ترتیب خواندن کمیک های جوکر از نگاه سایت فیگار

بیشتر هواداران دی سی نمی دانند به چه ترتیب کمیک های جوکر را باید بخوانند. در ادامه می خواهیم ترتیب خواندن کمیک های جوکر را بررسی کنیم.

جوکر بزرگترین دشمن بتمن است و با سابقه طولانی کتاب‌های مصور، در اینجا نحوه آشنایی طرفداران جدید با ترتیب خواندن کمیک های جوکر آورده شده است. وقتی صحبت از کمیک‌های DC و فیلم‌های DCEU می‌شود، جوکر همیشه همان شروری است که مردم اول از همه به آن فکر می‌کنند. او یکی از قدیمی‌ترین شرورهای تاریخ دی سی است که در اولین شماره بتمن و همچنین اولین فیلم بتمن ظاهر شد. او همچنین شروری است که اولین جایزه اسکار را به عنوان یک بازیگر برای یک فیلم ابرقهرمانی به دست آورد.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

ترتیب خواندن کمیک های جوکر

  • راهنمایی خواندن تمام کمیک های جوکر

در ادامه قرار است چند تا از ترتیب خواندن کمیک های جوکر را به شما معرفی کنیم:

 مقالات مکمل:

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
ترتیب خواندن کمیک های جوکر

جوکر به لطف مجموعه کتاب های مصور 2020 Three Jokers که برداشتی جالب از اینکه جوکر کیست و چرا او همیشه توانسته است خود را در طول سال ها زنده نگه دارد، دوباره به اخبار بازگشته است. با این حال، با 80 سال سابقه، پیدا کردن ترتیب خواندن کمیک های جوکر ممکن است سخت به نظر برسد.

Batman #1 (1940)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
ترتیب درست برای خواندن کمیک های جوکر

جالب‌ترین چیز در مورد جوکر این است که هیچ داستان اصلی برای او وجود ندارد و باید طبق راهنمایی خواندن تمام کمیک های جوکر ، داستان را جلو رفت. در فیلم شوالیه تاریکی، جوکر چندین داستان اصلی را تعریف می‌کند و سپس فاش کرد که احتمالاً هیچ کدام از آن‌ها درست نیست. در حالی که اولین فیلم بتمن منشأ خود را نشان می داد؛ اما در کمیک‌ها همچین داستانی وجود نخواهد داشت. بهترین نقطه شروع برای خواندن داستان‌های جوکر اولین حضور او است که در بتمن شماره 1 در سال 1940 منتشر شد. در این شماره او یک قاتل خونسرد است که مردم را می‌کشد و اشیاء با ارزش آن‌ها را می‌دزدد.

Detective Comics #168 (1951)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
لیست راهنمایی کمیک های جوکر برای خواندن

ایده اصلی این است که جوکر یک جنایتکار معمولی به نام رد هود بود که بتمن متوقفش کرد و باعث شد که او در یک خمره مواد شیمیایی بیفتد و پوستش سفید شود که او پس از این اتفاقات دیوانه خواهد شد. یکی از کمیک‌هایی که در ترتیب درست برای خواندن کمیک های جوکر قرار می‌گیرد، کمیک کارآگاه شماره 168 در سال 1951 است که رد هود بازگشته و او در تلاش بوده تا یک دانشگاه را سرقت کند و ادعا می‌کند پس از این کار بازنشسته خواهد شد. با این حال، هنگامی که بتمن او را می‌گیرد، نشان می‌دهد که او رد هود اصلی نیست و نسخه اصلی را ربوده است که معلوم شد جوکر است. اینجاست که او اعتراف کرد که در خمره مواد شیمیایی افتاده و جوکر شده است.

Detective Comics #475-476 (1978)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
ترتیب خواندن کمیک های جوکر

اتفاقی برای جوکر در دهه 60 و 70 افتاد. او از یک جنایتکار بی‌رحم که مردم را می‌کشت و اشیای قیمتی آن‌ها را می‌دزدید، به یک شوخی تبدیل شد که تقریباً ترجیح می‌داد مردم را با شوخی‌هایش بکشد تا درشهر مشغول دزدی باشد. این یک تغییر بزرگ بود و بهترین مسائلی که این را نشان می‌دهد در کمیک کارآگاه شماره 475-476 بود، جایی که جوکر سمی ایجاد کرد که ماهی‌هایی با صورت جوکر روی آن‌ها ایجاد کرد. هدف او کپی رایت جوکر فیش بود و پس از رد شدن، شروع به کشتن بوروکرات‌های شهر کرد تا اینکه بالاخره بتمن جلوی او را گرفت.

Batman: The Man Who Laughs (2005)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
راهنمایی خواندن تمام کمیک های جوکر

در سال 2005، اد بروبیکر و داگ ماهنکه شماره تک شات بتمن: مردی که می‌خندد را نوشتند. این شماره با وجود انتشار در سال 2005، داستانی قدیمی است. این به سالی برمی‌گردد که بتمن مبارزه با جرم و جنایت را آغاز کرد و کمیسر گوردون در تلاش بود راهی برای کنترل جنایات سازمان یافته در شهر خود بیابد. این اولین باری بود که بتمن و جوکر در جدول زمانی پس از “بحران در زمین های بی نهایت” با هم می جنگیدند. داستان چند کار را انجام داد، از جمله نشان دادن بتمن که چه چیزی باعث جنون جوکر شد.

Legends of the Dark Knight #65-68 (1994)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
ترتیب درست برای خواندن کمیک های جوکر

چهار شماره با محوریت جوکر در Legends of the Dark Knight #65-68 داستان سومین باری که بتمن و جوکر تا به حال با هم مبارزه کردند را روایت می‌کند که باید طبق لیست راهنمایی کمیک های جوکر برای خواندن ، داستان را جلو رفت. جوکر در این سریال که “Going Sane” نام دارد، باور می‌کند که بتمن را کشته است و سپس متوجه می‌شود که دیگر چیزی برای مبارزه با او باقی نمانده و تصمیم می‌گیرد زندگی جنایتکارانه خود را رها کند و نام و زندگی جدیدی برای خود ایجاد کرده است. با این حال، زندگی شاد او با بازگشت بتمن تباه خواهد شد و او دوباره جوکر می‌شود.

Batman: The Long Halloween (1996)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
لیست راهنمایی کمیک های جوکر برای خواندن

Batman: The Long Halloween در سال 1996 توسط Jeph Loeb و Tim Sale ساخته شد و بار دیگر داستانی از گذشته بتمن و جوکر بود، این داستان نیز دنباله Batman: Year One است. داستان، بتمن و تبهکارانش را در دنیایی به سبک نوآر با گانگسترهایی که شهر گاتهام را اداره می‌کنند، قرار می‌دهد. همچنین منشأ هاروی دنت را نشان می‌دهد که او چگونه دو چهره می‌شود. لرد باند کارمین فالکون چندین شرور شهر گاتهام را استخدام می‌کند تا بتمن را متوقف کنند؛ اما هرگز متوجه نمی‌شود که چقدر قدرتمند هستند.

The Killing Joke (1988)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
ترتیب خواندن کمیک های جوکر

معروف‌ترین و تا حدودی بحث برانگیزترین خط داستانی جوکر در تاریخ در سال 1988 با نام Batman: The Killing Joke خلق شد. این داستان آلن مور و برایان بولاند بود که جوکر تاریک‌ترین جنایت خود را مرتکب شد. این موضوع همچنین داستان اصلی نسخه کمدی جوکر را فاش کرد که بعداً صحت آن تأیید شد. در این شماره، جوکر تصمیم گرفت که می‌خواهد کمیسر گوردون را دیوانه کند و ببیند آیا می‌تواند گوردون را به سمت قتل سوق دهد یا خیر. برای انجام این کار، جوکر به باربارا گوردون شلیک می‌کند و او را فلج خواهد کرد. برای سال‌ها، این بدان معنا بود که Batgirl تبدیل به اوراکل شد و در پایان، گوردون یک نیروی خوب باقی ماند.

A Death In The Family (1988)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
راهنمایی خواندن تمام کمیک های جوکر

همان سالی که جوکر کمدین به باربارا گوردون شلیک کرد و فلج شد، یک قتل بزرگتر اتفاق افتاد. چیزی که بعدا فاش شد این بود که دلقک جوکر مسئول قتل واقعی یکی از اعضای خانواده بتمن بود. کمیک “مرگ در خانواده” را باید طبق لیست ترتیب درست برای خواندن کمیک های جوکر پیش رفت که این داستان جزء بدنام ترین ها قرار گرفته است؛ زیرا طرفداران اجازه داشتند در مورد زنده بودن یا مردن جیسون تاد رای دهند و رای‌ها برای کشتن رابین به دست آمد. این همان کاری است که جوکر در این کتاب انجام داد و بتمن را برای سال‌ها ناامید کرد.

Arkham Asylum: A Serious House on a Serious Earth #1 (1989)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
ترتیب درست برای خواندن کمیک های جوکر

پناهگاه Arkham در کمیک Arkham Asylum: A Serious House on a Serious Earth قرار دارد که باید طبق لیست راهنمایی کمیک های جوکر برای خواندن ، داستان را جلو رفت. گرانت موریسون و دیو مک‌کین کتابی را خلق کردند که شبیه هیچ کتاب دیگری نبود؛ زیرا جوکر و بلک ماسک کنترل پناهگاه را از داخل به دست گرفتند و گروگان‌هایی را نگه داشتند که از بتمن می‌خواهند بیاید و دستورات آن‌ها را اجرا کند، در غیر این صورت همه را خواهند کشت. این کتابی است که سال‌ها بعد بر بازی ویدیویی Batman: Arkham Asylum تأثیر گذاشت.

Death Of The Family (2012)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
لیست راهنمایی کمیک های جوکر برای خواندن

DC New 52 منشأ بسیاری از شخصیت‌های DC Universe را تغییر داد، مانند «بحران در زمین‌های بی‌نهایت» در گذشته این حرکت را انجام داد. با حداقل تغییرات خارج از برخی شرورهای جدید، بتمن در این داستان به همان شکل باقی ماند. با این حال، هنگامی که جوکر بازگشت، او بیش از همیشه عصبانی بود. در ادای احترام به مرگ جیسون تاد، کراس اوور بزرگ جوکر “مرگ خانواده” نام داشت، جوکر صورت خود را برید و از آرکام فرار کرد و پس از بازگشت شروع به هدف قرار دادن GCPD و همچنین اعضای خفاش کرد. در حالی که بتمن در مبارزه پیروز شد، این اولین باری بود که جوکر بتمن را شکست داد و خانواده خود را علیه او قرار داد.

Three Jokers (2020)

ترتیب خواندن کمیک های جوکر
ترتیب خواندن کمیک های جوکر

جدیدترین حضور جوکر در دی سی سه جوکر در سال 2020 بود. این سریال سه شماره‌ای می‌باشد که یکی از بزرگترین رازهای جوکر را فاش کرد. در طول سال‌ها، این یک مرد نبود، بلکه سه نفر بودند. این جنایتکاران از سال‌های اولیه بتمن، قاتل و دزد بودند. بعد‌ها کمدینی بود که در فیلم شوخی قاتل به باربارا گوردون شلیک کرد. سرانجام، جوکر دهه 60 و 70 و مردی که جیسون تاد را کشت، داستان این سریال را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترتیب خواندن کمیک های جوکر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

کدام یک از کمیک های جوکر جزء برترین رمان های گرافیکی دی سی قرار گرفته است؟

The Killing Joke (1988)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *