قطعنامه جهانی هوش مصنوعی توسط سازمان ملل تصویب شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه جهانی هوش مصنوعی که حمایت آمریکا را درباره این تکنولوژی پیشرفته اعلام کرده بود، تصویب کرد.

این قطعنامه یک گام بزرگ به سمت ایجاد یک مسیر جهانی برای تنظیم این فناوری در حال توسعه است. با گذشت بیش از سه ماه مذاکرات میان ده‌ها کشور، این قطعنامه تصویب شد و از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواستند که از وجود سیستم‌های هوش مصنوعی ایمن، مطمئن و قابل اعتماد که به طور مسئولانه توسعه یافته‌اند و به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارند، اطمینان حاصل کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


تصویب قطعنامه جهانی هوش مصنوعی توسط سازمان ملل

این قطعنامه از کشورهای عضو سازمان ملل درخواست می‌کند که سیستم‌های هوش مصنوعی ایمن، مطمئن و قابل اعتماد را برای مواجهه با بزرگترین چالش‌های عصر ما ترویج دهند و این سیستم‌ها باید انسان‌محور، قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر باشند. هدف قطعنامه این است که در بحث هوش مصنوعی کاملاً به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی احترام گذاشته شود و آن‌ها را ترویج و حفاظت کند.

قطعنامه جهانی هوش مصنوعی

همچنین این قطعنامه تعهداتی را برای برطرف کردن شکاف‌های هوش مصنوعی و دیجیتال از طریق افزایش ظرفیت و گسترش اتصال و سواد دیجیتال در کشورهای در حال توسعه تعیین می‌کند تا کشورها بتوانند از این ابزار برای تسریع توسعه این تکنولوژی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تصویب قطعنامه جهانی هوش مصنوعی توسط سازمان ملل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *