نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3

جدیدترین فیلم نگهبانان کهکشان به تازگی اکران شد و در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3 بپردازیم.

قسمت سوم فیلم نگهبانان کهکشان به کارگردانی جیمز گان، و در واقع آخرین همکاری او با استودیو مارول به تازگی اکران شد. جیمز گان پس از این برای دی‌سی فیلم سازی می‌کند و به همین دلیل همکاری او با مارول به طور کلی قطع خواهد شد. جیمز گان کارگردانی دو قسمت قبلی نگهبانان کهکشان را هم برعهده داشت که به شدت بین طرفداران محبوب شدند.

اولین قسمت نگهبانان کهکشان در سال 2014 اکران شد که با نقدهای بسیار مثبت از سوی منتقدان و طرفداران رو به رو شد و قسمت دوم آن در سال 2017 این موفقیت را به طور مجدد تکرار کرد. حال سومین قسمت و آخرین قسمت Guardians of the galaxy، با توجه به اخبار منتشر شده، آخرین همکاری نگهبانان با یکدیگر را به تصویر می‌کشد. در این نوشتار قصد داریم تا به نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3 بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های نگهبانان کهکشان

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ

فیلم ها و سریال های مارول را چگونه ببینیم؟

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3
نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3

نگهبانان کهکشان قسمت 3 پس از اکران با نقدهای بسیار مثبت از سوی منتقدان و هواداران رو به رو شد و به نظر می‌رسد که پس عملکرد ضعیف مارول در یک سال اخیر، این فیلم یک شوک بزرگ به سینمای مارول وارد کرد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3 بپردازیم.

کارگردانی

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3
نقد فیلم نگهبانان کهکشان 3

در این قسمت از نقد فیلم نگهبانان کهکشان 3 به کارگردانی آن می‌پردازیم. به جرعت می‌توان گفت که جیمز گان دوباره شاهکار کرد و مهارت خود در ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی را به رخ مخاطب کشید. شما در تک تک ثانیه‌های این فیلم رد پای جیمز گان را می‌بینید و متوجه می‌شوید که ساخت چنین اثری تنها توسط جیمز گان امکان پذیر است.

شوخی‌های به موقع و خنده‌دار شخصیت‌ها با یکدیگر و نکات هیجان انگیز فیلم کاملاً شما را یاد فیلم سازی جیمز گان می‌اندازد. او می‌داند که طرفداران از تیم نگهبانان کهکشان چه انتظاراتی دارند و همواره فراتر از انتظارات عمل می‌کند و یک آن‌ها عمل می‌کند. در کل می‌توان گفت که این موفقیت دیگری برای این کارگردان مطرح هالیوودی است.

بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB بالای 6

داستان سرایی

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3
نقد و بررسی قسمت سوم نگهبانان کهکشان

در این قسمت از نقد و بررسی قسمت سوم نگهبانان کهکشان به داستان سرایی این فیلم می‌پردازیم. داستان فیلم نه ریتم بالایی دارد و نه پایین، در واقع جیمز گان ریتم داستان را به خوبی کنترل کرده است و شما تا انتهای این فیلم سکانس خسته کننده‌ای نمی‌بینید و هر لحظه از دیدن آن لذت می‌برید.

از آنجایی که این فیلم داستان نگهبانان را به اتمام می‌رساند، بهترین و شایسته‌ترین پایان این تیم ابرقهرمانی رقم خورد و باید ببینیم که آیا در آینده برای فیلم‌هایی مانند انتقام جویان: سلسله کنگ و یا جنگ‌های پنهان باز می‌گردند یا خیر. این فیلم یکی از بهترین داستان سرایی‌های دنیای سینمایی مارول را به تصویر می‌کشد. همچنین در طول این داستان تلاش‌های پیتر را شاهد هستیم که می‌خواهد با گامورا به طور مجدد رابطه عاشقانه برقرار کند، اما روند داستان به هیچ وجه کلیشه‌ای پیش نمی‌رود و پایان بسیار خوبی دارد.

بهترین تکنولوژی های فیلم های مارول

راکت راکون

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3
نقد فیلم Guardians of the galaxy vol 3

در این قسمت از نقد فیلم Guardians of the galaxy vol 3 به شخصیت راکت راکون می‌پردازیم. فیلم توجه بسیار ویژه‌ای به داستان گذشته راکت راکون دارد. در واقع از ابتدایی آشنایی ما با این شخصیت، همه ما کنجکاو بودیم که او از کجا آمده است و داستان گذشته او چیست که به این راه کشیده شده است؟

این فیلم به خوبی جواب این سوال را می‌دهد و در طول داستان به طور کامل متوجه می‌شوید که گذشته راکت چیست. با توجه به گذشته غم انگیز او، جیمز گان با زیرکی و با فلش بک‌های متوالی گذشته او را به تصویر می‌کشد و ما هزاران برابر بیشتر از قبل با این شخصیت دوست داشتنی ارتباط برقرار می‌کنیم.

10 تا از بهترین فیلم های سرگرم کننده کمپانی مارول

آدام وارلاک

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3
نقد و بررسی سومین قسمت از نگهبانان کهکشان

در این قسمت از نقد و بررسی سومین قسمت از نگهبانان کهکشان به شخصیت آدام وارلاک می‌پردازیم. آدام وارلاک یکی از شخصیت‌های جدید دنیای مارول است که برای اولین بار در این فیلم با بازی ویل پورتر به تصویر کشیده شد. البته اولین باری که اسمی از او در دنیای مارول شنیده شد در یکی از صحنه‌های پس از تیتراژ قسمت دوم نگهبانان کهکشان 2017 بود.

این شخصیت قدرت‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند پرواز کند و از دست خود لیزر مخربی شلیک کند، اما تنها شخصیتی که در طول فیلم توجه بسیار کمتری به او می‌شود آدام وارلاک است. در واقع می‌توان گفت که تنها نکته منفی این فیلم، آرک شخصیتی نا کامل وارلاک است که اجازه نمی‌دهد مخاطب کمی بیشتر او را بشناسد و با او ارتباط برقرار کند.

بهترین سریال های مارول و دی سی 2023 و تمام دوران

اکشن و جلوه‌های ویژه

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3
نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3

مارول در طول یک سال گذشته در زمینه جلوه‌های و اکشن بسیار ضعیف عمل کرد و انتقادهای منفی بسیار زیادی به فیلم‌ها و سریال‌هایش شد، اما این فیلم تمام مشکلات را کنار می‌گزارد و اکشن‌های متوالی با جلوه‌های ویژه بی نقص را تحویل مخاطبان می‌دهد.

اگر بخواهیم به اوج اکشن این فیلم اشاره کنیم، اسکار بهترین سکانس می‌رسد به سکانس نبرد در یک راهرو که با یک فیلمبرداری فوق العاده و جلوه‌های ویژه بی نقص ساخته شده است و اوج هنر جیمز گان را نشان می‌دهد که هر طرفداری با دیدن آن هیجان زده می‌شود.

بهترین سریال های مارول 2023، 2024 و تمام دوران

جمع بندی

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3
نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3

در کل می‌توان گفت که مارول پس از مدت‌ها با فیلم نگهبانان کهکشان 3 توانست قدرت خود را در ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی به رخ بکشد و تمام آن‌ها را بدون شک به جیمز گان مدیون است. این فیلم پر از لحظات خنده‌دار، غم انگیز و احساسی می‌باشد و بهترین پایان ممکن برای این تیم دوست داشتنی را رقم می‌زند. نمره وب سایت فیگار به قسمت سوم فیلم نگهبانان کهکشان 9 از 10 می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *