بهترین فیلم های شبیه Lamb ؛ مهم ترین ها و محبوب ترین ها را بشناسید

افرادی که از فیلم Lamb لذت برده اند یا از آن ترسیده اند، ممکن است به دنبال فیلم های مشابه باشند. با نوشتار بهترین فیلم های شبیه Lamb همراه فیگار بمانید.

جدیدترین فیلمی که از A24 ساخته شده، بره ای است که به نظر ناراحت می‌رسد، ساخته کارگردانی نسبتاً جدید بنام والدیمار یوهانسون و با بازی نومی راپس. این فیلم ترسناک و فانتزی ایسلندی زوجی را دنبال می‌کند که پس از غم و اندوه تلاش‌های قبلی خود برای باردار شدن، فضای بره آلود را قبول می‌کنند و عواقب خانواده جدیدشان به شدت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با نوشتار بهترین فیلم های شبیه Lamb همراه فیگار بمانید.

بهترین فیلم های شبیه Lamb

مهم ترین ها و محبوب ترین ها را بشناسید

فهرست فیلم هایی که در ادامه نوشتار بهترین فیلم های شبیه Lamb آن‌ها را برای شما معرفی کرده‌ایم را می‌توانید در یک نگاه در لیست زیر ببینید:

بهترین فیلم های شبیه Lamb, بهترین فیلم شبیه Lamb
بهترین فیلم های شبیه Lamb, بهترین فیلم شبیه Lamb

این فیلم در حالی که نقدهای متفاوتی را دریافت می‌کند، تأثیری ماندگار از خود بر جای می‌گذارد. و برای کسانی که از ژانر خاص این فیلم لذت می‌برند، فیلم های بسیار دیگری وجود دارند که می‌توانند این گرسنگی را برای بینندگان خاصی پر کند. با نوشتار بهترین فیلم های شبیه Lamb و معرفی این فیلم ها همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های شبیه

Brightburn (2019)

بهترین فیلم مثل Lamb, بهترین فیلم های مثل Lamb
بهترین فیلم مثل Lamb
  • کارگردان دیوید یارووسکی
  • تهیه‌کننده جیمز گان و کنت هوانگ
  • فیلمنامه‌نویس مارک گان، برایان گان
  • بازیگران الیزابت بنکس، دیوید دنمان، جکسون ای. دان، مت ال جونز و مردیث هاگنر
  • موسیقی تیم ویلیامز
  • فیلم‌بردار مایکل کالاتور
  • تدوین‌گر اندرو اس. ایزن

این فیلم یک فیلم ترسناک دیگر است که به فرزندخواندگی فردی که کاملاً انسان نیست نگاه می‌کند و مضامینی همچون فیلم لمب در مورد ناامیدی را منعکس می‌کند. برایتبرن درباره زن و شوهری است که یک ابر وجود شیطانی را قبول می‌کنند. در حالی که آدا در لمب چندان شرور نیست، او حس مشابهی از عذاب را به ارمغان می آورد.

یک زوج پسربچه‎ای را در نزدیکی خانه شان پیدا می‌کنند که از آسمان به سمت زمین با یک کپسول سقوط کرده است. این پسربچه مانند سوپرمن در فیلم های ابرقهرمانی دارای قدرت های فراطبیعی است که با بزرگ تر شدنش، این قدرت ها ظاهر می‌شود. اما بر خلاف سوپرمن، او از این قدرت ها برای انجام کارهای ترسناک و مخوفی استفاده می‌کند…

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Lamb (بره 2021) ؛ بررسی تکنیکی، فلسفی و روانشناختی

در واقع تعداد زیادی فیلم مانند برایتبرن وجود دارد. وقتی ابرفرزند، براندون، شروع به رشد قدرت می‌کند و کارهای وحشتناک‌تری انجام می‌دهد، همه چیز برای حس مادرخوانده نسبت به او متفاوت می‌شود. او حاضر است تا زمانی که خیلی دیر نشده است، از هر کاری که او انجام می‌دهد چشم پوشی کند، و او از هر چیز غم انگیزی که در فیلم Lamb دیده‌اید وحشتناک تر می‌شود.

Hunt For The Wilderpeople (2016)

بهترین فیلم های مشابه Lamb, بهترین فیلم مشابه Lamb
بهترین فیلم های مشابه Lamb, بهترین فیلم مشابه Lamb
  • کارگردان تایکا وایتیتی
  • تهیه‌کننده کارتو نیول، مت نونان، لین ساندرز و تایکا وایتیتی
  • فیلمنامه‌نویس تایکا وایتیتی بر پایه خوک وحشی و آبی اثر بری کرامپ
  • بازیگران سام نیل، جولیان دنیسون، ریما ته ویاتا، ریچل هاوس، ریس داربی، اسکار کایتلی، استن واکر و تایکا وایتیتی
  • موسیقی لوکاز بودا، ساموئل اسکات و کانراد وید
  • فیلم‌بردار لاکلان میلن ؛ بهترین فیلم مشابه Lamb

در حالی که Hunt For The Wilderpeople فیلمی آرام‌تر است، اما به طور مشابه به موضوعات غم و اندوه و مراقبت از خانواده و جدایی والدین از فرزندشان می‌پردازد. این فیلم توسط تایکا وایتیتی شامل پسری و سرپرست جدیدش می‌شود که دقیقاً با هم ارتباط برقرار نمی‌کنند و از حیات وحش نیوزلند عبور می‌کنند، در حالی که یک مددکار اجتماعی آنها را تعقیب می‌کند.

این فیلم جنبه‌های تاریک‌تری در داستان خود دارد، مثلاً یکی از شخصیت‌های اصلی متهم به پدوفیلی بودن است. این فیلم همچنین رابطه انسان ها و تسلط بر طبیعت را به نفع خود بررسی و از طبیعت برای کشف احساسات انسانی مانند لمب استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Ikíngut (2000)

بهترین فیلم های شبیه Lamb, بهترین فیلم شبیه Lamb
بهترین فیلم های شبیه Lamb, بهترین فیلم شبیه Lamb

داستان این فیلم نیز در ایسلند اتفاق می‌افتد، اما این بار در قرون وسطی است، جایی که پسر جوانی متوجه می‌شود که موجود مرموز روستای خرافی او از آن می‌ترسد، یک کودک اینویت است.

این فیلم پس‌زمینه اخلاقی مشابهی با خود دارد، از این نظر که شبیه یک داستان عامیانه است به همان شکلی که بره دارد. ایکینگوت با کسی سروکار دارد که ارتباطی برقرار می‌کند که دیگران آن را درک نمی‌کنند، که شبیه این است که پتور وابستگی ماریا به آدا را درک نمی‌کند. این فیلم جذابیتی را دارد که بره گاهی اوقات به آن دست می‌زند، و قطعا ارزش تماشا کردن را دارد.

بیشتر بخوانید:

The Babadook (2014)

بهترین فیلم های شبیه Lamb, بهترین فیلم شبیه Lamb
بهترین فیلم های شبیه Lamb, بهترین فیلم شبیه Lamb
  • کارگردان جنیفر کنت
  • تهیه‌کننده کریستینا کیتون، کریستین مولیره
  • نویسنده جنیفر کنت
  • بازیگران اسی دیویس، نوحا ویسمن، دنیل هنشال، هیلی مکلهینی، باربارا وست و بن وینسپیر
  • موسیقی جد کورزل
  • فیلم‌بردار رادک لدزوک

این فیلم به طور مشابه با چهره ای تیره و هیولایی همراه است و آن را به دردی که یک مادر تجربه می‌کند ارتباط می‌دهد. در بابادوک، آملیا تلاش می‌کند مادر خوبی باشد، اما غم و اندوه او از مرگ شوهرش، مانند بابادوک، زندگی او را فرا می‌گیرد.

این فیلم ترسناک نسبتاً شناخته شده است، زیرا هیولای بابادوک به یکی از نمادین ترین شخصیت های ترسناک قرن بیست و یکم تبدیل شده است. اما همچنان یک فیلم ترسناک نسبتا دست کم گرفته شده مانند Lamb است. شاید این نکته به این دلیل است که هر دو فیلم وقت خود را صرف باز کردن فضای ترسناکی می‌کنند که ارائه می‌شود و بیشتر با ترس های احساسی سروکار دارند تا ترس های هیولایی.

بیشتر بخوانید:

It’s Alive (1974)

بهترین فیلم مثل Lamb, بهترین فیلم های مثل Lamb
بهترین فیلم مثل Lamb, بهترین فیلم های مثل Lamb

این فیلم ترسناک تا حدودی پیروان فرقه ای را ایجاد کرده است و پیامی مشابه به Lamb ارائه می‌دهد. خلاصه داستان درباره دو پدر و مادر است که پس از مصرف قرص های ضد بارداری مادر، نوزادی قاتل به دنیا می‌آورند. البته مشخصات پیام این فیلم قدیمی است، اما با لمب در مورد معنای واقعی مادری مطابقت دارد، و به نظر می‌رسد هر دو فیلم داستان های هشداردهنده ای را در خود دارند.

همانطور که توسط Variety بیان شده است، در Lamb، “داستان سرایی که در اینجا بیشتر برانگیخته می‌شود، داستان های پیش از مسیحیت، اساطیری، فولکلور است، از نوع داستان های آزاردهنده ای است که برای تسکین کودکان هنگام خواب طراحی نشده اند، بلکه برای تهدید مردم طراحی شده اند” و قطعاً این چیزی است که تداعی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

The Witch (2015)

بهترین فیلم های مشابه Lamb, بهترین فیلم مشابه Lamb, بهترین فیلم مثل Lamb, بهترین فیلم های مثل Lamb
بهترین فیلم های مشابه Lamb, بهترین فیلم مشابه Lamb
  • کارگردان رابرت اگرز
  • نویسنده رابرت اگرز
  • فیلمنامه‌نویس رابرت اگرز
  • بازیگران آنیا تیلور-جوی، رالف اینسون، کیت دیکی و جولیان ریچینگز
  • موسیقی مارک کورون
  • توزیع‌کننده A24 ؛ بهترین فیلم های مشابه Lamb

اگر Lamb به خاطر استفاده از گوسفند معروف است، جادوگر به خاطر بزش، بلک فیلیپ، شناخته می‌شود. آن بره به خاطر ظاهرش در سکانس‌های فیلم A24 بدنام شده است، اما آنچه در The Witch نشان می‌دهد لایه ای از وحشت را به فیلم اضافه می‌کند. بره آدا بسیار کمتر تهدید کننده است، اما باز هم، این چیزی است که بره نشان می‌دهد که باعث می‌شود مخاطب احساس ناآرامی کند.

بره به خاطر بازی های حیوانی اش مورد ستایش قرار گرفته است، و در حالی که بز در فیلم جادوگر در فضای دردناکی را ایجاد می‌کند،. علاوه بر این، جادوگر نسبت به محیط خود سکون دارد، بنابراین اگر بینندگان در Lamb به این نوع از سکون علاقه داشتند، می‌توانند دوباره آن را اینجا پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

Rosemary’s Baby (1968)

بهترین فیلم های مشابه Lamb, بهترین فیلم مشابه Lamb, بهترین فیلم مثل Lamb, بهترین فیلم های مثل Lamb
بهترین فیلم های مشابه Lamb, بهترین فیلم مشابه Lamb, بهترین فیلم مثل Lamb, بهترین فیلم های مثل Lamb
  • کارگردان رومن پولانسکی
  • تهیه‌کننده ویلیام کسل
  • نویسنده رومن پولانسکی بر اساس رمانی به همین نام نوشته آیرا لوین
  • بازیگران میا فارو، جان کاساوتیس، روث گوردون، سیدنی بلکمر، موریس اوانس، رالف بلامی، املین هنری و هانا هرتلندی
  • موسیقی کریستف کومدا
  • فیلم‌بردار ویلیام ای. فریکر ؛ بهترین فیلم مثل Lamb

Rosemary’s Baby به طور مشابه با اضطراب های مادر شدن سروکار دارد. این فیلم داستان زنی است که به تازگی باردار شده است و شروع به دیدن چیزهای عجیب و غریب می‌کند. این فیلم احساس خطری را در اطراف خود ایجاد می‌کند، که وضعیت مشابهی است که ماریا تازه مادری خود را در بره می‌یابد.

وضعیت مشابهی در Rosemary’s Baby اتفاق می افتد، فقط این بار به جای بره، فرزند او متعلق به خود شیطان است. این فیلم یک فیلم کلاسیک ترسناک است و ارزش تماشای آن برای هر کسی که از فیلم Lamb لذت برده واجب است.

بیشتر بخوانید:

Stuart Little (1999)

بهترین فیلم های شبیه Lamb, بهترین فیلم شبیه Lamb, بهترین فیلم های مشابه Lamb, بهترین فیلم مشابه Lamb, بهترین فیلم مثل Lamb, بهترین فیلم های مثل Lamb
بهترین فیلم های شبیه Lamb, بهترین فیلم شبیه Lamb
  • کارگردان راب مینکاف
  • تهیه‌کننده داگلاس ویک
  • فیلمنامه‌نویس ام. نایت شیامالان بر پایه Stuart Little اثر ئی بی وایت
  • بازیگران مایکل جی فاکس، جینا دیویس، هیو لوری، جاناتان لیپنیکی، ناتان لین، جولیا سویینی و چاز پالمینتری
  • موسیقی آلن سیلوستری
  • فیلم‌بردار گی‌یرمو نابارو ؛ بهترین فیلم شبیه Lamb

در حالی که لحن و ژانر بسیار متفاوتی دارد، اما اگر داستان فیلم بره را دوست دارید، اما نسخه ای ساده تر می‌خواهید، استوارت لیتل همان فیلم است. این فیلم خانوادگی درباره پدر و مادری است که موشی به نام استوارت را به فرزندی قبول می‌کنند و چالش‌هایی که او در تلاش برای سازگاری با زندگی جدیدش با آن روبرو می‌شود را نشان می‌دهد.

این فیلم ها در واقع آگاهی از مضحک بودن محل خود دارند. تریلر لمب حتی لحظاتی دارد که به جای ترسناک بودن، شبیه یک فیلم دمدمی و شاد به نظر می‌رسد. این فیلم ها همچنین یک نقطه داستانی مشترک دارند مبنی بر اینکه گربه خانگی به فرزند جدید اعتماد نمی‌کند، اگرچه گربه لمب صحبت نمی‌کند. بنابراین شاید اگر بینندگان Lamb را تماشا کرده باشند و متعاقباً احساس گنگ بودن ساختار روایی فیلم را کرده‌اند، استوارت لیتل بتواند آن را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های مثل Lamb سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *