بهترین فیلم های دو قسمتی از نگاه سایت فیگار ؛ این داستان ادامه دارد!

بسیاری از بهترین فیلم‌های تمام دوران روایت خود را به دو فیلم جداگانه تقسیم کردند. بهترین فیلم های دو قسمتی از نگاه سایت فیگار را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

ساخت فیلم‌های دو قسمتی جسارت زیادی می‌خواهد. این فیلم‌ها همچنین از نظر داستانی بسیار پیچیده هستند، زیرا فیلم اول باید یک نتیجه مشخص داشته باشد که در فیلم دوم دوباره به آن پرداخته شود.

بهترین فیلم های دو قسمتی از نگاه سایت فیگار

این داستان ادامه دارد!

در این قسمت فهرست عناوین بهترین فیلم های دو قسمتی از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Sailor Moon Eternal Part 1 & 2 (2021)
  2. The Three Musketeers (1973) & The Four Musketeers (1974)
  3. Breaking Dawn Part 1 (2011) & Part 2 (2012)
  4. Attack on Titan Pt. I (2015) & Attack on Titan Pt. II (2015)
  5. The Hunger Games: Mockingjay Part 1 (2014) & Part 2 (2015)
  6. Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 (2010) & Part 2 (2011)
  7. It Chapter 1 (2017) & Chapter 2 (2019)
  8. Kill Bill Volume 1 (2003) & Volume 2 (2004)
  9. The Godfather (1972) & Part II (1974)
  10. Avengers: Infinity War (2018) & Endgame (2019)
بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

فیلم‌های سینمایی بسیاری در تاریخ سینما وجود دارد که برای دیدن پایان داستان باید منتظر بخش دوم آن بمانید. در اینجا بهترین فیلم های دو قسمتی از نگاه سایت فیگار را برایتان آماده کرده‌ایم.

Sailor Moon Eternal Part 1 & 2 (2021)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

“ملوان ماه” از زمان اکران در سال 1991 طرفداران زیادی داشت و پس از گذشت 31 سال هنوز به همان اندازه محبوب است. فیلم‌های “محافظان زیبا ملوان ماه” که قرار بود در سپتامبر 2020 اکران شوند، پس از فصل سوم “ملوان ماه: کریستال” (Sailor Moon Crystal) اکران می‌شوند.

فیلم اول در 8 ژانویه 2021 در ژاپن اکران شد و تاریخ اکران فیلم دوم هم 11 فوریه 2021 است. فرنچایز Sailor Moon یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ است.

داستان زندگی دختر جوانی را دنبال می‌کند که به لطف یک طلسم به نام لونا، تبدیل به دختری جادویی به نام “ماه ملوان” می‌شود. آنها با هم در کنار ملوانان اوساگی برای شکست دادن نیروهای شر می‌جنگند.

نسخه 2016 این انیمه کلاسیک به نام Sailor Moon Crystal در نتفلیکس شروع به پخش کرد. داستان Sailor Moon Crystal با فیلمی به نام Sailor Moon Eternal به پایان رسید و در نهایت، این سریال با قسمت 2 Sailor Moon Eternal که جای فصل پنجم را می‌گرفت تمام شد .

The Three Musketeers (1973) & The Four Musketeers (1974)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

سال های پیش رمانی معروف به نام « سه تفنگدار » نوشته شد، رمان معروف « الکساندر دوما » در طور تاریخ به وسیله فیلم و سریال و حتی انیمیشن ها از پیچ و خم های زیادی گذشت و اکنون آخرین اقتباس از این رمان زیبا اکران شده و بر این شدیم تا این فیلم اقتباسی را به چالش بکشیم.

همانطور که شنیده اید داستان در باره سه مرد است به نام های « آرامیس » (لوک ارانز)،« پارتوس » (ری استیونسون) و « آتوس » (متیو) است که به دربار فرانسه خدمت می کنند و به سه تفنگ دار مشهورند.

آن‌ها قصد دارند دسیسه ای که اسقف درباره فرانسه « ریشیلو » ( کریستوف والتز )  و جاسوس دو جانبه به راه انداخته متوقف کنند و در این راه با پسری به نام « دارتانان » ( لوگان لرمن ) که پدرش از تفنگداران بازنشسته در باره بود همراه می‌شوند.

چهار تفنگدار، نیمه دوم اقتباس درخشان ریچارد لستر از سه تفنگدار دوما، ماجراهای دیوانه وار دآرتگنان (مایکل یورک) و رفقایش (الیور رید، ریچارد چمبرلین و فرانک فینلی) را شرح می‌دهد.

Breaking Dawn Part 1 (2011) & Part 2 (2012)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

در لیست بهترین فیلم دنباله دار داستان چهارمین قسمت از سری فیلمهای « افسانه گرگ و میش » که درباره رابطه ی بین بِلا ( کریستن استیوارت ) و ادوارد خون آشام ( رابرت پاتینسون ) است دیده می‌شود.

این دو نفر بعد از آنکه مدتها با یکدیگر دوست بودند و از سر و کول یکدیگر بالا می رفتند، بالاخره تصمیم می گیرند ازدواج کنند و برای ماه عسلشان هم سفری به یکی از جزایر کشور برزیل داشته باشند.

در این سفر رمانتیک همه چیز بر وفق مراد پیش می رود و این دو هم عاشقانه سعی می کنند تا از لحظات با هم بودنشان لذت ببرند اما متاسفانه در این امر زیاده روی می کنند و حالا بِلا باردار است!

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

در قسمت قبل مشاهده کردیم که خانم بلا ( کریستین استیوارت ) با ازدواج با جناب ادوارد ( رابرت پاتینسون ) به یک ماه عسل هیجان انگیز رفتند و در همان سفر هم به مقام خون آشامی نائل شدند.

در « سپیده دم – قسمت دوم » ، بلا و ادوارد در کنار هم به خوبی و خوشی در حال گذران زندگی خون اشامی شان هستند و یک دختر زیبا به نام رنزمی ( مکنزی فوی ) هم ثمره این ازدواجشان است.

اما همانطور که می دانید، قرار نیست این زندگی آرام و بی دردسر ادامه داشته باشد و اینبار ارینا ( مگی گریس ) باعث درگیری می شود. ارین به این نتیجه می رسد که رنزمی می تواند یک تهدید اساسی برای جامعه ولتوری ها باشد و به عبارتی دیگر، به راحتی می تواند توازن قدرت را برای همیشه تغییر دهد.

به همین جهت ولتوری ها برای مقابله با ادوارد و بلا و کولنز ها ، تمام قوای خود را بکار میگیرند و از هر نژاد و قومی که می شناسند درخواست کمک می کنند تا اجازه ندهند این دختر بچه توازن قدرت را برهم بزند و . . .

Attack on Titan Pt. I (2015) & Attack on Titan Pt. II (2015)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

Attack on Titan یکی از محبوب‌ترین مانگا/انیمه‌های اخیر بوده است، ولی به اندازه برخی از بهترین انیمه‌های موجود در بازار غنی نبود. تایتان ها (غول هایی که انسان‌ها را مانند چیپس سیب زمینی می خورند) توسط یک دیوار غول پیکر از شهر دور نگه داشته می‌شوند.

تایتان‌ها وارد شهر می‌شوند و شهر را ویران می‌کنند و هر انسانی را که دستشان باشد می‌خورند، آن هم به شکل بسیار بدی. جلوه های بصری در این فیلم خیره کننده است.سرانجام ارتش راهی برای مقابله با آن پیدا می‌کند.

“اِرن” با کمک دوستانش سعی می کنند غول بزرگی که به شهرشان حمله کرده است را برای همیشه نابود کنند، اما این غول عظیم الجثه اکنون از قدرت و یاران بیشتری برخوردار است که این کارش را برای نابودی شهر تایتان آسان‌تر می کند.

The Hunger Games: Mockingjay Part 1 (2014) & Part 2 (2015)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

یکی دیگر از فیلم‌های موسوم به نوجوانانه پایش به سینما رسید. مجموعه «بازی‌های مرگبار»( Hunger Games) که با شعار تبلیغاتی «بزرگ‌ترین اتفاق بعدی» نخستین فیلمش را اکران کرده بود توانست انتظارات مخاطبان را برآورده سازد.

این اقتباس سینمایی از آخرین کتاب از سه‌گانه پرفروش سوزان کالینز، «زاغ مقلد»(Mockingjay)، به دو قسمت تقسیم شده است؛ گرچه شکی نیست که این تصمیم بیشتر جنبه مالی داشته است، اما نتایج خلاقانه‌اش مشکوک هستند.

«زاغ مقلد بخش اول»، که سال پیش اکران شد، داستانی گسسته و ناقص بود و اگرچه «زاغ مقلد بخش دوم» ظاهر آراسته تری دارد، اما ضرباهنگش ناموزون است و احساس می‌شود که این مجموعه بیش از حد طول کشیده است.

در همراهی با لحن داستان اصلی، «زاغ مقلد بخش دوم» لحنی محزون دارد. چیز اشتباهی در آن وجود ندارد- بسیاری از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی فضای تاریکی داشته‌اند.

مسئله این است که علاوه بر زدودن نور و امید، «زاغ مقلد» منحصر بودن این مجموعه را از آن گرفته است. این فیلم ناگهان حسی چون دیگر فیلم‌های پادآرمانشهری ایجاد می‌کند، و از این قبیل فیلم‌ها تا دلتان بخواهد تاکنون ساخته شده است.

تمایز گذاشتن بین بخش‌های زیادی از «زاغ مقلد بخش دوم»، با کاراکترهایی که در تونل‌های زیرزمینی از دست مخلوقات زامبی شکل در حال فرار هستند، و بخش‌های مشابه فیلم‌های «مازگرد»( Maze Runner) یا مجموعه «ناهمگون»(Divergent) غیرممکن است.

این‌ها با هم قاطی می‌شوند و این چیز خوبی برای هیچکدام شان نیست. فیلم‌های قبلی «بازی‌های مرگبار» این چنین نبودند. اما این یکی دیگر آن خاصیت را ندارد. و کتنیسی (جنیفر لورنس) که در نتیجه ابتلا به اختلال استرسی پس از ضایعه روانی به یک آدم مکانیکی تبدیل شده اینجا به فردی ژنریک تبدیل شده است.

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

«زاغ مقلد بخش دوم» که از بهترین دنباله های فیلم در سینما می‌باشد، از جایی شروع می‌شود که بخش اول تمام شده بود. حال کتنیس، بعد از این که تا سر حد مرگ توسط عاشق سابقش، پیتای رنج کشیده و شستشوی مغزی داده شده (جاش هاچرسون) خفه شده بود، رو به بهبودی است.

کتنیس که از آنچه بر سر پیتا آمده ناراحت است برای شرکت در حملهای علیه کاپیتول داوطلب می‌شود. هدفش رویارویی و کشتن پرزیدنت اسنو (دونالد ساترلند) است.

رئیس جمهور مقاومت، آلما کوین (جولین مور)، می خواهد از کتنیس برای بهره بردن سیاسی استفاده کند، حتی اگر این عمل باعث شهادت وی شود.

کتنیس به همراه متحدانی نظیر گیل (لیام همسورث)، فینیک (سام کلافین) و باگس (ماهرشالا علی) به سمت کاپیتول حمله می‌کند اما طولی نمی‌کشد که متوجه نقش اصلی‌اش به عنوان طعمه و ستاره رسانهای می‌شود.

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 (2010) & Part 2 (2011)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

با غصب جوبدستی دامبلدور از درون قبرش توسط ولد مورت شروع می شود و سپس تلاش هری پاتر و رون و هرمیون برای راه یابی به گرینگاتز و صندوق بلاتریکس (که در بخش قبلی ناخودآگاه شک هری را برای وجود یکی از هورکوراکس ها در آن برانگیخته بود) را شاهدیم.

پس از آن هری و دوستانش راهی هاگوارتز می شوند تا هورکوراکس بعدی که میراث گمشده موسس گروه هافلپاف است را بدست آورند اگرچه شمشیر گرینفدور آغشته به زهر باسیلیس را در معامله برای رفتن به گرینگاتز به جنی به نام گریفوگ داده اند و برایشان بدست آوردن هورکوراکس ها یک طرف ماجراست و نابودی شان طرف دیگر.

در همین حال ولدمورت هم به تصور تصاحب ابرچوبدستی از قبر دامبلدور (که او آن را به خاطر خلع سلاح کردن گرینوالد جادوگر سیاه قبلی بدست آورده بود) با لشکریانش راهی هاگوارتز شده که اینک با ورود هری پاتر و دوستانش و پیوستن سایر دانش آموزان به گروه مقاومت مدرسه جادوگری و فراری دادن اسنیپ  توسط پروفسور مک گوناگال ، پایگاه مبارزه علیه ولدمورت شده است.

جنگ اول درمی گیرد و با مقاومت دانش آموزان هاگوراتز ، سپاه ولد مورت عقب رانده می شوند ، ضمن اینکه دو هورکوراکس دیگر توسط زهر نیش مار باسیلیس ( که دیگر اسکلتی بیش از او در دالان اسرار باقی نمانده) از بین رفته و ولد مورت دچار ضعف شدید می شود.

حالا فقط دو هورکوراکس باقی مانده ، یکی نجینی همان مار وفادار ولد مورت و دیگری خود هری پاتر که در زمان نوزادی و هنگامی که ولد مورت برای نابودیش رفته بود براثر فداکاری مادرش که خود را در مقابل چوبدستی ولد مورت قرار داد، قسمتی از جان لرد تاریکی به جسم هری رفت و همین موضوع باعث ارتباط ناخودآکاه آن دو گردید.

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

( هری این موضوع را پس از مرگ اسنیپ بدست ولد مورت و از طریق قدح اندیشه و خاطرات اسنیپ دریافت) یعنی هری پاتر باید با از بین بردن خودش به عنوان آخرین هورکوراکس ، ولد مورت را نابود کند. او باید در یک اقدام انتحاری ، خودش را در مقابل چوبدستی ولد مورت قرار می داد.

به این ترتیب قصه هری پاتر در میانه نبرد آخرین ، وارد حساس ترین مرحله خود و عمل انتحاری هری براساس افسانه های عبرانی و اسطوره سامسون می شود. آنچه که مایه بسیاری از فیلم های آخرالزمانی هالیوود قرار گرفته و می گیرد.

It Chapter 1 (2017) & Chapter 2 (2019)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

«فصل دوم» It از آن دنباله‌هایی است که در حالی به تماشای آن می‌نشینی که کوچک‌ترین اُمیدی به غافلگیر شدن، به مواجه شدن با چیزی بهبودیافته‌تر و بهتر از شلم‌شوربای قسمتِ اول نداری.

حالا چه می‌شود اگر فیلمی که در این دسته‌ی نادر قرار می‌گیرد، اقتباسِ یکی از مهم‌ترین رُمان‌های ترسناکِ تاریخ و شاید تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین رُمانِ شخصی خودت هم باشد؟

قضیه درباره‌ی این نیست که من حتی پیش از اینکه فرصتی به فیلم برای ثابت کردنِ خودش به من بدهد، درباره‌ی آن نتیجه‌گیری می‌کنم؛ اتفاقا وقتی با پایین‌ترین انتظارات به تماشای یک فیلم می‌نشینی، نقاط قوتِ نامحسوسِ فیلم بیشتر به چشم می‌آیند و نقاط قوتِ واضحش، درخشان‌تر به نظر می‌رسند. قضیه این است که دستِ هالیوود برایمان رو شده است؛

سازوکارِ فرمولِ دنباله‌سازی هالیوود را مثل کفِ دست‌مان می‌شناسیم؛ می‌دانیم که غافلگیری‌مان از دیدنِ دنباله‌ای که مشکلاتِ قسمتِ اول را برطرف کرده است به این بستگی دارد که فرمولِ دنباله‌سازی هالیوود که برای استودیوهای هالیوودی، مقدس‌ترین و غیرقابل‌دستکاری‌ترین و پایدارترین اصلِ جهان‌هستی است، زیر پا گذاشته شود. و دیدنِ چنین روزی تقریبا غیرممکن است.

Kill Bill Volume 1 (2003) & Volume 2 (2004)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

بیل را بکش (Kill Bill) اثر حماسی کوئنتین تارانتینو، داستان زنی به نام بیتریکس کیدو معروف به عروس است که پس از خارج شدن از کما تلاش می‌کند تا از افرادی که مراسم ازدواجش رابه خاک و خون کشیده‌اند انتقام بگیرد.

این فیلم که در ابتدا قرار بود به صورت یک اثر ۴ ساعته به نمایش دربیاید، نهایتا با نظر تارانتینو و تهیه کنندگان کار به صورت دو قسمت جداگانه و به فاصله‌ی ۶ ماه از هم به نمایش درآمده و هر دو قسمت نیز با واکنش مثبت منتقدان و استقبال تماشاگران همراه شدند.

بیل را بکش: بخش اول اثری نسبتا متفاوت از دیگر کارهای تارانتینو است، او در این فیلم صحنه های اکشن و خشونت را تا حد سرسام آوری بالا برده تا حدی که دیگر مجال چندانی برای شخصیت پردازی وجود ندارد، با همه این ها بی شک با یک اثر ستودنی روبرو هستیم.

مانند دیگر کارهای تارانتینو موسیقی فیلم بسیار زیبا و کاملا مناسب حال و هوای اکشن فیلم است، به عنوان مثال صحنه ورود اورن ایشی به مهمان خانه درست مانند یک موزیک ویدئوی سرگرم کننده است.

فیلمبرداری بیل را بکش از نکات مثبت فیلم است به خصوص در صحنه هایی که به صورت یکپارچه فیلمبرداری شده است اما فیلمنامه حرف چندانی برای گفتن ندارد اما فیلم آن چنان تحت سلطه اکشن و موسیقی است که کسی اهمیتی به شخصیت ها و منطقی بودن وقایع نمی‌دهد.

فیلم بیل را بکش جز فهرست بهترین فیلم‌ دو بخشی تاریخ محسوب می‌شود.

The Godfather (1972) & Part II (1974)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

این فیلم ماجرای مردی را روایت می‌کند که به عمق بی‌رحمی و بی‌عدالتی دنیا دست پیدا کرده و حالا از مغز استخوان نیاز به بقا را حس می‌کند.

سرنوشت دون کورلئونه و چگونگی استحاله‌ی او از یک شخص منفعل به یک گنگستر همه‌چیزتمام، در قسمت دوم نمایش داده می‌شود. اما به‌شخصه فکر می‌کنم این سِیر تغییرات، در همین قسمت اول و در قالب شخصیت مایکل، به‌مراتب نتیجه‌ی بهتری را حاصل می‌کند.

مایکل (با بازی آل پاچینو) جوانی‌ست ساکت اما باهوش که به‌عنوان یک قهرمان جنگی شناخته می‌شود؛ استعاره‌ای از ارزش‌های بیرونی که اجتماع برای یک شخص تعیین می‌کند.

طبق فلسفه‌ی فیلم، مایکل در این داستان با تمام انسان‌های دیگر هیج فرقی ندارد. کاپولا فقط شرایط ایده‌آل برای یک کارکتر را طراحی کرده تا نشان دهد که در صورت وجود تمام امکانات، همیشه بهترین تصمیم درست‌ترین نیست.

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

پدرخوانده از جمله بهترین فیلم های دو پارتی به شمار می‌رود که از همان سکانس ابتدایی جسارت بالای خودش را رو می‌کند، اما هیچ‌وقت نمی‌کوبد. اغراق بی‌مورد جزوی از برنامه‌ی این سینماگر نیست؛

می‌توانیم مدت‌زمان طولانی فیلم و سِیر کُند، اما نه خسته‌کننده‌ی فیلم را، شاهدی بر همین مدّعا بگیریم. کاپولا رئالیسم را برای دریچه‌ی دوربین انتخاب کرده و تا انتها نیز به بهترین شکل بر این واقع‌نگری پایبند می‌ماند.

داستانی که در آن هیچ‌چیز به بهترین شکل پیش نمی‌رود، چون شخصیت‌ها می‌دانند که این تصمیم‌گیرنده بودنشان هم، دربرابر فشار دائمی و بلاانقطاع جنگ زندگی، ساختگی‌ست.

Avengers: Infinity War (2018) & Endgame (2019)

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» محصول سال 2018 نوزدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول است که بار دیگر با ژانر ابرقهرمانی و اکشن انتقام‌جویان را درکنارِهم جمع می‌کند تا از نابودی گسترده‌ی دنیا جلوگیری کنند.

این فیلم شدیدترین خشونت را نسبت به دیگر فیلم‌های مارول دارد و همچنین چهره‌پردازی‌های فیلم بسیار ترسناک‌تر از باقی فیلم‌های مارول است. خشونت و تخریب سطح گسترده‌ای دارد و شکنجه و ازخودگذشتگی‌ها لحظات غم‌انگیز و تأثیر‌گذاری را می‌آفرینند.

یک نسل‌کشی عظیم و ازدست‌رفتن تعداد زیادی از موجودات نیز بسیار تأثیرگذار و تراژیک است.

تانوس بعد از اینکه سیاره‌اش را به دلیل ازدیاد جمعیت و اتمام انرژی‌هایش از دست داده یک فلسفه برای زندگی‌اش پیدا می‌کند. او معتقد است با نصف‌کردن جمعیت سیارات کهکشان می‌تواند از نابودی تمام سیارات جلوگیری کند.

او باور دارد که مسیر درستی انتخاب کرده و تصور می‌کند باقی افراد چون در موقعیت او نبوده‌اند و نمی‌توانند یک تصویر بزرگ از واقعه را در نظر بگیرند، پس نمی‌توانند او را درک کنند و مشکل جهان را بفهمند.

بهترین فیلم های دو قسمتی
بهترین فیلم های دو قسمتی

تانوس بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین ضدقهرمان مارول است، ولی چهره‌پردازی ترسناکی ندارد و درواقع یک فیلسوف بزرگ هم محسوب می‌شود. آنچه او را ترسناک کرده است فکری است که در سر دارد.

اما بازهم علی‌رغم فیلم‌های دیگر، ذره‌ای طمع و خودخواهی و حتی قدرت‌طلبی در اهداف او نیست. درواقع فیلم تلاش دارد نشان دهد که این فکر و ایده‌ی متعصبانه‌ی این ضدقهرمان است که او را به موجودی ترسناک تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های دو قسمتی از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *