نقد فیلم آواز قو 2021 (Swan Song) ؛ عشق پست‌مدرن در بستر تکنولوژی

با نقد فیلم آواز قو 2021 به سراغ یکی از آخرین فیلم‌های علمی تخیلی سال 2021 می‌رویم. با نقد Swan Song، نکات و تحلیل آواز قو 2021 در فیگار همراه ما باشید.

داستان آواز قو در آیندهای نزدیک اتفاق می‌افتد. یک سفر احساسی و قدرتمند از نگاه کامرون (ماهرشالا علی)، شوهری دوست‌داشتنی و پدری فداکار. ادامه متن حاوی اسپویلر است.

کامرون به بیماری لاعلاج مبتلا شده است و پزشکِ وی (گلن کلوز) آلترناتیوی ارائه می‌دهد تا با آن خانواده خود را از غم و اندوه محافظت کند: جایگزینی با رباتی کُپی خودش. با نوشتار نقد فیلم آواز قو 2021 همراه ما باشید.

نقد فیلم آواز قو 2021

!You are NOT me

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم آواز قو 2021 خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد آواز قو, تحلیل فیلم آواز قو 2021
نقد آواز قو, تحلیل فیلم آواز قو 2021

داستان آواز قو در حالی ادامه پیدا می‌کند که کامرون با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کند که آیا سرنوشت خانواده‌اش را به دست یک ربات بسپارد یا نه، او بیشتر از آنچه تصور می‌کرد در مورد زندگی و عشق می‌آموزد. با نقد آواز قو همراه ما باشد.

“آواز قو” به سراغ اخلاقیات پست‌مدرن می‌رود و به بررسی این موضوع می‌پردازد که تا کجا پیش خواهیم رفت و چقدر حاضریم فداکاری کنیم تا زندگی شادتری برای افرادی که دوستشان داریم بسازیم.

الیزابت کوبلر راس می‌گوید پنج مرحله مواجهه با مرگ عبارتند از: انکار، خشم، چانه‌زنی و سپس زمانی که مشخص شد چانه زنی بیهوده است، افسردگی و در نهایت پذیرش. آواز قو نشان می‌دهد که فناوری می‌تواند به فردی که در معرض مرگ است چیزی برای چانه‌زنی بدهد.

او یک روان‌پزشک آمریکایی سوئیسی و از پیشگامان و صاحب‌نظران برجسته مراقبت‌های تسکینی و پژوهش‌های مرتبط با تجربیات و احساسات افراد پیش از مرگ یا تجربه نزدیک به مرگ بود. با نوشتار نقد فیلم آواز قو 2021 همراه ما باشید.

عشق همیشه در مراجعه‌ست

بررسی Swan Song, تحلیل فیلم آواز قو 2021
بررسی Swan Song, تحلیل فیلم آواز قو 2021

به گفته آنتوان دو سنت اگزوپری در شاهکارِ شازده کوچولو، بهره‌مندی از عشق اصیلی‌ترین و مهمترین دستاورد انسان است. از نظر او عشق واقعی باعث می‌شود احساس کنیم کاملا دیده شده و پذیرفته شده‌ایم.

این تنها زمانی امکان‌پذیر است که در مورد آنچه هستیم صادق باشیم. اگرچه در آواز قو که در آینده می‌افتد کامرون دچار یک دوراهی شده است.

چه می‌شود کرد وقتی بزرگترین ابراز عشق او به همسرش توامان است با بزرگترین دروغی که به او می‌گوید؟ این فیلم با تماس به مسائلی مانند صداقت و غم و اندوه، کاوشی متفکرانه پیرامونشان انجام می‌دهد.

کامرون به پاپی نمی‌گوید که بیماری لاعلاجی دارد. یک فناوری جدید به او گزینه‌ای می‌دهد که پاپی و پسرشان کوری (دکس ری) را از تجربه فقدان ویرانگرِ کامرون نجات دهد.

این سیستم اما تنها در صورتی کار می‌کند که او به کسی نگوید. آزمایشگاهی وجود دارد که می‌تواند یک کامرون جدید سالم و کامل با تمام خاطراتش ایجاد کند. کامرونی که می‌تواند به زندگی کامرون بیمار قدم بگذارد در حالی که کامرون قدیمی تنها اما در آرامش می‌میرد. با نوشتار نقد فیلم آواز قو 2021 همراه ما باشید.

نگفتن حقیقت اخلاقی‌ست؟

نقد Swan Song, بررسی فیلم آواز قو 2021
نقد Swan Song, بررسی فیلم آواز قو 2021, آواز قو علمی تخیلی

با تحلیل فیلم آواز قو 2021 متوجه می‌شویم در فلش‌بک‌ها نگاهی جذاب به اولین ملاقات کامرون با پاپی در قطار و اولین روزهای زندگی مشترکشان می‌اندازیم. جزئیات وضعیت او و انتخاب‌هایی که باید انجام دهد به آرامی آشکار می‌شود.

در حال حاضر دکتر اسکات (گلن کلوز) از او می‌خواهد سریع تصمیم خود را بگیرد و به او یادآوری می‌کند که اگر حقیقت را به پاپی بگوید دیگر انتخابی برای انجام دادن نخواهد داشت.

در ادامه داستان آواز قو هر چه دکتر اسکات ارائه دهد، تنها در صورتی در دسترس خواهد بود که کامرون سریع عمل کند و همسرش چیزی در مورد آن نداند. با نوشتار نقد فیلم آواز قو 2021 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

با بررسی فیلم آواز قو 2021 پیشنهاد واضح است: دکتر اسکات می‌تواند با ایجاد یک “شما” جدید مرگ را از بین ببرد تا نسخه‌ای از شما را حفظ کند که حتی برای نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌تان باورپذیر باشد.

کامرون شماره دو (که در مراحل پایانی توسعه از آن به عنوان جک یاد می‌شود) هوشیاری و خودآگاهی کامرون اورجینال را در اختیار خواهد گرفت و این آگاهی که او کامرون اصلی نیست پاک خواهد شد.

بنابراین پاپی، کوری، همه دوستان، خانواده ، همکارانش و حتی خودش فکر می‌کنند که جک، کامرون اصلی است. حقیقت را فقط کامرون اصلی که باید چند ماه آخر زندگی اش را در انزوا زندگی کند و دیگر هرگز خانواده‌اش را نبیند می داند.

آیا کامرون آسایش خانواده‌اش را در آخرین روزهای زندگی‌اش با علم به اینکه دارد غم و اندوه آن‌ها را نجات می‌دهد عوض خواهد کرد؟ با نوشتار نقد فیلم آواز قو 2021 همراه ما باشید.

بررسی تکنیکی

آواز قو علمی تخیلی, تحلیل آواز قو 2021
آواز قو علمی تخیلی, تحلیل آواز قو 2021

نقد Swan Song را ادامه می‌دهیم. کامرون قبلا پاپی را دیده بود که با از دست دادن ویران شده بود. و باردار است. فکر اینکه او را با دو فرزند رها کند و نتواند از آنها مراقبت کند او را آزار می‌داد و موجبات این تصمیم او را فراهم آورد.

آواز قو علمی تخیلی است اما مولفان اثر دنیایی کاملا باورپذیر خلق کرده‌اند. فناوری آنقدر در زندگی شخصیت‌ها ادغام شده است که تقریبا به راحتی می‌توان فراموش کرد که وجود ندارد.

مرکز نگهداری دکتر اسکات تقریبا شبیه بهشت ​​است. در محیطی دورافتاده، جادار و با طبیعت بکر احاطه شده است. در آنجا یک بیمار دیگر با بازی Awkwafina وجود دارد. با نوشتار نقد فیلم آواز قو 2021 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

کامرون در حالی که در حال بررسی گزینه‌های خود است تا ببیند این روند چقدر خوب کار می‌کند، به دیدار بدلِ جدید او می‌رود. هم علی و هم آکوافینا شخصیت‌هاشان را به‌ قدری متمایز می‌کنند که می‌توانیم تفاوت را تشخیص دهیم و همچنان این ایده را بپذیریم که کسی که آنها را می‌شناسند نمی‌تواند آن تفاوت را ببیند.

Awkwafina و Harris بازی‌های فوق‌العاده متفکرانه و پیچیده‌ای ارائه می‌دهند اما علی برجسته است و نقش یک شخصیت یا بهتر بگوییم دو شخصیت را بازی می‌کند که ذاتا ساکت و درون‌گرا هستند.

با این حال او می تواند تمام احساسات پیچیده‌ای را که هر دو کامرون در تلاش برای ایجاد ارتباط عجیب خود احساس می کنند، منتقل کند. این از نکات مهم در تحلیل آواز قو 2021 است.

اصطلاح آواز قو بر اساس اسطوره‌ای باستانی استوار است. قوها درست قبل از مرگ یک آهنگ زیبا می‌خوانند. این صدا دقیقا همان اکتی است که کامرون برای آخرین بار در دیدار آخر با پسرش آبجو می‌خورد و همسرش را در آغوش می‌کشد.

بیشتر بخوانید: 

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم آواز قو 2021 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *