بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱ ؛ رصد بارش شهابی و ابرماه ماهی خاویاری +[عکس]

بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱ . تقارن جذاب بارش شهابی برساوشی و ابرماه ماهی خاویاری را در ۲۰ مرداد از دست ندهید. در ادامه مطلب همراه فیگار باشید.

از بارش‌های شهابی برساوشی چه می‌دانید؟ بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱ چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ بهترین مکان برای دیدن بارش شهابی برساوشی در ایران کجاست؟

بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱

رصد بارش شهابی و ابرماه ماهی خاویاری +[عکس]

ابرماه ماهی خاویاری, برساوشی ۱۴۰۱ بارش شهابی
ابرماه ماهی خاویاری, برساوشی ۱۴۰۱ بارش شهابی

تقویم نجومی مرداد ماه برای علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی دو رویداد جذاب را به همراه دارد. علاقه‌مندان در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ می‌توانند آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲ و یکی از بهترین بارش‌های شهابی را رصد کنند. در غروب روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ آخرین ابرماه سال با نام ماه ماهی خاویاری به اوج خود خواهد رسید. از آنجایی که قبایل بومی آمریکایی آلگونکوین در این زمان از سال ماه‌های خاویاری را به آسانی شکار می‌کردند، به همین دلیل برای این ابرماه نام ماه ماهی خاویاری در نظر گرفته شده است.

ستاره دنباله دار سویفت تاتل، با گذر از نزدیکی زمین، ذرات ریز و درشت زیادی را به سمت جو زمین پرتاب می‌کند. به همین دلیل است که بارش شهاب سنگ برساوشی با دیگر بارش‌های شهابی متفاوت است. وجه تمایز برساوشی با بارش‌های شهابی دیگر، در تعداد شهاب سنگ و بازه زمانی بارش است. در علم نجوم، تعداد سنگ‌های شهابی را با پارامتر ZHR یا Zenithal Hourly Rate مشخص می‌کنند.

بیشتر بخوانبد:

بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱

ابرماه ماهی خاویاری, برساوشی ۱۴۰۱ بارش شهابی
ابرماه ماهی خاویاری, برساوشی ۱۴۰۱ بارش شهابی

این پارامتر نشان دهنده این است که چه تعداد شهاب سنگ در طول یک ساعت از آسمان می‌گذرد. بارش شهابی برساوشی به خاطر تعداد بالای شهاب (۶۰ تا ۱۰۰ شهاب در ساعت) شناخته شده و مشهور است. بر اساس تقویم نجومی ایران، رویداد بارش شهابی برساوشی در اواسط تابستان رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *