بهترین فیلم های درام 2024

اگر از دسته مخاطبان علاقه‌مند به فیلم‌های غم‌انگیز در سینما هستید، این مطلب، فهرست بهترین فیلم های درام 2024 را برای شما فراهم کرده است.

فیلم های درام همواره به دلایل زیادی مورد توجه و علاقه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته‌اند. این ژانر نه تنها بهانه‌ای برای سرگرمی و تفریح است، بلکه می‌تواند تاثیرات عمیقی بر روح و احساسات علاقه‌مندان بگذارد.

در سال 2024، با پیشرفت فناوری و نوآوری‌های سینمایی، فیلم‌های عاشقانه ارزشمندتر و جذاب‌تر از همیشه به نمایش در خواهند آمد. یکی از ویژگی‌های برجسته این آثار، داستان‌های عمیقی است که بازتابی از واقعیت‌های زندگی انسان‌ها دارند. بهترین فیلم های درام عاشقانه 2024 می‌توانند به طور عمیق در دل مخاطبان فراتر از صرف تفریح، ارتعاشات روحی و انسانی ایجاد کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


2023 با وجود باربنهایمر و ده‌ها فیلم درام تحسین شده‌ای که در این فصل جوایز بسیاری به یادگار گذاشته‌اند، سال بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به سینما بود. اگرچه سال 2024 به تازگی آغاز شده، اما به نظر می‌رسد که سینما در حال حاضر آماده ارائه پروژه‌های شگفت‌انگیزی است و جدیدترین فیلم های درام در نهایت پس از تاخیرهای فراوان، برای نخستین‌بار به روی پرده خواهند رفت.

بهترین فیلم های درام 2024

در ادامه لیست بهترین فیلم های درام 2024 به انتخاب تیم تحریریه فیگار برای شما نوشته شده است.

بهترین فیلم های درام 2024
بهترین فیلم های درام 2024

قابل توجه است بدانید که فیلم‌های درامی که در آینده منتشر خواهند شد، با هنرنمایی زنان خواهد بود. سوپراستارهایی از جمله «زندایا»، «آن هاتوی»، «لیدی گاگا»، «دیزی ریدلی» و «رجینا کینگ» در این پروژه‌ها حضور دارند. برای دیدن بهترین فیلم های مورد انتظار سال 2024 که امسال باید در فهرست شما قرار بگیرند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

غم خوب (Good Grief)

بهترین فیلم های درام 2024

  • کارگردان: دنیل لوی
  • بازیگران: دنیل لوی، روث نگا، هیمش پاتل، سلیا ایمری، آرنو والویز و لوک ایوانز
  • تاریخ اکران: 5 ژانویه 2024 (15 دی 1402)

از بهترین فیلم های درام 2024 می‌توان به غم خوب اشاره کرد. این اولین کارگردانی «دنیل لوی»، ستاره Schitt’s Creek است که نقش «مارک» را بازی می‌کند. او اولین سالگرد از دست دادن همسرش «الیور» در یک تصادف وحشتناک را می‌گذارند. طبق توضیحات فیلم، «مارک» و دو دوست صمیمی‌اش «سوفی» و «توماس» تصمیم می‌گیرند به سفر روح‌جویانه‌ای به پاریس بروند که این سفر حقایق سختی را که هرکدام باید با آن‌ها روبرو شوند فاش می‌کند.

خاستگاه (Origin)

بهترین فیلم های درام 2024
بهترین فیلم های جدید جهان
  • کارگردان: ایوا دوورنی
  • بازیگران: آنجانو الیس-تیلور، جان برنتال، نیسی نش بتز
  • تاریخ اکران: 19 ژانویه 2024 (29 دی 1402)

«ایوا دوورنی»، این فیلم جذاب را بر اساس کتاب غیرداستانی کاست: ریشه نارضایتی‌های ما، اثر «ایزابل ویلکرسون» در سال 2022 نوشت و کارگردانی کرده است. این فیلم درام، یکی از جذاب‌ترین آثار ماه اول سال میلادی بود که داستان شخصی را روایت می‌کند که با سفر در سرتار دنیا، برای تحقیق راجع به تز خود، مطالبش را به یک کاست تبدیل می‌شود.

گاهی به مردن فکر می‌کنم (Sometimes I Think About Dying)

بهترین فیلم های درام 2024

  • کارگردان: ریچل لمبرت
  • بازیگران: دیزی ریدلی، دیو مرهر، پرویز چینی،
  • تاریخ اکران: 26 ژانویه 2024 (6 بهمن 1402)

در فیلم گاهی به مردن فکر می‌کنم، «فران» یک کارمند اداری است که با ارتباطات اجتماعی ناجور، در یک شهر ساحلی کوچک با زندگی روزمره‌ای منزوی که با تخیلات سرزده در مورد اینکه مردن چگونه است، دچار فروپاشی روانی می‌شود.

هنگامی که یک کارمند جدید به دفتر کار او می‌رود، توجه خود را به خود جلب می‌کند. «فران» از خود می‌پرسد که آیا واقعا برای این زندگی مناسب است یا چیز دیگری در زندگی وجود دارد که او از دست داده باشد. این فیلم در لیست بهترین فیلم های درام عاشقانه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Sometimes I Think About Dying (گاهی به مردن فکر می‌کنم)

سرزمین موعود (The Promised Land)

بهترین فیلم های درام 2024
جدیدترین فیلم های درام
  • کارگردان: نیکلای آرسل
  • بازیگران: مدز میکلسن، آماندا کولین و سایمون بنبجرگ
  • تاریخ اکران: 1 ژانویه 2024 (13 بهمن 1402)

این فیلم که یکی از بهترین فیلم های درام 2024 در ژانر تاریخی است، در کشور دانمارک تولید شده و «مدز میکلسن» را در نقش یک کاپیتان نظامی بازنشسته نشان می‌دهد که تلاش می‌کند منطقه غیرقابل سکونت دانمارک را به دست بیاورد. تنها چیزی که سر راه او قرار می‌گیرد، حاکم محلی بی‌رحمی است که اعتقاد دارد آن زمین به او تعلق دارد. در این داستان قرن هجدهمی، دو مرد در یک نبرد بی‌رحمانه انتقام گرفتار می‌شوند و یکی از بهترین فیلم های درام 2024 را تشکیل می‌دهند.

باب مارلی: یک عشق (Bob Marley: One Love)

بهترین فیلم های درام 2024

  • کارگردان: رینالدو مارکوس گرین
  • بازیگران: کینگزلی بن آدیر، لاسانا لینچ و جیمز نورتون
  • تاریخ اکران: 14 فبریه 2024 (25 بهمن 1402)

ستاره انیمیشن باربی و کن، «کینگزلی بن آدیر»، در این فیلم زندگینامه‌ای «باب مارلی»، زندگی این افسانه موسیقی رگی را به تصویر می‌کشد. او در این فیلم، با پوشش دادن زندگی این هنرمند، موسیقی انقلابی او را جشن می‌گیرد.

فرزندان این نماد موسیقی جهانی، «زیگی» و «سدلا» و همسرش «ریتا مارلی»، به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشتند. با توجه به فروش بالایی که این فیلم کسب کرده، می‌توان از آن به عنوان یکی بهترین فیلم های 2024 یاد کرد.

فضانورد (Spaceman)

بهترین فیلم های درام 2024
بهترین فیلم های درام جهان
  • کارگردان: یوهان رنک
  • بازیگران: آدام سندلر، کری مولیگان و پل دانو
  • تاریخ اکران: 1 مارس 2024 (11 اسفند 1402)

یکی دیگر از بهترین فیلم های درام 2024 که چندی پیش توسط سرویس استریم «نتفلیکس» پخش و منتشر شد، داستان یک فضانورد با نقش‌آفرینی «آدام سندلر» را در زمانی که شش ماه از یک ماموریت انفرادی به لبه منظومه شمسی می‌گذرد را دنبال می‌کند. طبق توضیحات فیلم، او می‌فهمد ازدواجی که پشت سر گذاشته ممکن است در بازگشت به زمین منتظر او نباشد و در همین زمان، یک موجود باستانی مرموز سعی در کمک کردن به او را دارد.

شرلی (Shirley)

بهترین فیلم های درام 2024

  • کارگردان: جان ریدلی
  • بازیگران: رجینا کینگ، لنس ردیک، ترنس هاوارد، لوکاس هجز
  • تاریخ اکران: 22 مارچ 2024 (3 فروردین 1403)

«رجینا کینگ» در فیلم زندگینامه «جان ریدلی» از «شرلی چیسولم»، اولین نماینده زن سیاهپوست کنگره در ایالات متحده و اولین زن سیاهپوست که برای ریاست جمهوری نامزد شده را به نمایش گذاشته و به روی پرده سینما می‌برد. تمرکز این فیلم که محصول نتفلیکس است با کمک جزئیات ارائه شده برای صحنه‌سازی از املاک «شرلی جیسولم»، بر روی مبارزات انتخاباتی این سیاستمدار خواهد بود.

خانه‌داری برای مبتدی‌ها (Housekeeping for Beginners)

بهترین فیلم های درام 2024
بهترین فیلم درام جهان
  • کارگردان: گوران استولوسکی
  • بازیگران: آناماریا مارینکا، آلینا سربان، سامسون سلیم
  • تاریخ اکران: 5 آوریل 2024 (17 فروردین 1403)

این فیلم درام و عاشقانه، داستان یک خانواده غیر متعارف است که در مقدونیه شمالی زندگی می‌کنند. مددکار اجتماعی، «دیتا»، هرگز علاقه‌ای به مادر شدن نداشت، اما شرایط او را مجبور می‌کند تا دختران شورشی شریک زندگی خود، «سعودا»، «میا» و «ونسا» را بزرگ کند. طبق توضیحات فیلم، در حالی که نیازها و اراده‌های فردی آن‌ها با هم تداخل دارد، داستانی دل‌انگیز درباره تلاش خانواده‌ای دور از ذهن برای ماندن در کنار هم رخ می‌دهد.

چالشگران (Challengers)

بهترین فیلم های درام 2024

 

  • کارگردان: لوکا گوادانینو
  • بازیگران: زندایا، مایک فیست، جاش اوکانر
  • تاریخ اکران: 26 آوریل 2024 (7 اردیبهشت 1403)

در این فیلم درام و عاشقانه از کارگردان tdgl Call Me by Your Name، «لوکا گوادانینو»، «زندایا» نقش «تاشی»، یک اعجوبه سابق تنیس را بازی می‌کند که حالا نقش مربی را برای همسرش «آرت» دارد را بازی می‌کند. پس از شکست بزرگ «آرت»، او مجبور می‌شود با بهترین دوست دوران کودکی خود و دوست پسر سابق «تاشی» بازی و مثلث عشقی پر تنشی را دوباره زنده کند.

بازگشت به سیاهی (Back to Black)

بهترین فیلم های درام 2024
بهترین فیلم های مورد انتظار سال 2024
  • کارگردان: سم تیلور جانسون
  • بازیگران: ماریسا آبلا، جک اوکانل، ادی مارسان، جولیت کوان
  • تاریخ اکران: 10 می 2024 (21 اردیبهشت 1403)

ستاره جدید صنعت سینما، «ماریسا آبلا»، در این فیلم بیوگرافی نقش «ایمی واینهاوس» را بازی خواهد کرد. این فیلم سینمایی، در مورد اوایل دوران حرفه‌ای خواننده Rehab به عنوان یک نوازنده جز در شمال لندن و اوج گرفتن شهرت او در طول دهه 2000 است. این فیلم بسیار مورد انتظار بوده و در لیست بهترین فیلم درام جهان قرار می‌گیرد.

پس از درگذشت «واینهاوس» در سال 2011، چندین کارگردان تلاش کردند تا پروژه‌های بیوگرافی او را در دست بگیرند؛ اما هیچکدام از آن‌ها به پیشرفت قابل توجهی نرسیدند. در سال 2018، آشنایان وی اعلام کردند که قراردادی برای ساخت یک فیلم زندگینامه درباره زندگی و حرفه وی امضا کرده‌اند و فرآیند فیلمبرداری در لندن در ژانویه 2023 آغاز شد.

جوکر: جنون دو نفر (Joker: Folie à Deux)

بهترین فیلم های درام 2024

  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • بازیگران: واکین فینیکس، لیدی گاگا، زازی بیتز، برندان گلیسون
  • تاریخ اکران: 4 اکتبر 2024 (13 مهر 1403)

با حضور «لیدی گاگا» در دنباله فیلم جوکر از «تاد فیلیپس»، این اثر و او، به یک افسانه دیگر تبدیل خواهند شد. فیلمی با عنوان جوکر: جنون دو نفر (Joker: Folie à Deux)، یکی دیگر از بهترین فیلم های درام 2024 است که در ژانر دلهره‌آور روان‌شناختی و موزیکال پیش می‌رود. این فیلم توسط «تاد فیلیپس» کارگردانی شده و در کنار بهترین فیلم های درام عاشقانه 2024 منتشر خواهد شد. فیلمنامه این اثر توسط خود «فیلیپس» و با همکاری «اسکات سیلور» بر اساس شخصیت شرور جوکر از دنیای کمیک‌های دی‌سی نوشته شده است.

«واکین فینیکس» در این فیلم بار دیگر نقش «آرتور فلک»/«جوکر» را بازی می‌کند و بازیگران دیگری از جمله «لیدی گاگا»، «زاسی بیتس»، «استیو کوگان»، «برندن گلیسون» و «کاترین کینر» نیز در این فیلم حضور دارند.

سوالات متداول

بهترین فیلم های درام کره ای چه هستند؟

از بهترین فیلم های 2024 می‌توان به Citizen of a Kind و Badland Hunters اشاره کرد.

بهترین فیلم های جدید جهان کدامند؟

DUNE: PART TWO (تلماسه 2)، KUNG FU PANDA 4 (پاندای کونگ‌فو کار 4) و CABRINI (کابرینی) از محبوب‌ترین فیلم‌های جدید به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های درام 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *