پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

فیلم های دنیای سینمایی مارول جزء پر طرفدارترین ها قرار گرفته است. حال می خواهیم پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار شرح دهیم.

هر زمان که یک فیلم جدید به نمایش در می‌آید، همیشه این تردید وجود دارد که آیا سودآور خواهد بود یا خیر، بودجه آن را پوشش می‌دهد و پول اضافی به همراه خواهد داشت. در حالی که MCU به دلیل شهرت و محبوبیتش در بین طرفداران، موقعیت شروع بهتری نسبت به بسیاری از فیلم‌ها دارد، به این معنا نیست که همه فیلم‌های آن به موفقیت‌های بزرگ تبدیل شده‌اند.

برخی از فیلم‌ها سود زیادی به ارمغان نمی آورند در حالی که برخی دیگر فراتر از همه انتظارات هستند. پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول همگی در یک نگاه دقیق‌تر وجه اشتراک‌هایی دارند. آن‌ها شخصیت‌های دوست داشتنی را وارد می‌کنند؛ اما با المان‌های جدیدی کار خواهند کرد و مخاطب را به سمت خود می‌کشاند. این دلیل باعث می‌شود مخاطبین به سمت پرفروش ترین فیلم سینمایی مارول باعث بروند و بسیاری از فیلم‌های سینمایی دیدن کنند.

جهت دانلود فیلم ها و سریال های بروز به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول

  • پرفروش ترین فیلم سینمایی مارول

در ادامه پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی خواهیم کرد:

مقالات مکمل:

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
بهترین فیلم‌های پرفروش MCU

با این حال، علی رغم موفقیت تلویزیونی‌اش، همچنان هر ساله چندین فیلم بلند منتشر می‌کند که بیشتر آن‌ها جزء پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول قرار می‌گیرد. همه فیلم‌های MCU از موفقیت یکسانی برخوردار نیستند.

برخی از آن‌ها بیشتر زیر رادار پرواز می‌کنند در حالی که برخی دیگر موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌اند. همه‌گیری بر نتایج باکس آفیس برخی از فیلم‌های جدید MCU تأثیر منفی گذاشته است؛ اما مارول هنوز یک دنیای سینمایی بسیار سودآور است و بهترین فیلم‌های پرفروش MCU سودهایی به دست آورده‌اند که بسیاری از فیلم‌های دیگر فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین تکنولوژی های فیلم های مارول

ارتباط دنیای سینمایی مارول (MCU) با تکنولوژی چیست؟

Thor: Ragnarok (2017)

854 میلیون دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
فیلم پرفروش سینما مارول

در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد جدیدترین فیلم ثور، عشق و تندر موفقیت قبلی خود را تکرار کند، با اینکه تایکا وایتیتی هر دو فیلم را کارگردانی کرده است. بعد از دو فیلم اول ثور که سبک جدی‌تر و دراماتیک تری را داشت، Thor: Ragnarok با محوریت بیشتر بر کمدی و صحنه‌های بداهه بازیگران حس جدیدی را در سری های ثور داشته است. تلافی تام هیدلستون از لوکی ضدقهرمان شرور جزء مورد علاقه‌ترین چیز از سوی طرفداران بوده که فیلم Thor: Ragnarok را تبدیل به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های MCU کرده است.

12 مقاله‌ی مهم درباره ثور را بخوانید

Guardians Of The Galaxy Vol. 2 (2017)

863 میلیون دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
پرفروش ترین فیلم Marvel

اولین فیلم نگهبانان کهکشان در سال 2014 با مجموع فروش 772 میلیون دلاری باکس آفیس به سود قابل توجهی دست یافت که جزء پرفروش ترین فیلم سینمایی مارول قرار گرفته است. با این حال، تنها در قسمت بعدی بود که نگهبانان ارزش واقعی خود را نشان دادند و تقریباً 100 میلیون امتیاز اضافی به ثمر رساندند. احتمالاً دلیل آن این بوده که بینندگان از قبل با شخصیت‌های این فیلم بیشتر آشنا بودند.

یکی دیگر از دلایل افزایش سود فیلم در مقایسه با جلد اول می تواند حضور Baby Groot باشد که به یکی از محبوب‌ترین شخصیت های MCU تبدیل شد. از شخصیت گروت حتی یک سریال تلویزیونی در دیزنی پلاس ساخته شده است. دومین فیلم Guardians of the Galaxy ترکیب مناسبی از احساسات، طنز و اکشن را ارائه کرد و نتایج باکس آفیس کیفیت کلی فیلم را منعکس کرد.

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3

Spider-Man: Homecoming (2017)

880 میلیون دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
بهترین فیلم پرفروش دنیای مارول

حتی قبل از بازگشت پیروزمندانه مرد عنکبوتی به MCU، نه فقط در بین طرفداران کتاب های مصور بلکه در بسیاری از بازی‌ها و فیلم‌های مارول او یک ابرقهرمان شناخته شده بود. فیلم‌های قبلی اندرو گارفیلد و مهم‌تر از همه، سه‌گانه سم ریمی با توبی مگوایر، مرد عنکبوتی را به یکی از شناخته‌شده‌ترین ابرقهرمان‌ها در میان تماشاگران سینما تبدیل کرد.

مرد عنکبوتی پیش از این در فیلم Captain America: Civil War (2016) که جزء بهترین فیلم پرفروش دنیای مارول قرار گرفت، حضور پیدا کرده بود و با واکنش‌های مثبت تماشاگران مواجه شد، بنابراین طرفداران مشتاقانه منتظر اولین ماجراجویی انفرادی او بودند. این فیلم چیز جدیدی را برای MCU به ارمغان آورد که یک کمدی نوجوانانه دبیرستانی همراه با اکشن ابرقهرمانی با حضور تام هالند، مخاطبین را جذب خود کرد.

بیشتر بخوانید:

قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی در کمیک های مارول

خفن ترین و بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

Doctor Strange In The Multiverse Of Madness (2022)

954 میلیون دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
پرفروش ترین فیلم سینمایی مارول

نتایج باکس آفیس فیلم‌های MCU که در سال‌های 2022 و 2021 اکران می‌شوند نشان می‌دهد که طرفداران MCU کاملاً آماده خداحافظی با برخی از شخصیت‌های تثبیت‌شده MCU نخواهند بود، صرف نظر از اینکه چقدر ممکن است دنیای MCU را دوست داشته باشد. قهرمانان آینده، مانند Eternals یا Shang-Chi. Doctor Strange در Multiverse of Madness زمانی که تقریباً 300 میلیون امتیاز بیشتر از نسخه قبلی خود یعنی Doctor Strange در سال 2016 کسب کرد، این را ثابت کرد که فروش 677 میلیون دلاری در گیشه به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

12 شخصیت که می‌توانند در MCU شاگرد دکتر استرنج شوند

دفعاتی که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود ؛ شرور ترین نسخه های دکتر استرنج

Captain Marvel (2019)

1.128 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
فیلم پرفروش سینما مارول

کاپیتان مارول جزء فیلم پرفروش سینما مارول قرار گرفت که موفق شد چندین بار اول شود. این اولین فیلم MCU با یک ابرقهرمان زن در نقش اصلی انفرادی بود (Wasp با Ant-Man همکاری کرد) و همچنین اولین فیلمی بود که در دهه 1990 اتفاق افتاد. این فیلم نه تنها باعث شد تا نیک فیوری جوان و کمتر بدبین به صحنه بیاید، بلکه باعث شد تا کارول دانورز و فیوری با یک دیگر همکاری بیشتری را داشته باشند. ترکیب علمی تخیلی و کمدی فیلم کارساز شد و به یک موفقیت تبدیل کرد که با بودجه 160 میلیون دلاری بیش از یک میلیارد به دست آورد.

Spider-Man: Far From Home (2019)

1.132 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
فیلم پرفروش سینما مارول

Avengers: Endgame MCU را برای همیشه داستان MCU تغییر داد؛ اما Spider-Man: Far From Home بود که فاز سوم MCU را به پایان رساند. بار دیگر تماشاگران به شدت به سینماها رفتند تا ببینند پیتر پارکر چگونه با مرگ غم انگیز استادش کنار می‌آید و چگونه میستریو جیک جیلنهال را شکست می‌دهد. این فیلم همچنین کاری را انجام داد که هیچ داستان لایو اکشن مرد عنکبوتی جرات انجام آن را نداشت که مرد عنکبوتی را از نیویورک و اروپا خارج کرد و داستان را برای آن طراوت‌تر کرد.

Captain America: Civil War (2016)

1.153 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
پرفروش ترین فیلم Marvel

کاپیتان آمریکا راه مرد آهنی را دنبال کرد که سومین ماجراجویی او پرفروش ترین فیلم Marvel شد. با این حال، برخلاف مرد آهنی، استیو راجرز کمک دست زیادی در جنگ داخلی داشت. به غیر از ثور و هالک، تمام انتقام جویان به‌علاوه ابرقهرمانان جدید و مورد انتظار، مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه، نمایش داده شدند. تا به امروز می‌توان این فیلم را سومین فیلم غیررسمی انتقام جویان دانست. همچنین این فیلم برای آینده MCU بسیار مهم بود؛ زیرا درگیری را ایجاد کرد که باعث جدا شدن انتقام‌جویان از هم شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا

شخصیت های برتر در سه گانه کاپیتان آمریکا

Iron Man 3 (2013)

1.215 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
بهترین فیلم پرفروش دنیای مارول

وقتی حرف از بهترین فیلم‌های MCU یه زبان می آید، اکثر مردم به Iron Man 3 به عنوان اولین گزینه فکر نمی‌کنند. برخی از طرفداران متقاعد شده‌اند که فیلم به خوبی قسمت اول نبود. با این حال، مرد آهنی 3 هر دو نسخه قبلی خود را در گیشه شکست داد. این می‌تواند صرفاً به دلیل محبوبیت شخصیت تونی استارک که تماشاگران گمان می کردند این آخرین فیلم انفرادی مرد آهنی با رابرت داونی جونیور است (که معلوم شد درست است). در هر صورت، ساخت این فیلم 200 میلیون دلار هزینه داشت و بیش از یک میلیارد درآمد کسب کرد.

Black Panther (2018)

1.348 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
بهترین فیلم‌های پرفروش MCU

Black Panther مشکلی را حل کرد که فیلم های قبلی MCU با آن مواجه بودند، آن‌ها فقط یک گوشه از جهان ابرقهرمانی خود را نشان دادند. این فیلم که جزء بهترین فیلم پرفروش دنیای مارول است که داستان آن مخاطب را به دنیای کاملاً جدید هدایت کرد که این ذنیا کشوری شگفت انگیز و غنی واکاندا با فرهنگ و سنت‌های خاص خود می‌باشد. این فیلم همراه با بازی بازیگران با استعداد و داستان یک خانواده جنگجو، جادوی خود را به نمایش گذاشت و با بودجه ای تنها 200 میلیون دلار، 1.347 میلیارد دلار به دست آورد.

نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever ؛ بازگشت پلنگ سیاه

Spider-Man: No Way Home (2021)

1.901 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
پرفروش ترین فیلم سینمایی مارول

آخرین فیلم مرد عنکبوتی بار دیگر ثابت می‌کند که سومین ماجراجویی انفرادی یک ابرقهرمان اغلب می‌تواند سودآورترین باشد. این اتفاق هم در مورد مرد آهنی و هم با کاپیتان آمریکا رخ داد که مرد عنکبوتی هم راه آن‌ها را دنبال می‌کند. این فیلم جزء پرفروش ترین فیلم سینمایی مارول است که نتوانست از فیلم Avengers: Age of Ultron پیشی بگیرد. Spider-Man: No Way Home هزاران نفر را به خاطر بازگشت بسیاری از شخصیت‌های افسانه‌ای جذب کرد.

نقد فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست (Spider Man: No Way Home)

Avengers: Age Of Ultron (2015)

1.403 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
فیلم پرفروش سینما مارول

Avengers: Age of Ultron درست مانند نسخه قبلی خود، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک موفقیت جدید را داشت که این اتفاق افتاد و جزء بهترین فیلم‌های پرفروش MCU قرار گرفت، با اینکه بررسی‌ها نسبت به دفعه قبل انتقادی‌تر بودند. برخی از طرفداران از داستان عاشقانه هالک و بلک ویدو یا کل نقش اولترون، شرور اصلی، راضی نبودند. نکته مثبت تر، فیلم ویژن و واندا ماکسیموف را به همراه داشت که نقش مهمی در MCU ایفا کردند و حتی شش سال بعد دنیای تلویزیون دیزنی و مارول را شروع کردند.

بهترین شخصیت‌های کمیک Avengers که در MCU نیستند

The Avengers (2012)

1.519 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
پرفروش ترین فیلم Marvel

Avengers فیلم پرفروش سینما مارول بسیاری از مخاطبین خود را شگفت زده کرد. از اولین حضور نیک فیوری در فیلم مرد آهنی (2008) این هیپ‌ها منتشر شده است که انتقام جویان ناامید نشدند. او این تیم را جمع کرد و باعث شد علی رغم اختلافات اولیه، دوشادوش هم کار کنند. همچنین با شرور مورد علاقه طرفداران، تام هیدلستون لوکی کار کرد، بنابراین موفقیت در این مورد تقریباً مطمئن بود. این فیلم بیش از 220 میلیون دلار بودجه خود را پس داد و راه را برای دیگر ماجراهای انتقام جویان هموار کرد.

Avengers: Infinity War (2018)

2.048 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
بهترین فیلم پرفروش دنیای مارول

نبرد نهایی با تانوس برای مدت طولانی در راه بود؛ زیرا تانوس برای اولین بار چهره خود را در آخر در انتقام جویان سال 2012 نشان داد؛ اما زمانی که او تصمیم گرفت سنگ‌های بی نهایت را جمع کند، قهرمانان و تماشاگران به طور یکسان هیچ ایده‌ و انتظاری نداشتند. در نهایت، Infinity War جزء بهترین فیلم‌های پرفروش MCU بوده که احتمالاً غم انگیزترین فیلم MCU و همچنین فیلمی است که با بزرگترین و بهترین داستان به پایان می‌رسد. در این فیلم انتقام جویان شکست خورد؛ اما فیلم در باکس آفیس برنده شد و برای اولین بار در تاریخ MCU بیش از 2 میلیارد دلار به دست آورد.

بهترین کمیک های تانوس ؛ این بیگانه بنفش از کجا آمد و چه می‌خواهد؟

Avengers: Endgame (2019)

2.798 میلیارد دلار

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول
بهترین فیلم‌های پرفروش MCU

Avengers: Endgame به راحتی مورد انتظارترین فیلم در MCU بود که جزء پرفروش ترین فیلم Marvel قرار گرفته است. طرفداران مشتاق بودند تا دریابند که آیا قهرمانان مورد علاقه‌شان می‌توانند تانوس را برای یک‌بار و همیشه شکست دهند و شخصیت‌هایی را که از دست داده‌اند، بازگردانند. آن ها در مبارزه با تانوس موفق شدند؛ اما بدون مرگ قهرمانان محبوب MCU نبود، این یکی دیگر از مواردی است که Endgame را از بقیه فیلم‌های MCU متمایز می‌کند.

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 3 مارول ؛ از نابودی آزگاد تا بشکن تانوس

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *