پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان ؛ پرتاب ماهواره‌های 12 کشور از بایکونور +[عکس]

پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان . پایگاه فضایی “بایکونور” قزاقستان چه ویژگی‌های دارد؟ در ادامه مطلب بایکونور قزاقستان پایگاه فضایی همراه فیگار باشید.

به دلیل درصد بسیار بالای موفقیت پرتابگر سایوز، علاوه بر کشور ما کشورهای مدعی در صنعت فضایی نیز برای پرتاب ماهواره یا فضانوردان خودشان به مدار زمین از این ماهواره بر و ایستگاه فضایی بایکونور استفاده کرده اند.

پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان

پرتاب ماهواره‌های 12 کشور از بایکونور +[عکس]

بایکونور قزاقستان پایگاه فضایی
بایکونور قزاقستان پایگاه فضایی

ساعت 10:22 صبح امروز 18 مرداد، ماهواره ایرانی “خیام” همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران که بر روی ماهواره‌بر “سایوز” نصب شده بود، از پایگاه فضایی “بایکونور قزاقستان” با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب شد اما این پایگاه فضایی معروف چه ویژگی‌هایی دارد؟ پایگاه بایکونور یک پایگاه فضایی در منطقه‌ای در جنوب قزاقستان است که به روسیه اجاره داده شده است.

پایگاه فضایی بایکونور نخستین فرودگاه فضایی جهان برای پرتاب‌های مداری، انسانی و بزرگترین تأسیسات پرتاب فضایی در جهان است ضمن آنکه تمامی پروازهای فضایی خدمه روسیه، از بایکونور انجام می‌شود. جولای سال جاری پایگاه خبری spaceflightnow از پرتاب ماهواره ناوبری گلوناس توسط موشک سایوز خبر داد. در این خبر آمده:‌ ناوگان ناوبری گلوناس نسخه نظامی روسیه از سیستم موقعیت یابی جهانی نیروی فضایی ایالات متحده است.

بیشتر بخوانبد:

پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان

بایکونور قزاقستان پایگاه فضایی
بایکونور قزاقستان پایگاه فضایی

سیستم های ناوبری ماهواره ای گالیله اروپا و بیدو چین نیز برای پوشش جهانی طراحی شده اند. ارتش روسیه از سیگنال های موقعیت یابی گلوناس برای ناوبری دریایی و هواپیما و هدف گیری موشکی استفاده می کند. سیگنال های گلوناس نیز توسط غیرنظامیان استفاده می شود. این ماهواره جدید، چهارمین فضاپیما از سری ماهواره‌های ناوبری گلوناس K روسیه است. نسل جدیدی که برای کار طولانی‌تر و ارسال سیگنال‌های ناوبری بیشتر نسبت به فضاپیماهای قبلی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *