بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ + 2023

ژانر ابرقهرمانی چه در دنیای سینما یا بازی طرفداران زیادی دارد. در ادامه این مقاله از فیگار بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ را به شما معرفی خواهیم کرد.

این روزها، باکس آفیس تحت سلطه فیلم‌های کمیک و ابرقهرمانی از مارول و دی سی هستند. متأسفانه، در حالی که فیلم‌های ابرقهرمانی در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، ابرقهرمان‌ها در حوزه بازی‌های ویدیویی به اندازه‌ای قدرتمند نبوده‌اند. در واقع، تقریباً 40 سال پس از اولین بازی ویدیویی ابرقهرمانی، بسیاری از توسعه دهندگان هنوز برای ایجاد تجربیات ارزشمند با استفاده از برخی از بزرگ‌ترین نام‌های سرگرمی امروز تلاش می‌کنند.

در حالی که فیلم‌های ابرقهرمانی امروزی اغلب مورد تحسین منتقدان قرار می‌گیرند و دارای طیف گسترده‌ای از چهره‌ها هستند، بازی‌های ابرقهرمانی به طور قابل‌توجهی تنوع کمتری دارد و نیمی از فهرست این مقاله بر دو فرنچایز متمرکز است. تا انتهای این مقاله از فیگار با ما همراه باشید تا بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2023 و تمام دوران

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ

  • ماندگارترین بازی‌های ابرقهرمانی

می‌توانید فهرست بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ را در لیست زیر مشاهده کنید:

مقاله مکمل:

بهترین بازی های 2023 و تمام دوران

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ
بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ

همانطور که فیلم‌های ابرقهرمانی طرفداران زیادی دارند، بازی‌های ابرقهرمانی هم دست کمی از آن‌ها ندارند. بازی‌های ابرقهرمانی در طول سال‌ها تجربیات بسیار فوق العاده و چالبی را برای کاربران رقم زدند و ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ را به شما معرفی کنیم.

Infamous – بدنام

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ
برترین بازی های ابرقهرمانی

Infamous به‌عنوان تنها ورودی بدون مجوز در این فهرست، داستانی جذاب و اصلی با محوریت “کول مک گراث” ارائه می‌دهد. یک پیام‌رسان دوچرخه سوار که پس از گرفتار شدن در انفجار، قدرت الکتروکینزیس را به خود اختصاص داده است. کول باید با مجراهای فوق بشری دیگر روبرو شود و کسلر، مردی مرموز با قدرت‌های مشابه او را ردیابی کند. اولین بازی ابرقهرمانی Sucker Punch یک انحصاری فوق‌العاده برای پلی‌استیشن 3 بود و یک مجموعه عالی را برای استودیو رقم زد.

Marvel Ultimate Alliance – اتحاد نهایی

بازی های برتر ابرقهرمانی
بازی های برتر ابرقهرمانی

مارول دارای ترکیبی باورنکردنی از قهرمانان و تبهکاران است و بازی Ultimate Alliance به شما اجازه می‌دهد تا یک تیم رویایی را جمع آوری کنید و در چندین مکان شناخته شده در دنیای مارول به مبارزه بپردازید. ساختن تیم ابرقهرمانی خود که از لیست پر ستاره مارول ساخته شده است فراتر از یک بازی رضایت‌بخش است و انفجار در میان امواج دشمنان انتظارات شما را برآورده می‌کند.

Marvel’s Midnight Suns – خورشید نیمه شب

بهترین بازی ها با ژانر ابرقهرمانی
بهترین بازی ها با ژانر ابرقهرمانی

وقتی شنیدیم که Firaxis Games، توسعه دهنده XCOM و Civilization در حال ایجاد عنوانی در دنیای مارول است، طبیعتاً از امکان بازی در یک ماجراجویی استراتژی محور با حضور قهرمانان و شروران مورد علاقه ما به وجد آمدیم. اعلام سیستم مبارزاتی مبتنی بر کارت ممکن است ما را مجبور کرده باشد کمی نگران باشیم، اما تیم Firaxis دوباره تسلط خود را بر این ژانر نشان دادند و سیستم رضایت‌بخشی را ارائه کردند که ما را در هر نبردی بیشتر شگفت زده می‌کرد.

استار وارز را با داستانی سرگرم‌کننده با بسیاری از قهرمانان و شروران مورد علاقه و کمتر شناخته‌شده ما از قهرمانان مارول، به‌علاوه عناصر غیرمنتظره شبیه‌سازی اجتماعی، برجسته کنید و Marvel’s Midnight Suns را به دست خواهید آورد که یک بازی بی‌نظیر و هیجان انگیز است. این بازی یکی از برترین بازی های ابرقهرمانی می‌باشد.

Ultimate Marvel vs. Capcom 3 – مارول در برابر کپ کام

جذاب ترین بازی های ابر قهرمانی
جذاب ترین بازی های ابر قهرمانی

یکی دیگر از بازی های برتر ابرقهرمانی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 است. دنیای مارول نیز با رویدادهای متقاطع غریبه نیست، اما Capcom همه چیز را به سطح بعدی رساند. در سال 1994، Capcom اولین بازی مبارزه‌‎ای خود را با بازی شخصیت های مارول در X-Men: Children of the Atom منتشر کرد.

در 17 سال بعد، Capcom گسترش یافت و شخصیت‌هایی از کل جهان مارول و همچنین دنیای خودش را به نمایش گذاشت. این دیدگاه متقاطع در سال 2011 با بازی Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds به اوج خود رسید و توسعه Ultimate آن تجربه را با تعداد زیادی شخصیت جدید و همچنین مکانیک‌های گیم پلی اصلاح شده و بازسازی شده در اواخر همان سال بهبود بخشید.

Injustice 2 – بی عدالتی 2

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ
پرطرفدارترین بازی های ابرقهرمانی

یکی دیگر از بهترین بازی ها با ژانر ابرقهرمانی Injustice 2 می‌باشد. اد بون و تیم Mortal Kombat او سابقه طولانی با دی سی کامیکس دارند. پس از ساخت Mortal Kombat vs. DC Universe با استفاده از مکانیک‌های مشابه NetherRealm پس از بهبودهای قابل توجهی در فرمول با Mortal Kombat X در سال 2015، بازی مبارزه‌ای نهایی DC Comics: Injustice 2 را ایجاد کرد.

NetherRealm به سادگی از ادامه حالت داستانی قوی و اضافه کردن شخصیت‌های جدید راضی نبود، یک سیستم سفارشی سازی چرخ دنده، رویدادهای زنده روزانه را اضافه کرد و مکانیک مبارزه را بهبود بخشید.

Batman: Arkham Knight – بتمن: شوالیه آرکهام

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ
بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ

با سومین ورود Rocksteady در سری Arkham خود، این استودیو داستانی جذاب را در مورد بتمن، سرسخت‌ترین رقبای او و یک تهدید مرموز جدید به نام شوالیه Arkham را به تصویر می‌کشد. کاوش در شهر باز گاتهام تحت حمله Scarecrow هیجان‌انگیز است و اگرچه بت‌موبیل احتمال دارد برای عده‌ای دردناک باشد، اما از این واقعیت که بقیه شوالیه آرکهام Rocksteady در اوج خود هستند، کم نمی‌کند. این بازی جزو پرطرفدارترین بازی های ابرقهرمانی می‌باشد.

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – مرد عنکبوتی: مایلز مورالز

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ
بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ

مایلز مورالز پس از معرفی خود در Marvel’s Spider-Man در سال 2018، ماجراجویی خود را آغاز کرد که رقیب بزرگ‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی است که تاکنون ساخته شده است. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales داستان بازی Insomniac 2018 را با تمرکز بر مرد عنکبوتی جدید ادامه داد.

مبارزه مایلز چین و چروک‌های جدید و سرگرم‌کننده‌ای را به مجموعه حرکات ثابت می‌افزاید، در حالی که داستانی فوق‌العاده را روایت می‌کند. یک بار دیگر، چرخیدن در اطراف سرگرمی فوق‌العاده Insomniac در منهتن بهانه‌ای کافی برای انجام این بازی است، اما نکته مهم آشنایی با مایلز مورالس و شخصیت‌های اطرافش است. این بازی جزو جذاب ترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ می‌باشد.

Batman: Arkham Asylum – بتمن: تیمارستان آرکهام

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ
بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ

شاید انقلابی‌ترین بازی ابرقهرمانی تمام دوران Batman: Arkham Asylum است. این اثر نه تنها نحوه ساخت یک بازی کمیک‌بوک عالی را نشان داد، بلکه با مبارزات ریتمیک کامل خود و همچنین رویکردش به گیم‌پلی مخفیانه غارتگرانه، چندین بازی را تحت تأثیر قرار داد. قبل از Arkham Asylum، هیچ بازی هیچ‌وقت باعث نمی‌شد که واقعاً یک شخصیت کمیک بوک مانند ورود Rocksteady را در مجموعه‌های ابرقهرمانی تجسم کنید.

Marvel’s Spider-Man – مرد عنکبوتی (2018)

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ
بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ

سونی با آوردن استودیویی که به دلیل توانایی‌اش در ساخت ابزارهای تخیلی و ارائه مسیرهای بسیار سرگرم‌کننده به مجموعه Spider-Man معروف است، یک بازی بسیار فوق العاده ارائه داد. مرد عنکبوتی در نوسان و مبارزات وب خود برتر است، اما واقعاً خود را در داستان سرایی خود متمایز می‌کند. Insomniac روایتی را ارائه می‌کند که به همان اندازه که روی پیتر پارکر و اطرافیانش متمرکز است، همان‌طور که در حال تغییر روحیه اوست، در عین حال احساسات آن شخصیت‌های دوست‌داشتنی را به صورت فوق العاده‌ای به تصویر می‌کشد.

نه فقط این، بلکه درست مانند کمیک‌ها، تفسیر Insomniac از مرد عنکبوتی در بهترین حالت خود زمانی است که زندگی پیتر با وظایف مرد عنکبوتی تلاقی می‌کند. مرد عنکبوتی نه تنها بهترین بازی مارول است که تا به حال منتشر شده، بلکه یک نقطه پرش هیجان انگیز برای چیزی است که می‌تواند به یک جهان عظیم و امیدوار کننده تبدیل شود.

Batman: Arkham City – بتمن: شهر آرکهام

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ
بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ

شاید عجیب باشد که ببینیم سه مورد از پنج مورد برتر در این لیست تحت سلطه شوالیه تاریکی دی سی قرار دارند، اما سخت است بگوییم که Rocksteady لیاقت آن را ندارد. پس از موفقیت Batman: Arkham Asylum، بسیاری به این فکر می‌کردند که آیا Rocksteady می‌تواند به طور مجدد این موفقیت را تکرار کند؟ خوشبختانه، قمار Rocksteady برای انتقال اکشن از راهروهای جمع و جور و حیاط های محدود پناهگاه Arkham به بخش وسیعی از شهر Gotham سود زیادی به همراه داشت.

این نه تنها باعث آزادی بیشتر بازیکن در تعیین نحوه تجربه داستان شد، بلکه واقعاً به Rocksteady اجازه داد تا با توجه به گزینه‌های مختلف پیمایش بتمن، عضلات خود را خم کند. دست و پنجه نرم کردن در شهر Arkham یک لذت خالص است، اما هیجان واقعی در نشستن بر فراز گروهی از اراذل و اوباش به وجود می‌آید و نقشه می‌کشد که چگونه می‌خواهید آن‌ها را نابود کنید. علاوه بر این، مبارزه ستارگان Arkham Asylum بهبودهایی را دریافت کرد و طبیعت باز Arkham City به Rocksteady اجازه داد تا تعداد زیادی از نکات مخفی را در بازی قرار دهد.

Marvel’s Spider-Man 2 – مرد عنکبوتی 2 (2023)

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ
بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ

چندی پیش تریلر Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد که نشان داد این بازی برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. این بازی ادامه داستان دو بازی مرد عنکبوتی (2018) و مرد عنکبوتی: مایلز مورالز است که با توجه به گفته‌های استودیو و سازندگان، بازی شاهکاری خواهد بود.

ما در این بازی شاهد همکاری دو مرد عنکبوتی در مبارزات و مراحل بازی خواهیم بود که حتی فکر کردن به آن هیجان انگیز است، اما مهم‌تر از این حضور شرور بسیار پرطرفدار مارول یعنی ونوم است. ونوم در این بازی به عنوان شرور ظاهر می‌شود و باید دید که شرکت Insomniac چه چیزی را ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ + 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *