بهترین سریال های علمی تخیلی 2024 ؛ با دنیاهای جدید آشنا شوید

اخیرا ژانر علمی تخیلی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و باید دید که بهترین سریال های علمی تخیلی 2024 چه صحنه‌هایی را برای ما رقم می‌زنند.

جدیدترین سریال های علمی تخیلی همواره یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ژانرهای تلویزیونی بوده‌اند. از دهه‌های گذشته تا به امروز، این آثار با داستان‌ها و دنیاهای خلاقانه‌ای که ارائه می‌دهند، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. با پیشرفت روز افزون فناوری و علم، این سریال‌ها نیز همواره در تلاش برای ارائه تصاویر جدیدتر و موضوعاتی عمیق‌تر بوده‌اند، اما چه انتظاراتی از سریال های علمی تخیلی 2024 داریم؟

با توجه به رشد روز افزون صنعت سریال‌ سازی و تکنولوژی، انتظار می‌رود 2024، سالی باشد که شاهد عرضه‌ی سریال‌هایی با داستان‌ها و افکار جدید و پیشرفت‌های فناوری موجود در زمینه‌ی تصویرسازی و اثرات ویژه باشیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


انتظار می‌رود شاهد داستان‌های پیچیده‌تر و عمیق‌تری باشیم که باعث تامل بیشتر مخاطبان می‌شود و سریال‌ها از اثرات ویژه‌ی بهتر و واقع‌گرایی بالاتری برخوردار باشند که تجربه‌ی تماشای لذت بخش‌تری را برای بینندگان به ارمغان آورد. همچنین، جذاب ترین سریال های علمی تخیلی 2024 باید شخصیت‌ها و نگاه‌های متنوع‌تری داشته باشند که باعث بالا رفتن ارتباط بین بینندگان و شخصیت‌های اثر شود.

معرفی بهترین سریال های علمی تخیلی 2024

در ادامه لیست بهترین سریال های علمی تخیلی 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه نوشته شده است.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
بهترین سریال های علمی تخیلی 2024

لازم به ذکر است در این ژانر، آثاری که به مسائل پیشرفته علمی مانند هوش مصنوعی، سفر در زمان، کلونینگ و فضاپیمایی می‌پردازند، احتمالا برای مخاطبان محبوبیت بیشتری خواهند داشت و اگر آثاری که امسال منتشر می‌شوند به موضوعات اجتماعی و فلسفی مهم‌تری مانند دستیابی به عدالت اجتماعی، حقوق بشر و مسائل محیط زیست بپردازند و این موضوعات را به شکلی خلاقانه و الهام‌بخش به تصویر بکشند، می‌توانند به محبوب ترین سریال های علمی تخیلی 2024 تبدیل شوند.

آواتار: آخرین باد افزار (Avatar the Last Airbender)

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: آلبرت کیم
  • باریگران: گوردون کورمیر، کیاونتیو، ایان اوسلی، دالاس لیو، پل سون هیونگ لی
  • تاریخ انتشار: 22 فوریه (3 اسفند 1402)

یکی از برترین سریال های علمی تخیلی 2024 ، سریال Avatar The Last Airbender بوده که به کارگردانی «آلبرت کیم» با ژانر درام، فانتزی و علمی تخیلی برای «نتفلیکس» ساخته شده است. این اثر، یک لایو اکشن اقتباسی از مجموعه تلویزیونی انیمیشنی به همین نام بوده که توسط «مایکل دانته دی مارتینو» و «برایان کونیتزکو» برای «Nickelodeon» ساخته شد.

در این سریال بازیگرانی مانند «گوردون کورمیر»، «کیاونتیو»، «ایان اوسلی»، «دالاس لیو»، «پل سان هیونگ لی»، «کن لیونگ» و «دانیل دائه کیم» ایفای نقش می‌کنند. این سریال تخیلی جدید برای اولین بار در سپتامبر 2018 معرفی شد و «دی مارتینو» و «کونیتزکو» به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی و مجریان برنامه حضور داشتند؛ اما در ژوئن 2020، این زوج به دلیل تفاوت نظر، سریال را ترک کردند.

داستان آواتار در دنیایی تخیلی می‌گذرد که در آن تمدن بشری بر اساس چهار عنصر اصلی یعنی آب، خاک، آتش و هوا تقسیم می‌شود. ما در این اثر شاهد داستان سفر «آنگ» دوازده ساله، آخرین بازمانده از عشایر هوا و آواتار بعدی خواهیم بود که می‌تواند بر هر چهار عنصر مسلط شود. Avatar The Last Airbender یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی 2024 است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

مسئله سه جسم (3 Body Problem)

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: دیوید بنیوف، دی بی وایس، الکساندر وو
  • باریگران: بندیکت وانگ، جس هانگ، جوان آدپو، ایزا گونزالس، جان بردلی
  • تاریخ انتشار: 21 مارس (2 فروردین 1403)

یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی و فانتزی Three Body Problem بوده که توسط «دیوید بنیوف»، «دی بی وایس» و «الکساندر وو»، بر اساس یک رمان چینی به همین نام اثر «لیو سیسین» در ژانر فانتزی، علمی تخیلی و درام ساخته شده است. «بندیکت وانگ»، «جس هانگ»، «جوان آدپو»، «ایزا گونزالس»، «جان بردلی»، «الکس شارپ» و «روزالیند چائو» در این سریال بازی می‌کنند.

داستان مسئله سه جسم، درمورد «یه ونجی»، یک فیزیکدان بوده که پدرش در جریان انقلاب فرهنگی چین به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رسد. او بعدا، به دلیل پیشینه علمی قوی‌اش به خدمت سربازی می‌رود و به یک پایگاه راداری مخفی در منطقه‌ای دورافتاده فرستاده می‌شود. تصمیم سرنوشت‌سازی که او در پایگاه گرفت، در فضا و زمان برای گروهی از دانشمندان امروزی تکرار شده و آن‌ها را مجبور می‌کند تا با بزرگ‌ترین تهدید بشریت رو به رو شوند.

مردان ایکس 97 (X-Men ’97)

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: جیک کاستورنا
  • باریگران: ری چیس، جنیفر هیل، آلیسون سیلی اسمیت، کل داد، جی پی کارلیاک
  • تاریخ انتشار: 20 مارس (1 فروردین 1403)

X-Men ’97 یک مجموعه انیمیشنی بوده که توسط «بو دمیو» برای سرویس استریم «دیزنی پلاس» ساخته شده است. این اثر از سریال انیمیشنی مردان ایکس که از سال 1992 تا 1997 پخش می‌شد، الهام گرفته و داستان را از جایی که آن سریال به پایان رسیده ادامه می‌دهد. در این مجموعه، مردان ایکس بعد از اینکه رهبر خود را از دست می‌دهند، «پروفسور ایکس»، با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود.

احیای این سریال علمی تخیلی 2024 اولین پروژه از «مارول استودیو» است که بازگشت به حقوق فیلم و تلویزیون برای شخصیت‌های آن را نشان می‌دهد. مجموعه توسط استودیو «میر» تولید شده و به‌ طور مدرنیزه نسخه‌ای از سبک سریال اصلی است.

این مجموعه با دو قسمت اول در 20 مارس 2024 در «دیزنی پلاس» به نمایش درآمد و با بازخورد مثبتی از منتقدان مواجه شد. فصل اول دارای ده قسمت بوده که به صورت هفتگی منتشر می‌شود و فصل‌های دوم و سوم نیز در حال ساخت هستند.

هیلو (Halo) – فصل 2

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: دبز پترسون، کریگ زیسک، اتو باترست، دنی گوردون
  • باریگران: پابلو شرایبر، شبانه اعظمی، ناتاشا کولزاک، اولیو گری، بنتلی کالو
  • تاریخ انتشار: 8 فوریه (19 بهمن 1402)

Halo یک سریال تلویزیونی علمی تخیلی و نظامی‌ آمریکایی بوده که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی با همین نام ساخته شده است. این سریال توسط «کایل کیلن» و «استیون کین» برای سرویس استریم «پارامونت پلاس» تولید شد.

در این سریال علمی تخیلی 2024 ، بازیگرانی همچون «پابلو شرایبر» و «جن تیلور» نقش‌های مهمی را ایفا می‌کنند. همچنین، بازگشت بازیگرانی از سری بازی‌های ویدیویی نیز مشاهده می‌شود. این سریال با تلاش شبکه‌های مختلف مانند «شوتایم»، «343 اینداستریز»، «تلویزیون امبلین»، «وان بیگ پیکچرز» و «چپتر الون» تولید و در سال 2013 طرح داستانی آن آغاز شده است.

تا پایان فصل اول، Halo با بازخورد مثبتی از منتقدان روبرو شد که باعث می‌شود فصل دوم آن در لیست بهترین سریال های علمی تخیلی 2024 قرار بگیرد.

داستان این سریال تخیلی جدید به یک درگیری حماسی در قرن بیست و ششم بین بشریت و یک تهدید بیگانه به نام «کاوننت» می‌پردازد و داستان‌های شخصی این مبارزه را با اکشن، ماجراجویی و چشم‌اندازی غنی از آینده روایت می‌کند. این سریال به عنوان یک داستان مستقل در خط زمانی خودش اتفاق می‌افتد و جدا از داستان اصلی فرنچایز Halo است.

آرکین (Arcane) – فصل 2

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: پاسکال چاررو، آرنو دلورد
  • باریگران: هیلی استاینفلد، الا پورنل، کوین آلخاندرو، کیتی لیانگ، جیسون اسپیساک
  • تاریخ انتشار: اواخر سال 2024

Arcane یک مجموعه تلویزیونی انیمیشنی فرانسوی آمریکایی است که در سال 2021 به نمایش درآمد. این سریال بر اساس بازی محبوب لیگ افسانه‌ها (League of Legends) توسط شرکت «رایوت گیمز» با همکاری «فورتیچه»، یک استودیو فرانسوی، تولید شده است. اولین معرفی رسمی این مجموعه به مناسبت دهمین سالگرد لیگ افسانه‌ها در سال 2019 انجام شد. ساخت این سریال به مدت شش سال زمان برد و برای سنین بالای 16 سال مناسب است.

منتقدان این سریال را به دلیل ترکیب زیبای نقاشی دستی، تکنیک CGI، روایت داستانی، اتمسفر و شخصیت‌ پردازی، مورد ستایش قرار داده‌اند. پس از انتشار، Arcane به یکی از پربیننده‌ترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس تبدیل شد. پس از پایان فصل اول، «نتفلیکس» و «رایوت گیمز» اعلام کردند که فصل دوم این سریال در حال ساخت است.

داستان Arcane که یکی از جدیدترین سریال های علمی تخیلی بوده، درباره درگیری و خصومت بین دو شهر مرفه و فقیر است. این خصومت در نهایت به جنگی بزرگ و یتیم شدن دو خواهر به نام‌های «وایولت» یا «وای» و «پاودر» یا «جینکس» منجر می‌شود. شخصیت‌های این مجموعه همگی قهرمانان معروف و شناخته شده سری لیگ افسانه‌ها هستند و سرگذشت تحول آن‌ها را روایت می‌کند.

مردگان متحرک: آن‌هایی که زنده‌اند (The Walking Dead: The Ones Who Live)

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: برت و برتی، مایکل اسلوویس، مایکل ای. ساترازمیس
  • باریگران: اندرو لینکلن، دانای گوریرا، پولیانا مکینتاش، تری اوکوئین، لزلی ان برنت
  • تاریخ انتشار: 25 فوریه (6 اسفند 1402)

The Walking Dead: The Ones Who Live یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی آخرالزمانی بوده که توسط «اسکات ام گیمپل» و «دانای گوریرا» برای شبکه «AMC» ساخته شده است.

داستان این اثر بعد از پایان سریال اصلی مردگان متحرک اتفاق می‌افتد و بازیگرانی مانند «اندرو لینکلن»، «گوریرا» و «پولیانا مکینتاش» در آن حضور دارند. The Walking Dead: The Ones Who Live که یکی از جدیدترین سریال های علمی تخیلی بوده، ششمین اسپین‌آف و به‌ طور کلی هفتمین مجموعه از فرنچایز مردگان متحرک محسوب می‌شود.

این مجموعه برای نخستین بار در 25 فوریه 2024 از طریق شبکه «AMC» و پلتفرم استریمینگ «AMC Plus» پخش شد و نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

داستان آن‌ درباره‌ احساسات عاشقانه بین دو نفر است که توسط یک قدرت غیرقابل توقف از هم جدا شده‌اند و در تلاش هستند تا یکدیگر را دوباره پیدا کنند. The Walking Dead: The Ones Who Live از سریال های علمی تخیلی ترسناک معروفی است که حتما باید آن را تماشا کنید.

صورت فلکی (Constellation)

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: میشل مک لارن، الیور هیرشبیگل، جوزف سدار
  • باریگران: نومی راپس، جاناتان بنکس، جیمز دارسی، رزی کلمن، داوینا کلمن
  • تاریخ انتشار: 21 فوریه (2 اسفند 1402)

یکی از سریال های علمی تخیلی 2024 ، Constellation، یک مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی، روانشناختی و هیجان انگیز بوده که توسط «پیتر هارنس» بر اساس مفهومی از داستان «شان جابلونسکی» ساخته شده است. این اثر برای اولین بار در تاریخ 21 فوریه 2024 با سه قسمت اول منتشر شد.

بازیگرانی مانند «نومی راپس»، «جاناتان بنکس»، «جیمز دارسی»، «رزی کلمن»، «داوینا کلمن»، «ویلیام کتلت»، «جولیان لومن» و… در آن بازی می‌کنند.

داستان آن درمورد فضانوردی است که پس از یک حادثه در طول ماموریت خود به زمین باز می‌گردد و متوجه می‌شود که بخش‌هایی از زندگی‌اش گم شده یا آنطور که او آن‌ها را به خاطر می‌آورد نیست.

فال‌آوت (Fallout)

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: تاد هاوارد
  • باریگران: والتون گاگینز، الا پورنل، کاین مک لاکن، زیلیا مندز جونز، آرون موتن
  • تاریخ انتشار: 12 آوریل (24 فروردین)

Fallout یک سریال درام، آخرالزمانی و علمی تخیلی آمریکایی است که توسط «لیزا جوی» و «جاناتان نولان» تولید شده و برای پخش در «آمازون پرایم ویدئو» ساخته می‌شود. این سریال با الهام از مجموعه بازی‌های اکشنی به همین نام اثر «اینترپلی انترتینمنت» ساخته شده که اکنون متعلق به «بتزدا سافت‌ ورکز» است.

در سال 2020، «آمازون» حق تولید یک پروژه لایو اکشن را خریداری کرد و در ماه ژانویه همان سال اعلام شد که شرکت «کیلتر فیلمز» همراه با «بتزدا گیم استودیوز» و «بتزدا سافت‌ ورکز» در حال تولید این اثر هستند. «جوی» و «نولان» به عنوان نویسندگان اصلی معرفی شدند و «تاد هاوارد» تهیه‌کننده «بتزدا گیم استودیوز» که وظیفه کارگردانی بازی‌های مختلفی از این مجموعه را بر عهده داشته، در کنار نویسندگان به عنوان تهیه‌کننده اجرایی قراردادی امضا کرد.

در ژانویه 2000، «ژنو رابرتسون دورت» و «گراهام واگنر» به عنوان شورانر سریال استخدام و «والتون گاگینز» و «الا پورنل» به ترتیب در ماه‌های فوریه و مارس برای نقش‌های اصلی انتخاب شدند. پخش Fallout برای تاریخ 12 آوریل 2024 برنامه‌ریزی شده است.

داستان این سریال علمی تخیلی 2024 درمورد زنی به نام «لوسی» است که تمام عمرش را در یکی از پناهگاه‌های معروف Fallout به نام Vault 33 سپری کرده و بعد از یک بحران، مجبور به خروج از آنجا و ورود به دنیای خطرناک و ویران‌شده Wasteland می‌شود.

از جانب (From) – فصل 3

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: جان گریفین
  • باریگران: هارولد پرینو، کاتالینا ساندینو مورنو، ایان بیلی، دیوید آلپی، الیزابت ساندرز
  • تاریخ انتشار: تابستان 2024

From یک سریال تلویزیونی علمی تخیلی و ترسناک آمریکایی بوده که توسط «جان گریفین» ساخته شده است. این سریال، با بازیگرانی همچون «هارولد پرینو»، «کاتالینا ساندینو مورنو»، «ایان بیلی»، و «دیوید آلپی» در 20 فوریه 2022 از شبکه «ام‌جی‌ام+» به نمایش درآمد و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد.

داستان این سریال درباره یک شهر مرموز در آمریکا بوده که ورود به آن برای هر فردی به معنای ورود به یک دام است، زیرا هیچ کس نمی‌تواند از آن خارج شود. ساکنان این شهر که پیش از این در آن گیر افتاده‌ بودند، در تلاش هستند تا راهی برای فرار از آن پیدا کنند. این شهر، جایی است که همچنان مهمان‌های جدید وارد می‌شوند، اما موجودات ترسناک و قدیمی‌تری نیز در آن زندگی می‌کنند.

پسران (The Boys) – فصل 4

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
بهترین سریال های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: اریک کریپک
  • باریگران: کارل اربن، جک کواید، آنتونی استار، ارین موریارتی، دومنیک مک الیگوت
  • تاریخ انتشار: 13 ژوئن (24 خرداد)

یکی از سریال های علمی تخیلی 2024 ، The Boys یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی و علمی تخیلی بوده که توسط «اریک کریپک» برای سرویس استریم «آمازون پرایم ویدئو» ساخته شده است. برای ساخت این مجموعه از یک کتاب کمیک با همین نام اثر «گارث انیس» و «داریک رابرتسون» الهام گرفته شد.

داستان آن در مورد یک گروه از شورشی‌های آتش به اختیار است که با افرادی دارای ابرقدرت هستند، مبارزه می‌کنند. بازیگران آن شامل «کارل اربن»، «جک کواید»، «لاز آلونسو»، «تومر کاپون» و «کارن فوکوهارا» در نقش شورشی‌ها و «ارین موریارتی»، «دومینیک مک الیگوت»، «چیس کرافورد»، «جسی آشر» و «ناتان میچل» در نقش اعضای ابرقهرمان هفت است.

شکست ناپذیر (Invincible) – فصل 2

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: رابرت کرکمن
  • باریگران: استیو یئون، جی کی سیمونز، ساندرا اوه، جیلیان جیکوبز، اندرو رنلز
  • تاریخ انتشار: 14 مارس (24 اسفند)

یکی از جدیدترین سریال های علمی تخیلی ، Invincible یک مجموعه انیمیشنی بزرگسالان آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی بوده که بر اساس مجموعه کمیک شکست‌ ناپذیر اثر «رابرت کرکمن»، «کوری واکر»، و «رایان اوتلی» از شرکت «ایمیج کامیکس» ساخته شده است.

داستان این سریال به دنبال «مارک گریسون»، یک نوجوان 17 ساله و تبدیل شدن او به یک ابرقهرمان تحت نظارت پدرش، «آمنی من»، قدرتمندترین ابرقهرمان روی کره زمین را روایت می‌کند. در این سریال، بازیگرانی مانند «استیون ین»، «ساندرا اوه» و «جی کی سیمونز» در نقش خانواده «گریسون» حضور دارند.

فصل اول این مجموعه در تاریخ 25 مارس 2021 روی سرویس «آمازون پرایم ویدئو» پخش شد و به‌ طور گسترده با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان و بینندگان همراه بود.

سوالات متداول

فصل دوم و سوم X-Men ’97 در چه تاریخی منتشر می‌شوند؟

هنوز اطلاعات دقیقی درمورد تاریخ انتشار فصل دوم و سوم این سریال در دسترس نیست، اما کمپانی سازنده آن اعلام کرده است که این دو فصل درحال ساخت هستند.

آیا سریال آواتار ادامه دارد؟

«نتفلیکس» از تمدید سریال Avatar: The Last Airbender برای دو فصل دیگر خبر داده، اما زمان پخش آن‌ها هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین سریال های علمی تخیلی 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *