بهترین فیلم های فراموش شده مارول از نگاه سایت فیگار

کمپانی مارول سال‌های بسیار طولانی به ساخت کمیک و فیلم‌هایی از آن‌ها بوده است. در این مقاله بهترین فیلم های فراموش شده مارول را به شما معرفی می‌کنیم.

با توجه به موفقیت انبوه فیلم‌های استودیو مارول، آن‌ها تقریباً 30 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی به دست آورده‌اند. به سختی می‌توان به خاطر داشت که برای هر پروژه موفق، فیلم‌هایی وجود دارند که هرگز اسم آن‌ها برده نمی‌شود. پروژه‌های نمادین قبل از دنیای سینمایی مارول مانند سری مردان ایکس دهه 1990 و فیلم‌های مرد عنکبوتی سم ریمی وجود دارد، اما فیلم‌هایی هستند که تقریباً فراموش شده‌اند.

به معنای واقعی کلمه، ده‌ها پروژه که توسط زمان فراموش شده‌اند و پروژه‌های دیگری مانند فیلم هاوارد اردک در سال ۱۹۸۶ در بدنامی به سر می‌برند. این فهرست به سال 1950 برمی‌گردد، زمانی که اولین تلاش‌ها برای توسعه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انجام شد. این فهرست شامل فیلم‌های پرفروشی است که اولین باکس آفیس خود را داشتند و نمایش‌هایی که بیش از یک فصل ادامه‌دار بود، اما در این موارد، مردم بدی‌ها را بیشتر از خوبی به یاد می‌آورند. در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های فراموش شده مارول می‌پردازیم.

بهترین فیلم های فراموش شده مارول

برترین فیلم های فراموش شده مارول

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های فراموش شده مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
بهترین فیلم های فراموش شده مارول

استودیو مارول از مدت‌ها قبل فیلمسازی را آغاز کرد و فیلم‌هایی مانند دکتر استرنج، کاپیتان آمریکا و پانیشر را ساخت، اما مانند فیلم‌های امروزی‌اش از کیفیت خوبی برخوردار نبودند و شکست خوردند. در ادامه این مقاله شما را با بهترین فیلم های فراموش شده مارول آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های ترسناک مارول 2023، 2024 و تمام دوران

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2023

دارک ترین فیلم مارول 2023 و تمام دوران که قبل از مرگ باید ببینید

Dr. Strange (1978) – دکتر استرنج (1978)

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
برترین فیلم های فراموش شده مارول

مدتها قبل از اینکه بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج بازی کند، پیتر هوتن در فیلمی که برای تلویزیون ساخته شده بود، در سال 1978 در نقش دکتر استرنج ایفای نقش کرد و بازی خوبی را ارائه داد. فیلم دکتر استرنج در سال 1978 قرار بود اپیزود اولیه یک سریال تلویزیونی باشد، اما همانطور که استن لی در مصاحبه بعدی اشاره کرد، این فیلم در مقابل Roots پخش شد.

لی به طور کلی از تولید راضی بود، اما هرگز از مرحله آزمایشی عبور نکرد. در حالی که خود ستاره کار زیادی انجام نداده است، مورگان لی فی را جسیکا والتر بازی می‌کند که طرفداران تلویزیون مدرن او را با نام لوسیل بلوث از Arrested Development و Malory Archer از آرچر به یاد می‌آورند. این فیلم جزو آثار برتر فراموش شده مارول قرار می‌گیرد.

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

Captain America (1979) – کاپیتان آمریکا (1979)

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
فیلم های برتر فراموش شده مارول

کاپیتان آمریکا اولین فیلم خود را در سال 1979 دریافت کرد که در آن استیو راجرز با بازی رب براون به تصویر کشیده شد. مجموعه‌ای از داستان‌های پیچیده اتفاق می‌افتد و او سرم ساخته شده توسط پدرش را دریافت می‌کند که به او قدرت‌های فوق‌العاده می‌دهد. او یک موتور با تکنولوژی بالا با بوسترهای توربو دارد.

این لباس بیشتر شبیه لباس شخصی بود که با موتورسیکلت خود از روی ماشین‌های زیادی می‌پرد، اگرچه در پایان فیلم و برای دنباله آن، کاپیتان آمریکا 2: مرگ زودرس، لباس او به حالت کلاسیک خود نزدیک‌تر می‌شود. اما حتی آن یکی همچنان شامل یک کلاه ایمنی موتور سیکلت بزرگ است که بیشتر آن را به لباس هالووین شباهت می‌دهد.

500 تا از فیلم های برتر MCU

Howard the Duck (1986) – هاوارد اردک (1986)

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
بهترین فیلم های فراموش شده مارول

پس از موفقیت بزرگ سه گانه اصلی جنگ ستارگان، جورج لوکاس توجه خود را به اقتباس از یک کتاب کمیک معطوف کرد. لوکاس فیلم، هاوارد اردک به کارگردانی ویلیام هایک را تولید کرد که در آن لی تامپسون و تیم رابینز در نقش دو انسان بازی می کردند که پس از انتقال ناگهانی هاوارد از خانه‌اش در DuckWorld به زمین، با هاوارد متحد می شوند. در حالی که این فیلم دارای برخی جلوه های بصری ستودنی برای آن زمان بود، اما اگر آن را در نظر نگیریم تا حد زیادی به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های تاریخ در نظر گرفته می‌شود. این فیلم جزو بهترین آثار فراموش شده کمپانی مارول قرار می‌گیرد.

500 تا سریال های برتر MCU

Thor via The Incredible Hulk Returns  – بازگشت ثور و هالک شگفت انگیز

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
بهترین فیلم های فراموش شده مارول

آیا می دانستید که در فیلم انتقام جویان (2012) اولین باری نیست که ثور و هالک با هم روی پرده ظاهر می‌شوند؟ این افتخار به فیلم ساخته شده برای تلویزیون در سال 1988 تعلق می‌گیرد که هالک شگفت انگیز بر می‌گردد، ادامه‌ای بر هالک شگفت انگیز، مجموعه تلویزیونی که از سال 1978 تا 1982 پخش شد، با بازی بیل بیکسبی و لو فرینو در نقش دیوید بنر و هالک.

بنر در این فیلم با مردی به نام دونالد بلیک آشنا می‌شود که می‌تواند ثور را با گفتن نام اودین احضار کند. قرار بود این فیلم به عنوان اپیزود اولیه سریال تلویزیونی ثور عمل کند، اما در حالی که خود فیلم در رتبه بندی موفق بود، سریال تلویزیونی ثور هرگز به نتیجه نرسید. این نسخه از ثور نه آسگاردی است و نه خدا. او حتی نمی‌تواند پرواز کند یا رعد را کنترل نماید.

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول

The Punisher (1989) – مجازات‌گر (1989)

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
بهترین آثار فراموش شده کمپانی مارول

شاید بعد از مرد عنکبوتی، هیچ یک از شخصیت‌های مارول بیشتر از The Punisher فیلمی به نام او نداشته باشند. اولین فیلم او در سال 1989 ساخته شد و ستاره اکشن دولف لوندگرن (کمربند سیاه دان 4 واقعی با مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی) در نقش فرانک کسل ایفای نقش کرد. این فیلم عموماً بد در نظر گرفته می‌شود و کمتر شبیه یک فیلم پانیشر است و بیشتر شبیه فیلمی است که شخصیتی را در خود دارد که شباهت زیادی به او دارد. این فیلم جزو فیلم های برتر فراموش شده مارول قرار می‌گیرد.

‌بهترین سکانس های آغازین فیلم های دنیای سینمایی مارول

Captain America (1990) – کاپیتان آمریکا (1990)

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
آثار برتر فراموش شده مارول

دومین فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا در سال 1990 اکران شد. این فیلم در ابتدا قرار بود یک فیلم تئاتری با بازی جف بریجز در نقش کاپیتان آمریکا و پیتر فوندا در نقش جمجمه سرخ باشد. همانطور که اغلب در مورد فیلم‌های دارای مجوز اتفاق می‌افتد، آنقدر در مرحله تولید ماند که حقوق آن فروخته شد و به گروه کانن رسید. این فیلم چندین بار قبل از اکران مستقیم به در سال 1992 به تعویق افتاد. لباس کاپیتان آمریکا بسیار بیشتر به کمیک‌ها وفادار است و فیلم در طول جنگ جهانی دوم و دوران مدرن، کپ با جمجمه قرمز روبرو می‌شود، اما به طور کلی به عنوان فیلم بدی در نظر گرفته می‌شود.

بهترین فیلم های مارول 2021 تا 2024 (Marvel)

Doctor Mordrid (1992) – دکتر مردرید (1992)

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
بهترین فیلم های فراموش شده مارول

یکی دیگر از فیلم‌های دکتر استرنج در سال 1992 به خط پایان رسید، اما زمانی که برای اکران آماده شد، دارندگان مجوز، مجوز دکتر استرنج را از دست داده و آن را با نام دکتر مردرید منتشر کردند. این فیلم توسط دو پدر و پسر آلبرت و چارلز باند کارگردانی شد که فیلم‌های کلاسیکی مانند Robot Jox و Re-Animator را نیز برای ما به ارمغان آوردند. این فیلم جزو برترین فیلم های فراموش شده مارول قرار می‌گیرد.

ارتباط دنیای سینمایی مارول (MCU) با تکنولوژی چیست؟

The Fantastic Four (1994) – چهار شگفت انگیز (1994)

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
بهترین فیلم های فراموش شده مارول

فیلم چهار شگفت انگیز محصول 1994 یکی از بدنام‌ترین شکست‌های تاریخ سینمای مارول است. این فیلم که توسط کمپانی کنستانتین فیلم تهیه شده بود ساخته شد و پس از آن، اندکی قبل از اکران، از برنامه‌ها خارج شد و حتی به بازیگران دستور توقف برای جلوگیری از تبلیغات بیشتر داده شد. در این مدت تریلرها و پوشش مجلات منتشر شده بودند.

استن لی در سال 2005 گفت که این فیلم در واقع هرگز برای اکران در نظر گرفته نشده است و به عنوان راهی ساخته شده است تا برند آیچینگر، حقوق خود را حفظ کند، اگرچه آیچینگر این موضوع را مورد مناقشه قرار داده است. اگر به اندازه کافی سخت بگردید، می‌توانید به صورت آنلاین مواردی از فیلم منتشر نشده را پیدا کنید.

بهترین گوشی هایی که در فیلم های مارول MCU دیده شده‌اند

Generation X (1996) – نسل ایکس (1996)

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
بهترین فیلم های فراموش شده مارول

نسل ایکس، به نوعی، شبیه یک نمایش مانند اسمال ویل است. این فیلم تلویزیونی یک اسپین آف از مردان ایکس بود که جوبیلی، اما فراست و شان کسیدی را به عنوان شخصیت‌های اصلی به تصویر کشید و با مردی به نام راسل ترش مبارزه می‌کردند که می‌خواست قدرت‌های جهش یافته خود را برای کنترل رویاهای جهان استفاده کند.

نسل ایکس به طور کلی به عنوان یک فیلم بد در نظر گرفته می‌شود. با این حال، قابل‌توجه است که از قلعه هتلی به‌عنوان صحنه‌ای برای مدرسه خاویر در فیلم استفاده کرد و از همان لوکیشن بعداً در شش فیلم مختلف مردان ایکس، از X2 و همچنین در اسمال‌ویل و پیکان استفاده شد. این قابل‌توجه‌ترین نکته در مورد این فیلم تلویزیونی است که با ژست‌های لایو اکشن مردان ایکس نمایش داده می‌شود، اما هرگز به اندازه کافی خوب نبود.

برترین یونیفرم مردان ایکس در کمیک های مارول

Nick Fury: Agent of Shield (1998) – نیک فیوری: مامور شیلد (1998)

بهترین فیلم های فراموش شده مارول
بهترین فیلم های فراموش شده مارول

کار فاکس با فیلم‌های تلویزیونی مارول تمام نشد. قبل از اینکه مارک میلار، نویسنده کمیک، نیک فیوری را در تصویر ساموئل ال جکسون در سال 2002 دوباره تصور کند، این شخصیت یک مرد میانسال سفیدپوست بود که اسپندکس آبی و چکمه‌های سفید به تن داشت. فاکس تی‌وی دیوید هاسلهوف، بازیگر آن زمان را در نقش اصلی قرار داد و یک فیلم تلویزیونی فراموش نشدنی در مورد فیوری و سازمان شیلد در حال نبرد با هایدرا ساخت تا از انتشار ویروس در نیویورک جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های فراموش شده مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *