که قابل تصور است روبرو می‌شوند.

درباره فیلم:

فیلم Evil Dead نیز، یکی از برترین فرانچایز‌های تاریخ سینمای وحشت زامبی محور است که در تمامی آثار مدرن امروزی، نسخه‌ای کلاسیک را به مخاطب نشان می‌دهد. سم ریمی به همراه بروس کمپبل، این مجموعه را آغاز کردند و در تمامی ادوار به خوبی آن را همراهی کردند. حالا لی کرانین مسئولیت ساخت نسخه‌ی جدید آن را بر عهده دارد که در 21 آپریل سال 2023، آن را توسط سرویس استریم HBO Max منتشر خواهد کرد. این فیلم، پنجمین قسمت از فرنچایز Evil Dead میباشد و لی کرونین (کارگردان فیلم The Hole in the Ground) کارگردانی و نویسندگی آنرا برعهده دارد.

تیزر این فیلم را ببینید:

مطلب مشابه درباره فیلم های ترسناک خانواده محور: ترسناک ترین فیلم های خانواده محور 2023

Scream 6

بهترین فیلم های ترسناک در سال 2023
بهترین فیلم های ترسناک در سال 2023
  • کارگردان : کوین ویلیامسون
  • بازیگران : جنا اورتگا، هایدن پانیترا، ملیسا باررا
  • IMDB: 6.7

خلاصه داستان:

این فیلم با بازماندگان آخرین قتل‌های Ghostface، خواهران سامانتا و تارا کارپنتر و دوقلوهای چاد و میندی میکس ادامه می‌یابد، وودزبورو را پشت سر می‌گذارند و فصل جدیدی از زندگی خود را در شهر نیویورک آغاز می‌کنند اما دوباره با یک رگه مواجه می‌شوند. قتل توسط یک قاتل جدید Ghostface.

درباره فیلم:

برخی فیلم‌های اسلشر را به علت شدت بالای خون‌ریزی آن جزو فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ می‌دانند. مجموعه‌ی جیغ، یکی ار بهترین فرانچایز‌های ترسناک هستند که در سبک اسلشر ساخته شده‌اند. این فیلم، یکی از نمادین‌ترین آثار اسلشر است که یک شرور به‌یادماندنی به اسم روح چهره را خلق می‌کند. پس از موفقیتی که قسمت پنجم این مجموعه در سال 2022 کسب کرد، قسمت ششم آن نیز در سال 2023 ساخته خواهد شد و این مجموعه، پس از گذشت 30 سال، به اتمام می‌رسد.

ششمین قسمت این فیلم، که جزء بهترین فیلم های ترسناک در سال 2023 است، قتل‌های روح چهره را به کلان شهر نیویورک می‌برد و حالا باید در ماجراجویی جدیدی، خود را امتحان کند که آیا این قاتل حرفه‌ای می‌تواند در یک شهر بزرگ نیز موفق بشود.

نقد و بررسی فیلم جیغ 6

تریلر فیلم Scream 6 را ببینید:

مطلب مشابه درباره ژانر اسلشر: دانلود و معرفی بهترین فیلم های اسلشر سینمای جهان + [2023]

Renfield

بهترین فیلمهای ترسناک 2023
بهترین فیلمهای ترسناک 2023
  • کارگردان : کریس مک‌کی
  • بازیگران : نیکولاس کیج، آوکاوافینا، نیکولاس هویت
  • IMDB: 6.5

خلاصه داستان:

رینفید در یک تیمارستان زندگی می‌کند و آن‌قدر دیوانه شده که فکر می‌کند توهمی شده است. البته این توهم او آن‌قدرها هم بیخود نیست و واقعا نوکر و خادم دراکولاست.

درباره فیلم:

رنفیلد از دیگر فیلم‌های فهرست بهترین فیلمهای ترسناک 2023 ، بر اساس طرحی از رابرت کرکمن، اسطوره کتاب‌های مصور کمدی ترسناک ساخته شده است؛ به سرسپردگی کنت دراکولا پس از عاشق شدن می‌پردازد.

نیکولاس هولت در نقش رنفیلد، آکوافینا نقش عشق او و نیکلاس کیج در نقش دراکولا هنرنمایی خواهند کرد. بازگشت نیکولاس کیج به نقش قبلی‌اش، یکی از برترین اتفاق‌هایی است که برای طرفداران دراکولا، می‌تواند بیافتد.

ترلیر فیلم را ببینید:

مطلب مشابه درباره فیلم های ترسناک کمدی: کمدی ترین فیلم های ترسناک

Knock at the Cabin

بهترین فیلم ترسناک امسال
بهترین فیلم های ترسناک 2023
  • کارگردان : ام. نایت شایامالان
  • بازیگران : دیو باتیستا، روپرت گرینت، جاناتان گراف
  • امتیاز IMDB: 6.4

خلاصه داستان: 

فیلم ماجرایی ترسناک را درباره یک خانواده سه نفره بازگو می‌کند که تعطیلات‌شان را در یک کلبه دورافتاده سپری می‌کنند. این خانواده توسط چهار غریبه گروگان گرفته می‌شوند تا برای پیشگیری از وقایعی که منجر به آخرالزمان می‌شود، دست به فداکاری بزنند.

درباره فیلم:

ام نایت شیامالان، نام تجاری پیچیده‌ی خود را بار دیگر و این‌بار در سال 2023، به پرده‌ی سینما کشاند. این فیلم، با اقتباس از رمان ترسناک The Cabin at the End of the World ساخته شده است و در سوم فوریه منتشر می‌شود. این اثر، به عنوان یک فیلم مهیج تهاجم به خانه روایت می‌شود که در فضای آخرالزمانی می‌گذرد. فیلم Knock At The Cabin آخرین پروژه‌ی شیامالان می‌باشد که قرار است در سوم فوریه اکران شود.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Knock at the Cabin

تریلر فیلم Knock At The Cabin را ببینید:

مطلب مشابه درباره زامبی‌ها: بهترین فیلم ها و سریال های زامبی محور جهان + [2023]

Enys Men

بهترین فیلم های ترسناک 2023
بهترین فیلم های ترسناک 2023
  • امتیاز IMDB: 6.2

خلاصه داستان:

در این سرزمین دورافتاده، یک فعال محیط زیست وارد یک ماجراجویی ماورائی و هولناک می‌شود که او را از واقعیت کاملا جدا می‌کند و کابوسی وحشتناک را در بیداری برایش رقم می‌زند. این فیلم یک اثر ترسناک روانشناختی و عمیق است که نظم زمان و مکان را در ذهن مخاطب خودش به هم می‌ریزد. منتقد گاردین دربارۀ این فیلم گفته که سه بار آن را دیده و منتظر است که برای بار چهارم هم در آن غرق شود.

درباره فیلم:

این فیلم که اولین بار در جشنواره کن اکران شده است، بر اساس آنچه منتقدان گفته‌اند احتمالا باید یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ باشد. ماجرای این فیلم در سال ۱۹۷۳ در یک جزیرۀ خالی از سکنه در سواحل انگلستان اتفاق می‌افتد.

مطلب مشابه درباره فیلم های ترسناک روانشناختی: روانشناختی ترین فیلم در ژانر ترسناک

The Boogeyman

بهترین فیلم های ترسناک 2023
بهترین فیلم های ترسناک 2023
  • کارگردان : تیمن سینگر
  • بازیگران : هانتر شیفر، سوفیا بوتلا، جما چان
  • امتیاز IMDB: 6.1

خلاصه داستان:

این فیلم، حول محور دو خواهر می‌چرخد ​​که هنوز از مرگ غم‌انگیز مادرشان در شوک هستند و متوجه حضور نیرویی ماوراءالطبیعه و شوم به خانه‌شان می‌شوند.

درباره فیلم:

سال 2023، برای طرفداران دنیای داستان‌های آقای استفن کینگ نیز، سوپرایز‌های جذابی دارد. فیلم The Boogeyman از رمان‌های آقای کینگ، اقتباس گرفته است.

The Pope’s Exorcist

  • کارگردان: David Gordon Green
  • IMDb ‏: 6.1/10

خلاصه داستان:

فیلم پاپ جن گیر The Pope’s Exorcist 2023 براساس پرونده‌های واقعی پدر گابریل امورث روایت شده، کشیشی که به عنوان جن‌گیر ارشد واتیکان فعالیت می‌کرد و در طول زندگی خود بیش از صد هزار جن‌گیری انجام داد و…

درباره فیلم:

در این فیلم راسل کرو نقش پدر روحانی جنگیر را ایفا کرده‌است. لازم به ذکر است در ساخت این فیلم از تجربیات واقعی پدر روحانی‌ای به نام Gabriele Amorth الهام گرفته شده‌است. شاید این فیلم جدی‌ترین فیلم در حوزه‌ی فیلم‌های جنی باشد که بتواند در لیست فیلم های ترسناک جن و ارواح در سال 2023 رتبه‌ی اول را بگیرد. از طرفی قسمت اول و قدیمی این فیلم جزو فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند است که به شدت دیدنش توصیه می‌شود.

Sick

فیلم “بیمار” در سال ۲۰۲۳ توسط کارگردان جان هایمز ساخته شده است. نویسندگان این فیلم کوین ویلیامسون و کیتلین کرب بوده‌اند. بازیگران اصلی این فیلم شامل گیدیون ادلون، بث میلیون و دیلن اسپری بری می‌شوند. این فیلم در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ و در طی همه‌گیری کووید روایت می‌شود که پارکر میسون، دانشجوی کالج، بهترین دوست خود به نام میری وودلو را به خانه دریاچه‌ای خانواده‌اش می‌برد تا او را قرنطینه کند. از آن وقتی پای خود را به منطقه دریاچه می‌گذارند، آرامشی که این دو دوست به دنبال آن بودند، از بین می‌رود و آن‌ها برای بقا تلاش می‌کنند. این فیلم توسط منتقدان به دلیل هوشمندانه بودن آن تحسین شده است.

Teen Wolf: The Movie

فیلم ترسناک سال ۲۰۲۳ با عنوان “Teen Wolf: Beacon Hills Nightmare” (تین ولف: کابوس بیکن هیلز) داستان شخصیت‌های سریال محبوب Teen Wolf را به تصویر می‌کشد. در این فیلم، در طول یک ماه کامل در شهر بیکن هیلز، شری شیطانی و وحشتناکی ظاهر می‌شود. گرگ‌ها بار دیگر برای بازگشت بانشی‌ها، گرگینه‌های صحرایی، سگ‌های جهنمی، کیتسونها و موجودات شیپ‌شیفتر و تغییرشکل‌دهنده در شب آماده می‌شوند.

تنها یک گرگینه مانند اسکات مک‌کال، که اکنون نوجوان نیست اما هنوز به عنوان آلفا شناخته می‌شود، می‌تواند متحدان جدید را جمع کرده و دوستان قدیمی خود را برای مقابله با ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنی که تا به حال با آن روبه‌رو شده‌اند، متحد کند. اما منتقدان از این فیلم راضی نبوده و به آن امتیازات قابل توجهی ندهند. آن‌ها معتقد بودند که بازگشت بازیگران اصلی خوب است، حتی نوستالژی نمی‌تواند این فیلم را نجات دهد.

نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023

The Nun II

داستان فیلم “The Nun II” چهار سال پس از رویدادهای فیلم اول رخ می‌دهد. در این فیلم، دنباله‌ای از ماجرای خواهر آیرن را مشاهده می‌کنیم که در حال حاضر در یک مدرسه در فرانسه خدمت می‌کند. اما او بار دیگر با ولک، راهبه شیطانی، مواجه می‌شود. خواهر آیرن و همکارانش در مدرسه با تهدیدها و نیروهای شیطانی وحشتناکی روبرو می‌شوند و باید برای مقابله با این تهدیدات تاریک و جنگیدن با شر، تلاش کنند. اینگونه، داستان فیلم “The Nun II” شکل می‌گیرد و قرار است با تماشای آن، ترس و هیجان را در دل خود احساس کنید. فیلم “راهبه 2” با 13 میلیون دلار در روز افتتاحیه، از جمله 3.1 میلیون دلار در پیش نمایش، توانست موفقیت خوبی در گیشه داشته باشد.

نقد فیلم The Nun 2 ؛ بازگشت دوباره کلیشه‌های جامپ‌اسکیر

Unwelcome

  • کارگردان : جان رایت
  • بازیگران : جیمی لی او دنیل، هانا جان کامن، داگلاس بوث
  • سال انتشار : 2023
  • خلاصه داستان : یک زوج جوان انگلیسی به یک خانه جدید و ارثی در روستایی ایرلند نقل مکان می‌کنند، اما به زودی با مشکلات مردم محلی و گروهی از اجنه قاتل که در باغشان کمین کرده‌اند، گرفتار می‌شوند.

ناخواسته یا همان Unwelcome یک فیلم ترسناک فولکلور به کارگردانی جان رایت و نویسندگی مشترک رایت و مارک استی است. هانا جان کامن، داگلاس بوث، جیمی لی اودانل، کولم مینی و کریستین نایرن در این فیلم به ایفای پرداختند. Unwelcome قرار است در 27 ژانویه 2023 توسط Warner Bros. Pictures در ایرلند و بریتانیا اکران شود.

Jung_E

  • کارگردان : یئونگ سانگ هو
  • بازیگران : کانگ سو یئونگ، کیم یئونگ جو، رئو کائونگ سون
  • سال انتشار : 2023
  • خلاصه داستان : در سال 2194، Jung_E یک زمین متروک در قرن 22 را به تصویر می‌کشد که به دلیل تغییرات آب و هوایی دیگر قابل سکونت نیست، جایی که انسان‌ها مجبور می‌شوند در یک پناهگاه ساخته شده توسط انسان که برای بقا ساخته شده، زندگی کنند. در میان هرج و مرج، یک جنگ داخلی در پناهگاه شروع می‌شود.

Jung_E، یک فیلم علمی تخیلی درباره تکنولوژی و آینده است که محصول کره جنوبی به نویسندگی و کارگردانی یون سانگ هو با بازی کانگ سو یون، کیم هیون جو و ریو کیونگ سو می‌باشد. این فیلم آخرین حضور فیلم کانگ سو یون است که پیش از اکران درگذشت.

Megan

امسال فیلم ترسناک چی ببینیم
بهترین فیلم های ترسناک 2023
  • کارگردان : جراد جانستون
  • بازیگران : آلیسون ویلیامز، وایولت مک‌گرو، برایان جوردون آلوارز
  • IMDB: 6.4

اولین فیلم ترسناک جدید امسال که معرفی خواهیم کرد، فیلم M3GAN است که با اقتباس از داستانی از فیلمساز مشهور ترسناک جیمز وان ساخته شده و یک فیلم علمی تخیلی هیجان‌انگیز می‌باشد. این فیلم ترسناک جدید امسال در 13 ژانویه اکران می‌شود. آلیسون ویلیامز در نقش یک سازنده‌ روباتیک بازی می‌کند که عروسکی شبیه به یک انسان را طراحی کرده تا بتواند بهترین دوست هر کودک و خادم والدین باشد.

نقد و بررسی فیلم MeGAN 2023

Infinity Pool

فیلم های ترسناک 2023 جنی
بهترین فیلم های ترسناک جدید
  • IMDB: 6.8

خلاصه داستان:

داستان این فیلم، بر روی زوج جوان و ثروتمندی تمرکز دارد که برای سپری کردن تعطیلات خود، راهی مکانی تفریح با تورهای جزیره‌ای و سواحل درخشان می‌شوند ولی در آن‌سوی این مکان بسیار زیبا و بیرون از هتل آن‌ها، چیزی بسیار خطرناک و فریبنده‌ای انتظارشان را می‌کشد.

درباره فیلم:

الکساندر اسکاشگورد قرار است در فیلم علمی‌-تخیلی با عنوان Infinity Pool و با کارگردانی برندون کراننبرگ برادر دیوید کراننبرگ به ایفای نقش بپردازد. این بازیگر سوئدی علاوه بر نقش‌آفرینی در نقش اصلی این فیلم، وظیفه تهیه‌کنندگی اجرایی آن را نیز بر عهده خواهد داشت. این خبر را دو کمپانی‌ تولید‌کننده این فیلم یعنی کمپانی‌های NEON و Topic Studios در روز چهارشنبه اعلام کرده‌اند.

الکساندر اسکاشگورد اخیراً در فیلم‌ Godzilla vs Kong کمپانی برادران وارنر با کارگردانی آدام وینگارد (Adam Wingard) و همچنین سریال کوتاه ساخته شده براساس رمان استیون کینگ (Stephen King) با نام The Stand دیده شده است.

این فیلم، جدیدترین پروژه تولیدی برندون کراننبرگ (Brandon Cronenberg) با همکاری کمپانی NEON خواهد بود. از کارهای اخیر این کارگردان با همکاری این کمپانی نیز می‌توان به فیلم علمی‌-تخیلی و تحسین شده Possessor در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم Infinity Pool

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

جمع‌بندی – ترسناک ترین فیلم های 2023

برخی به تازگی در فضای مجازی برای اینکه فیلم های ترسناک سال 2023 را معرفی کنند از عبارت فیلم ترسناک ۲۰۲۳ الله اکبر استفاده می‌کنند. این نکته نشان‌دهنده‌ی عمق وحشت در سینمای سال جدید است که گویا از رضایت طرفداران این ژانر خبر می‌دهد.

سوالات متداول:

بهترین فیلم ترسناک در سال 2023 که دیدنش از نون شب هم واجب تر می‌باشد، کدام است؟

قطعا فیلم Knock At The Cabin به کارگردانی ام. نایت را باید با جان و دل ببینید.

پر طرفدارترین فیلم ترسناک 2023 کدام است که بسیاری منتظر دیدنش هستند؟

جیغ.


2 thoughts on “بهترین فیلم های ترسناک 2023 بر اساس امتیاز IMDB بالای 6

  1. واقعا چرا اینقد سطح سینمای خارج اومده پایین؟ یا فیلم ها مزخرف شدن؟
    تموم فیلم هایی که معرفی کردید در این مقاله مزخرف بودن. بسیار مزخرف
    فقط فیلم های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خوبن و عالی. ارزش دانلود کردن دارن.
    لطفا دوباره سینمای جذاب و بدردبخور رو برگردونید. تشکر

  2. کاملا درسته انگار بعد از کرونا وزدن امریکاییها در عراق و خرابکاری های ترامپ امریکا نه فقط در سینما بلکه در اقتصاد همگرایی داخلی که بر باد رفته داره افول قدرت خودش رو با اینها و بایدن داره از دست می ره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *