تحلیل و معرفی بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ ؛ آکسان در قالب آرتیست

بندیکت کامبربچ با آن آکسانِ بریتیش و کاریزمای همیشگی‌اش نقشِ حساسی در فیلم‌های خوب تاریخ سینما داشته است. در این نوشتار بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ را بررسی خواهیم کرد.

کامبربچ بازیگری باهوش و باپرستیژی است. او ژست، بدن و بیانِ تئاتری دارد که در سینما و سریال به نحو احسن از آموخته‌های خود در دانشگاه منچستر و آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن در کارهای هنری (و شاید زندگی خصوصیِ خود) استفاده می‌کند. او یک آرتیستِ اصیل و جذاب است. آکسانِ آمریکن را به خوبیِ بریتیش بلد است و اکت و ری‌اکت‌هایش منحصر به فرد است.

بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ بازیگر انگلستانی است. او برای فعالیت در آثار گوناگون سینما، تلویزیون و تئاتر معروف است و در طول حرفه خود افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزه امی، یک جایزه بفتای تلویزیون و یک جایزه لارنس الیویه دریافت کرده‌ است. نام او در سال ۲۰۱۴ از سوی مجله تایم در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ به پاس خدمات خود در هنرهای نمایشی به مقام فرماندهِ والا مقام امپراتوری بریتانیا (CBE) منصوب شد.

تحلیل و معرفی بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

جذاب‌ترین بریتانیاییِ تاریخ

فهرست مطالبی که در تحلیل و معرفی بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ خواهید خواند به شرح زیر است:

به روز رسانی خواهد شد…

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

نخستین نقش برجسته کامبربچ در سینما ویلیام پیت جوان‌تر در درام زندگی‌نامه‌ای لطف حیرت‌آور (۲۰۰۶) بود که برایش نامزد دریافت جایزه حلقه منتقدان فیلم لندن شد. از دیگر نقش‌های سینمایی‌اش می‌توان به خان در فیلم اکشن پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی (۲۰۱۳)، ویلیام پرنس فورد در درام دورانی ۱۲ سال بردگی (۲۰۱۳) و جولین آسانژ در تریلر دسته پنجم (۲۰۱۳) اشاره کرد.

او برای به تصویر کشیدن آلن تورینگ در فیلم تاریخی بازی تقلید (۲۰۱۴) و همچنین ایفای نقش در درام قدرت سگ (۲۰۲۱) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. کامبربچ نقش دکتر استرنج را در شش فیلم دنیای سینمایی مارول از جمله دکتر استرنج (۲۰۱۶) و دکتر استرنج در مالتی‌ورس جنون (۲۰۲۲) ایفا کرده‌است. او در سال ۲۰۱۵ با سوفی هانتر، کارگردان تئاتر، ازدواج کرده و سه فرزند نیز دارد.

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

آخرین فیلم بندیکت کامبربچ
آخرین فیلم بندیکت کامبربچ

دکتر استرنج در چندجهانیِ دیوانگی فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر پایه شخصیت دکتر استرنج از مارول کامیکس ساخته شده و در ۲۰۲۲ منتشر شد. ساخت این فیلم بر عهده مارول استودیوز بوده و به‌وسیله استودیو سینمایی والت دیزنی عرضه شده‌است. این فیلم دنباله دکتر استرنج (۲۰۱۶) است و بیست و هشتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

کارگردانی این فیلم بر عهده سم ریمی است و فیلم‌نامه آن را مایکل والدرون به نگارش درآورده است. بندیکت کامبربچ نقش استیون استرنج را ایفا می‌کند و الیزابت اولسن، چیویتل اجیوفور، بندیکت وانگ، خوچیتل گومز، مایکل استولبارگ و ریچل مک‌آدامز دیگر بازیگران فیلم هستند. در این فیلم استرنج به مولتی‌ورس سفر می‌کند تا از نوجوانی به‌نام آمریکا چاوز (گومز) که قادر به سفر در مولتی‌ورس است، در برابر واندا ماکسیموف (اولسن) محافظت کند.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

آخرین فیلم بندیکت کامبربچ, سریال جدید بندیکت کامبربچ
آخرین فیلم بندیکت کامبربچ, سریال جدید بندیکت کامبربچ

استیون استرنج در مراسم عروسی نامزد سابقش کریستین پالمر شرکت حضور دارد که ناگهان یک اختاپوس میان بعدی به شهر حمله می‌کند و با استرنج روبرو می‌شود. درحالی‌که استرنج بر آن غلبه می‌کند، وانگ به مبارزه می‌پیوندد و در نهایت آن دو در حالی‌که دختری به نام آمریکا چاوز را نجات می‌دهند، این موجود را می‌کشند.

چاوز توضیح می‌دهد که او توانایی سفر در جهان‌های چندگانه را دارد و موجودات دیگری از جمله واریانت دیگر استفان استرنج به دنبال قدرت او هستند که سعی کرد قدرتش را هنگامیکه از او در برابر اختاپوس محافظت می‌کرد بگیرد. چاوز استرنج و وانگ را به درون بدن شگفت انگیزش می‌برد و استرنج متوجه می‌شود که او از جادوگری استفاده می‌کند.

تحلیل دکتر استرنج در چندجهانیِ دیوانگی

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ

دنیای سینمایی مارول در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness، مبحث مولتی‌ورس را باز می‌کند و مرزهای آن را بیشتر از همیشه پیش می‌برد. در این فیلم ما با دکتر استرنج به ناشناخته سفر می‌کنیم. او با کمک متحدان عرفانی خود، چه دوستان قدیم و چه دوستان جدید، واقعیت‌های متناوب دیگر مولتی ورس را طی می‌کند؛ واقعیت‌هایی بسیار خطرناک و روانی‌کننده. او در تلاش است تا با این ماجراجویی، با یک دشمن جدید و البته مرموز روبه‌رو شود.

آخرین فیلم بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون برخلاف نامش، آنطور که باید به جنون نمی‌پردازد. کارگردانی فیلم بی‌نقص است اما فیلنامه نسبتا ضعیف، باعث می‌شود تا فیلم در بهترین حالت خود قرار نگیرد.

بندیکت کامبربچ به خوبی نقش چند دکتر استرنج را ایفا می‌کند. الیزابت اولسن نیز به خوبی در نقش واندا ظاهر شده و جنبه‌های تاریک این شخصیت را به نمایش می‌گذارد. هرچند که شخصیت پردازی واندا در ابتدای فیلم کمی ضعف دارد. خوچیتل گومز نیز برای اولین بار در نقش آمریکا چاوز قرار گرفته و به خوبی نقش یک ابرقهرمان 16 ساله را ایفا می‌کند.

موسیقی فیلم برخلاف فیلم اول، به یاد ماندنی نیست. با این حال،‌ موسیقی فیلم‌های قدیمی مارول در میان موسیقی فیلم جهان‌های موازی جنون جای گرفته و ایستراگ جذابی را به وجود می‌آورد. جلوه‌های ویژه فیلم نیز تقریبا همانند اکثر آثار دیگر مارول، کیفیت بالایی داشته و در نمایش گذاشتن جهان‌های موازی به خوبی عمل می‌کند. این آخرین فیلم بندیکت کامبربچ است.

The Power of the Dog

بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ

قدرت سگ یک فیلم درام و وسترن تولید مشترک بین‌المللی آمریکا، کانادا و نیوزلند به نویسندگی و کارگردانی جین کمپیون که براساس رمانی به همین نام نوشته توماس ساویج ساخته شده‌است. در این فیلم بندیکت کامبربچ، کیریستن دانست، جسی پلمونس، توماسین مک‌کنزی و کدی اسمیت-مک‌فی بازی می‌کنند.

این فیلم در سال ۲۰۲۱ از نتفلیکس منتشر شد. نخستین اکران عمومی این فیلم در هفتاد و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز بود که در بخش اصلی برنده شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی شد. این فیلم در هفتاد و نهمین مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت هفت جایزه بود که سه تا از آنها را، از جمله بهترین فیلم درام را برد.

این فیلم در هفتاد و پنجمین دوره جوایز بفتا نامزد دریافت هشت جایزه بود که‌ در نهایت برنده دو جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلم شد. همچنین این فیلم در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت دوازده جایزه بود که در نهایت تنها توانست برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شود.

تحلیل قدرت سگ

سریال جدید بندیکت کامبربچ, ضریب هوشی بندیکت کامبربچ
سریال جدید بندیکت کامبربچ, ضریب هوشی بندیکت کامبربچ

باید اعتراف کرد که بندیکت در فیلم قدرت سگ با آکسان و بیان خود بیننده را مسحور می‌کند. او از بیان که یکی از مهم‌ترین ابزار بازیگری‌ست به نحو احسن استفاده می‌کند و تا جایی پیش می‌رود که بینندهٔ طرفدار شرلوک به کل، شرلوکِ بیریتیش را فراموش می‌کند و فیلِ ناف آمریکا را در آغوش می‌گیرد. همچنین در شخصیت‌پردازی او لایه پردازی‌شده است. او شخصیتی چند لایه و عمیق دارد.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

در جایی از فیلم او در خلوت و در طبیعت با تکه پوستی خودارضایی می‌کند که ظن مخاطب را به همجنسگرا بودن فیل نزدیک به یقین می‌کند. یکی دیگر از جنبه‌های جذاب شخصیت فیل استعداد و علاقه او به موسیقی‌ست، اگرچه در سکانسی ازین استعداد برای زجر دادن به زر استفاده می‌کند. موسیقی که شاید تنها نقطه مشترک این دو کاراکتر است و رزی که دچار عدم اعتماد به نفس است و از نواختن پیانو رویالی که همسرش برای او پیش‌کش کرده ناتوان است.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

موسیقی فیلم به شدت کوبریکی بود و در خدمت دراماتیزه کردن هرچه بیشتر فیلم. ایجاد تعلیق، دلهره (نه ترس) و ایجاد مرموزیت در راستای همان عنصر متافیزیکی که در شریان‌های اصلی فیلم جاری بود.

همان طور که مارتین هایدیگر فیلسوف معاصر میفرماید دازاین یا همان هستنده یا همان انسان همواره در موقعیت است‌. موقعیت‌های متفاوت: غم، شادی، اندوه، خشم و درهم‌تنیدگی انواع این موقعیت‌ها. حال تصمیماتی که این دازاین در موقعیت‌ها می‌گیرد لاینفک از آن موقعیت نیست.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

برای نمونه به هیچ‌عنوان نمی‌شود به تصمیماتی که فیل علیه رز اتخاز می‌کند اشکال وارد کرد (از جهت اخلاقی). و همچنین تصمیماتی که رز می‌گیرد. این نبوغ کارگردان را درین زمینه می‌رساند. او موقعیت‌ها را به نحوی در پیشگاه مخاطب باورپذیر ساخته که ایرادی به رفتارهای شخصیت‌ها در آن موقعیت‌ها وارد نمی‌شود. شاید بهترین فیلم بندیکت کامبربچ قدرت سگ باشد.

The Imitation Game

ضریب هوشی بندیکت کامبربچ, سریال بندیکت کامبربچ
ضریب هوشی بندیکت کامبربچ, سریال بندیکت کامبربچ

بازی تقلید فیلمی در ژانر تاریخی درام به کارگردانی مورتن تیلدام است. بازی تقلید زندگی تلخ ریاضی‌دان نامدار و پدر علم رایانه یعنی آلن تورینگ را در سه برهه تاریخی به تصویر می‌کشد. بازی تقلید برنده «جایزه انتخاب مردم»، مهمترین جایزه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو شد. مورتن تیلدام کارگردان در پیامی به دست آوردن این جایزه را «افتخاری شگفت‌آور» توصیف کرد.

در این فیلم بندیکت کامبربچ در نقش تورینگ در کنار کیرا نایتلی ظاهر شده‌است. بازی تقلید با استقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاگران رو به رو شد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ شناخته شد. این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار در هشت رشته نامزد شد که در نهایت موفق شد تنها جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برای گراهام مور به ارمغان بیاورد.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

در طول جنگ جهانی دوم، در حالی که ارتش ویرانگر هیتلر یکی پس از دیگری در حال نابودی و فتح کشورهای اروپایی است و لندن زیر حملات سنگین نازی‌ها کمر خم کرده؛ گروهی از نخبه‌ها و ریاضی دانان از جمله آلن تورینگ از طرف دولت انگلیس استخدام می‌شوند تا کاری غیرممکن را انجام دهند: شکستن کدهای ماشین‌هایی موسوم به انیگما که نازی‌ها از طریق آن مکالمات سری با هم انجام می‌دهند.

اما کار چندان طبق روال پیش نمی‌رود و درگیری اعضای گروه با آلن که اصرار دارد با ساخت ماشینی مخصوص، انیگما را شکست بدهد پروژه را تا لب شکست هم پیش می‌برد ولی با وارد شدن دختر نابغه‌ای بنام «جون» به گروه، تحقیقات به سمتی جدید پیش می‌رود…

تحلیل بازی تقلید

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ

عاملی که وجود آن به شدت به سرِ حال بودن فیلم کمک کرده است، عدم وقفه‌های خسته کننده در طول حوادث و افت و خیزهای فیلمنامه است. حوادث پشت سر هم با الگویی مناسب فیلمنامه، طی می‌شوند و در طول داستان احساس اتلاف وقت را به بیننده منتقل نمی‌کنند. شخصیت‌پردازی نقش اول داستان که به نظر جزو اولین اهداف کارگردان نیز محسوب می‌گردد، بسیار موفقیت‌آمیز و هدفمند طی می‌شود.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

مورتن تلیدوم برای ابعاد شخصیتی آلن تورینگ، (با بازی بندیکت کمبربچ) کم نمی‌گذارد. او با به کار گیری از فلش‌بک و فلش فورواردهایی که به زندگی آلن تورینگ می‌پردازد و اهداف و قواعد زندگی او را بیش از پیش به مخاطب ارائه می‌دهند، به خوبی توانسته است به مقصود نهایی خود برسد. هدف داستان جدا از مفهوم رمز گشایی و اتفاقات سالیان جنگ جهانی، بیشتر مربوط به آلن تورنیگ، ریاضی‌دان بریتانیایی می‌باشد که در آن دوران با ذهن نابغه خود چگونه به هدف مورد نظر رسید.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

سنگینی داستان به سوی تورنیگ سوق داده است و حتی از طرح فیلمنامه هم می‌توان به بهره بردن کارگردان از داستان زندگی آن، پی برد. پس با فیلمی درام از زندگی فردی مواجه هستیم که به عنوان یک مخترع، یک نابغه و یک سرباز افتخار آفرین جنگی، به حساب می‌آید. عنصر دیگری که ترکیب آن با زیر ژانر جنگی، زینت خاصی به اثر بخشیده است، عنصری به اسم ریاضیات است…

Hobbit 3

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ

هابیت: نبرد پنج ارتش بخش سوم سه‌گانه سینمایی هابیت است. تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی این اثر توسط پیتر جکسون انجام شده‌است. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام اثر جی آر آر تالکین (۱۹۳۷) ساخته شده‌است. نام این فیلم در ابتدا هابیت: آنجا و بازگشت دوباره بود ولی پیتر جکسون در ۲۵ آوریل ۲۰۱۴ اعلام کرد نام فیلم به هابیت: نبرد پنج ارتش تغییر کرده‌است.

داستان این فیلم در سرزمین میانه و شصت سال قبل از داستان ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد. قسمتهایی از فیلم نیز از ضمیمه جلد سوم سه‌گانه ارباب حلقه‌ها برداشت شده‌است. داستان این فیلم مربوط به بیلبو بگینز و دوستش گندالف جادوگر و سیزده ارباب دورف، برای گذر از سرزمین میانه و رسیدن به تنها کوه، بیرون کردن اژدهای اسماگ از اره بور، بیرون راندن سائورون از دول گولدور و نهایتاً نبرد پنج سپاه در کوه اره بور است.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

تقریبا نیمی از فیلم به سکانس نبرد پنج سپاه اختصاص یافته‌است. این فیلم به عنوان یکی از پر خرج‌ترین فیلم‌های جهان با بودجه۲۵۰ میلیون دلاری به حساب می‌آید. داستان این فیلم ادامه قسمت قبلی یعنی تباهی اسماگ می‌باشد بیلبو و گروه دورف‌ها شروع به گشتن به دنبال یاقوت فرمانروایی می‌کنند و در پی یافتن آن جواهر تورین هم دیوانه می‌شود پس از ماجراهای بسیار در نبرد با ارک‌ها تورین و دو خواهر زاده اش فیلی و کیلی کشته می‌شوند.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

این در حالی ایست که کیلی و یک زن الف سخت عاشق هم شده بودند در نهایت بیلبو به شایر بر می‌گردد و مشاهده می‌کند اموال و دارایی‌های خانه اش در حال فروخته شدن است بیلبو علت فروش را جویا می‌شود و مردم به او می‌گویند بیلبو بگینز ۱۳ ماه پیش رفته و دیگر برنگشته است و در این لحظه بیلبو متوجه می‌شود ۱۳ ماه ماجراجویی را پشت سر گذاشته و پس از اثبات هویتش وارد خانه اش می‌شود و فیلم به زمان حال بر می‌گردد و بیلبو که دیگر پیر شده‌است خاطراتش را مرور می‌کند و با دیدن گاندلف مشغول صحبت با او می‌شود و فیلم به پایان می‌رسد.

تحلیل هابیت 3

سریال جدید بندیکت کامبربچ, ضریب هوشی بندیکت کامبربچ, سریال بندیکت کامبربچ
سریال جدید بندیکت کامبربچ, ضریب هوشی بندیکت کامبربچ, سریال بندیکت کامبربچ

در این فیلم همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید کامبربچ در نقشِ اژذها ظاهر می‌شود. اما این اژدها پاشنه آشیلی هم دارد، که قهرمانی به نام بارد تیرانداز (با بازی «لوک ایوِنز») از آن مطلع است، کسی که بعدتر رهبری گروهی از بازماندگان را به سوی کوهستان، جایی که نقطه‌ی تلاقی ماجراها است را بر عهده می‌گیرد.

تراندوئیل گوزن سوار (با بازی «لی پیس») مثل زیردست تبعید شده اش تائوریل (با بازی «اونجلین لیلی») و پسرش لگولاس (با بازی «اورلاندو بلوم») که تیراندازی ماهر است، نیز بدان‌جا وارد می‌شود. دوارف‌ها در حال حاضر آنجا هستند، البته، هرکدام آرزو دارند تا یکی از آن 14 غنیمت عظیم نزد اسماگ را بدست آورند، در حالی که بیلبو بدنبال چیز بزرگتری است، یعنی سنگ آرکن.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, سریال جدید بندیکت کامبربچ, ضریب هوشی بندیکت کامبربچ, سریال بندیکت کامبربچ

سنگ آرکین دل مشغولی خاص تورین (با بازی «ریچارد آرمیتاژ») است، کسی که اکنون با قدرت و داشته‌هایش که به تازگی بدان‌ها رسیده است، تقریباً بر علیه تمامی کسانی که او را به این وضعیت کشاندند و به دنبال جنگ بودند مصمم شده، تا با پیروزی بر آن‌ها به میراثش یعنی تاج و تخت پادشاهی برسد و طبیعتاً، هیچکس هم به اندازه‌ی گاندالف (با بازی «ان مک‌کلن») بصیرت ندارد، کسی که همتای مونثش یعنی ملکه‌ی الف، گالادریل (با بازی «کیت بلانشت») را ترک کرده است، تا حملات و افکار شیطانی و پلید پادشاه پلیدی سائورون و مخلوقات کریه‌اش یعنی اورک‌ها را دفع کند، اورک‌هایی که ورژن عضلانی‌تر، زشت‌تر و سیاه‌تر شرک هستند که خیلی منتظر فرارسیدن این لحظه بودند.

«هابیت: نبرد پنج سپاه» از CGI استفاده بسیار زیادی کرده است، با حمله اسماگ به شهر دریاچه شروع میشود و با نبرد به اوج میرسد؛ دو برهه‌ای که نیمی از زمان فیلم را به خود اختصاص داده اند. در زمانهایی که نبرد بین ارتش ها برقرار است بعضا دخالت کامپیوترها بسیار آشکار است که البته نسبت به فرار گروه از قلمرو گابلین ها در «هابیت: یک سفر غیر منتظره» و بشکه سواری در «هابیت: برهوت اسماگ» شدت کمتری دارد.بار دیگر یک سه بعدی غیرضروری، اما جای شکرش باقیست که فیلم در این زمینه خوب از آب درآمده است.

در پایان فیلم صحنه ای وجود دارد که مستقیما به «ارباب حلقه ها: یاران حلقه» ارجاع داده میشود و اجازه میدهد هر شش فیلم جکسون در سرزمین میانه در این سکانس به یک فیلم 18 ساعته تبدیل شوند. «هابیت» نسبت به «ارباب حلقه ها» ناهموار و رنج آور بود، اما بعضی از هواداران خاطر نشان کرده اند که موفقیت «هابیت: نبرد پنج سپاه» خاطره بسیار خوشی را از این سه‌گانه در ذهن آنها حک کرده است.این نباید برای شما یک علامت تعجب بزرگ بیافریند، چرا که نقص های فیلم نسبت به دو قسمت قبلی بسیار کمتر شده است.

1917

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ

۱۹۱۷ یک فیلم سینمایی انگلیسی در ژانر حماسی جنگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سم مندس است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. مندس فیلم‌نامه این فیلم را با همراهی کریستی ویلسون و با الهام از خاطره‌ای که پدربزرگش برای او تعریف کرده بود، به رشته تحریر درآورده است. داستان فیلم در بهار سال ۱۹۱۷ و در طی جنگ جهانی اول در شمال فرانسه رقم می‌خورد.

جرج مکای، دین-چارلز چپمن، بندیکت کامبربچ، کالین فرث، مارک استرانگ، ریچارد مدن، اندرو اسکات و جیمی پارک ستارگان فیلم هستند. پرونده ساخت ۱۹۱۷ نخستین بار در ژوئن ۲۰۱۸ باز شد. تام هالند نخستین انتخاب مندس برای بازی در نقش اول فیلم بود اما به علت طولانی بودن مراحل فیلم‌برداری و تداخل با پروژه‌های دیگر هالند، او این پیشنهاد را رد کرد.

در اکتبر ۲۰۱۸ خبر رسید که راجر دیکینز به عنوان مدیر فیلم‌برداری به پروژه پیوسته و سپس مشخص است که راجر دیکینز و مندس قصد دارند فیلم را به صورت برداشت بلند، فیلم‌برداری کنند. کار تصویربرداری به علت پیچیده بودن پروژه و سخت‌گیری‌های مندس و دیکینز بیشتر از مدت تعیین شده به طول انجامید.

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

در فاصله آوریل تا ژوئیه ۲۰۱۹ در لوکیشن‌های مختلف همچون ویلتشر، اسکاتلند و استودیوهای شپرتون جلوی دوربین رفت. ۱۹۱۷ در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ در آمریکا توسط یونیورسال استودیوز اکران شد و از تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ نیز در انگلیس توسط انترتینمنت وان به‌روی پرده رفت. فیلم با تحسین گسترده منتقدان همراه بود و در زمینه تیم بازیگری، کارگردانی، فیلم‌برداری، موسیقی و طراحی صحنه ستایش شد.

بنیاد فیلم آمریکا و هیئت ملی بازبینی فیلم، ۱۹۱۷ را جزو ده فیلم برتر سال ۲۰۱۹ معرفی کردند. فیلم یک موفقیت در گیشه بود و در سراسر جهان ۳۸۴ میلیون دلار فروش کرد درحالی که بودجه ساخت آن ۹۵ میلیون دلار است. ۱۹۱۷ در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در سه رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شد که فقط در کسب جایزه موسیقی ناکام ماند.

همچنین در نود و دومین دوره جوایز اسکار، فیلم در ۱۰ رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار بود که در نهایت سه جایزه بهترین فیلم‌برداری، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین میکس صدا را به خود اختصاص داد.

تحلیل 1917

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ
بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ, بهترین فیلم بندیکت کامبربچ, آخرین فیلم بندیکت کامبربچ

« 1917 » اثری ضد جنگ نیست و نمی خواهد که پیامی سیاسی درباره جنگ و تبعات آن ارائه کند. مندس به جای اینکه به تماشاگران در سالن های سینما درس اخلاق بدهد، از آنها خواسته که به داخل جنگ بروند و به تماشای داستان واقعی جنگ در جبهه ها بنشیند به طوریکه حتی نتوانند پلک بزنند و هیچ صحنه ای را از دست ندهد.

فیلم دو سرباز را به عنوان قهرمانانی که قرار است یک پیام مهم را به مقصد برسانند معرفی می کند اما به آنها اعتباری برای قهرمان بودن نمی دهد. خود سربازان هم وحشت زده هستند و حتی یکی از آنها می داند که مدال های جنگ احتمالاً احمقانه ترین افتخاری است که می تواند نصیب کسی شود. آن دو سفر ترسناک و مهیبی را در دل جنگ و خط مقدم آغاز می کنند که تماشای لحظه به لحظه آن تن مان را می لرزاند.

مندس در خلق تنش (حتی زمانی که دوربین را به‌آرامی جابه‌جا می‌کند)، موفق عمل کرده است. عجیب به نظر می‌رسد اما حرکت سبک‌بالانه دوربین، حس لذتبخش یک تور همراه با راهنما را القاء می‌کند. کارگردان، استعداد خود برای اغوای شخصیت‌های اصلی فیلم و مخاطبانش در یک آرامش ترسناک را به رخ کشیده است. حداقل دو صحنه وجود دارند که فیلم به طرزی بی‌رحمانه کاراکترهای خود را به دام می‌اندازد. اولین بار، زمانی است که یک هواپیمای جنگنده همانند فیلم «شمال از شمال غربی» پرواز می‌کند و بار دیگر، زمانی که یک حمله سریع و فاجعه‌بار رخ می‌دهد…

در بروز رسانی این مطلب در مورد سریال بندیکت کامبربچ، به شکل مبسوطی خواهیم پرداخت و همچنین قرارداد سریال جدید بندیکت کامبربچ را مورد توجه قرار خواهیم داد و به مقایسه ضریب هوشی بندیکت کامبربچ با شرلوک هلمز دست خواهیم زد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *