بهترین فیلم های شبیه Dune : مرتبط ترین فیلم ها به تل ماسه

مجموعه فیگار، در نوشتار بهترین فیلم های شبیه Dune به معرفی فیلم‌هایی در ژانر علمی تخیلی پرداخته است. اگر شما نیز از علاقه‌مندان آن هستید، ما را دنبال کنید.

dune یا در واقع تل ماسه، نام یک مجموعه رمان است که در ژانر علمی تخیلی، توسط فراک هربرت به نگارش درآمده است. این اثر، از سال 1965 روی کاغذ آورده شد و بعد از هربرت نیز، پسرانش، برایان و کوین جی اندرسن مسئولیت نگارش و انتشار آن را، به عهده گرفتند.

بسیاری از مخاطبان و علاقه‌مندان ژانر علمی تخیلی، این مجموعه آثار را که یکی از برترین‌ها به شمار می‌رود،‌ دنبال می‌کنند. و از خواندن آن، نهایت لذت را می‌برند.

کارگردانان نیز از این فرصت استفاده کرده و فیلم‌های متعددی را با اقتباس از این مجموعه، ساخته و اکران کرده‌اند. برای اطلاع از بهترین فیلم های شبیه Dune با ما، تا انتهای این نوشتار، همراه باشید.

بهترین فیلم های شبیه Dune

مرتبط ترین فیلم ها به تل ماسه

در ادامه نوشتار بهترین فیلم های شبیه Dune به معرفی فیلم‌های موجود در فهرست زیر خواهیم پرداخت:

بهترین فیلم های شبیه Dune
بهترین فیلم های شبیه Dune

اگر فیلم Dune را دوست دارید، به دنبال فیلم های فریبنده، روانشناختی و پرتنش درباره سیاره بیگانه، صحرا، اپرای فضایی، فضای خارج، مسیحا، پیشگویی و کمبود آب در زمینه های ماجراجویی، درام و یا عاشق فیلم های علمی تخیلی هستید. حتما ادامه نوشتار بهترین فیلم های شبیه Dune را مطالعه بفرمایید. و یا اگر خیلی مشتاق هستید که در رابطه با فیلم Dune 2021 اطلاعات جامعی را کسب کنید حتما به دو مقاله نقد و بررسی فیلم Dune 2021 و همچنین مقاله هر آنچه که باید در رابطه با فیلم تل ماسه 2021 بدانید ، مراجعه کنید.

District 9

بهترین فیلم های شبیه Dune
District 9

منطقه 9 نام اثر Neill Blomkamp است که با ژانر اکشن، علمی تخیلی و وحشت، در سال 2009 ساخته و اکران شده است. فیلم‌نامه این اثر که یکی از فیلم های شبیه تل ماسه به شمار می‌رود، توسط Neill Blomkamp با مشارکت Terri Tatchell به نگارش درآمده است.

در فیلم سینمایی منطقه 9 که اولین عضو از لیست بهترین فیلم های شبیه Dune است، بازیگرانی چون Sharlto Copley, Jason Cope, Nathalie Boltt, Sylvaine Strike, William Allen Young حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

District 9 با بودجه اندکی تولید و سرانجام به فیلم سینمایی تبدیل شد. این اثر با امتیاز 7.9، از آن چه که انتظار داشتند نیز، فراتر رفت. داستان فیلم منطقه 9 به روایت یک خشونت می‌پردازد.

موجوداتی فرازمینی مجبور می‌شوند که بر روی زمین،‌ به زاغه نشینی بپردازند. این نژاد، یکی از هم‌نوعان خود را در یک عامل دولتی،‌ که در معرض بیوتکنولوژی است،‌ پیدا می‌کنند و خشونت تازه، بعد از این اتفاق شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

Mad Max: Fury Road

بهترین فیلم های شبیه Dune
Mad Max: Fury Road

جاده خشم یکی از فیلم های شبیه تل ماسه است. این فیلم دومین عضو از لیست بهترین فیلم های شبیه Dune به شمار می‌رود. این اثر، به کارگردانی George Miller در ژانر اکشن، علمی تخیلی ساخته و اکران شده است.

در این اثر که توانسته امتیاز 8.1 را از IMDB کسب کند، بازیگرانی چون Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult, Hugh Keays-Byrne, Josh Helman نقش‌آفرینی کرده‌اند.

این فیلم، داستان زنی را بیان می‌کند که به جست‌و‌جوی سرزمین خود می‌پردازد. در این بین، در یک بیابان، آخر زمان، این زن به کمک گروهی از زندانیان و شخصی به نام مکس، علیه یک حاکم مستبد، شورش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Edge of Tomorrow (2014)

بهترین فیلم های شبیه Dune
edge of tomorrow (2014)

Edge of Tomorrow توسط کارگردان توانا و با استعدادی به نام Doug Liman در سال 2014 در ژانر اکشن، علمی تخیلی، ساخته و اکران شده و توانست امتیاز 7.9 را از IMDB کسب کند.

در فیلم لبه فردا، ستارگانی چون Tom Cruise, Emily Blunt, Brendan Gleeson, Bill Paxton, Jonas Armstrong حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

این فیلم شبیه Dune ، به روایت داستان یک سرباز می‌پردازد. سربازی که با بیگانگان مبارزه می‌کند. اتفاق عجیبی که برای او رخ می‌دهد، این است که این سرباز، بارها و بارها، زندگی در یک روز را تجربه می‌کند.

داستان از این قرار است که این مبارز، هر بار که میمیرد، روز، دوباره از نو، شروع می‌شود و او ناچار به سرگرفتن زندگی‌اش خواهد شد. این اثر، یکی از فیلم های شبیه تل ماسه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

Ender’s Game

بهترین فیلم های شبیه Dune
Ender’s Game

بازی اندر، به کارگردانی Gavin Hood در سال 2013 ساخته و اکران شده است. این فیلم شبیه Dune که در ژانر اکشن، فانتزی، ساخته شده توانسته امتیاز 6.6 را از IMDB کسب کند.

در این اثر، بازیگرانی چون Asa Butterfield, Harrison Ford, Hailee Steinfeld, Abigail Breslin, Ben Kingsley حضور داشته‌ و ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم که با اسقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو شد، به علت عملکرد ضعیفی که در حوزه تجارت داشت، نتوانست آنطور که باید بدرخشد.

فیلم، به داستان اندر ویگین جوان می‌پردازد. اندر که به استخدام ارتش بین المللی درآمده است، رهبری مبارزه‌ای را به عهده دارد. این مبارزه، با فرمیک‌ها که نژادهای بیگانه حشره‌ای محسوب می‌شوند، صورت گرفته است.

این موجودات، قبلا سعی کرده بودند که به زمین حمله کنند و در این تلاش، خسارات زیادی به بشر وارد کرده‌اند. لازم به ذکر است که این اثر، یکی از فیلم های مشابه Dune محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Arrival

بهترین فیلم های شبیه Dune
Arrival

ورود، یکی دیگر از بهترین فیلم های شبیه Dune است. این فیلم، کارگردانی Denis Villeneuve در ژانر درام، علمی تخیلی، ساخته و اکران شده است. این فیلم شبیه Dune محصول سال 2016 می‌باشد توانسته امتیاز 7.9 را از IMDB کسب کند.

در این اثر که یکی از فیلم های مشابه Dune به شمار می‌رود، بازیگرانی چون Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O’Brien حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

داستان این فیلم که شبیه ترین فیلم به Dune به شمار می‌رود، براساس دوازده فضاپیمای مرموز شکل گرفته است. وقتی این دوازده فضاپیما، در سراسر جهان ظاهر می شوند، داستان آغاز می‌شود.

پس از ظاهر شدن آن‌ها در سراسر جهان، یک زبان‌شناس، با ارتش همکاری می‌کند تا بتوانند با بیگانگان ارتباط برقرار کنند. این اثر، با جلوه‌های ویژه مختص به خود، توانست با اسقبال زیاد مخاطبان، روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید:

valerian and the city of a thousand planets 2017

بهترین فیلم های شبیه Dune
valerian and the city of a thousand planets 2017

فیلم سنبل الطیب و شهر هزار سیاره به کارگردانی Luc Besson در ژانر اکشن و فانتزی ساخته و اکران شده است. در این فیلم که شاید شبیه ترین فیلم به تل ماسه به شمار رود، ستارگانی چون Dane DeHaan, Cara Delevingne, Clive Owen, Rihanna, Ethan Hawke ایفای نقش کرده‌اند.

این اثر که شاید شبیه ترین فیلم به تل ماسه باشد، ایده‌های بزرگی را دنبال می‌کند، از لحاظ بصری توانسته خود را از دیگر آثار، متمایز کند. این فیلم که یکی از فیلم های مشابه Dune محسوب می‌شود، به روایت داستان یک تهدید بزرگ می‌پردازد.

یک نیروی تاریک، آلفا، کلان شهر بزرگ و محل زندگی گونه‌هایی از سیارات مختلف را تهدید می‌کند. عوامل ویژه که والرین و لورلین هستند، باید برای شناسایی تهدید این غارتگر و حفاظت نه تنها آلفا، بلکه آینده جهان نیز، تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

Star Wars: Episode IV – A New Hope

بهترین فیلم های شبیه Dune
Star Wars: Episode IV – A New Hope

این اثر که یکی از فیلم های مشابه Dune به شمار می‌رود، به نویسندگی و کارگردانی George Lucas در ژانر اکشن، ماجرا و فانتزی در سال 1977 ساخته و اکران شده است.

در این فیلم که شاید شبیه ترین فیلم به Dune به شمار رود، بازیگرانی چون Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Peter Cushing, Alec Guinness حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

این فیلم که شاید شبیه ترین فیلم به Dune باشد، داستان لوک اسکای واکر را روایت می‌کند. لوک، با گروهی متشکل از شوالیه جدی، خلبان خودخواه، Wookiee و دو دراید، همکاری می‌کند.

او قصد دارد با این مشارکت، کهکشان را از ایستگاه نبرد ویرانگر جهان امپراتوری، نجات دهد. لوک اسکای واکر، در عین حال تلاش می‌کند تا شاهزاده خانمی به نام لیا را، از چنگال دارت ویدر مرموز، نجات دهد. در ادامه با نوشتار بهترین فیلم های شبیه Dune همراه فیگار بمانید.

Blade Runner 2049

بهترین فیلم های شبیه Dune
Blade Runner 2049

بلید رانر، یکی دیگر از اعضای لیست بهترین فیلم های شبیه Dune محسوب می‌شود که در ژانر اکشن، درام و رازآلود، توسط Denis Villeneuve ساخته و اکران شده است. این فیلم دیدنی که یکی از فیلم های مشابه Dune می‌باشد، توانسته از IMDB امتیاز 8 را کسب کند.

در این اثر که شاید شبیه ترین فیلم به Dune محسوب شود، هنرمندان توانایی چون Ryan Gosling, Dave Bautista, Robin Wright, Mark Arnold, Ana de Armas حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

این فیلم که شاید شبیه ترین فیلم به تل ماسه محسوب می‌شود، به روایت داستان یک راز می‌پردازد. کشف Young Blade Runner K از یک راز دفن شده طولانی، او را به دنبال ریک دکارد، Blade Runner سابق، که سی سال مفقود شده است، می‌برد.

Blade Runner 1982

بهترین فیلم های شبیه Dune
blade runner 1982

تیغ دونده نام اثر Ridley Scott است که در سال 1982 در ژانر اکشن، علمی تخیلی و وحشت، ساخته و اکران شده است. این فیلم که یکی از فیلم های شبیه تل ماسه است، توانسته امتیاز 8.1 را از IMDB دریافت کند.

در این اثر که شاید شبیه ترین فیلم به تل ماسه است، بازیگرانی چون Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young, Edward James Olmos, M. Emmet Walsh حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم بلید رانر ریدلی اسکات (Blade Runner)

داستان این فیلم که شاید شبیه ترین فیلم به Dune محسوب شود، براساس راننده تیغه شکل گرفته است. او مسئولیت دارد تا چهار نفری را که کشتی فضایی را دزدیده‌اند و برای یافتن خالق خود به زمین بازگشته‌اند را پیدا کند.

Dune

بهترین فیلم های شبیه Dune
Dune

Dune، به کارگردانی David Lynch در ژانر اکشن و علمی تخیلی، ساخته و در سال 1984 اکران شد. این اثر، یک فیلم شبیه Dune نیست بلکه خود آن است، با این تفاوت که نسخه‌ قدیمی آن می‌باشد که در زمان خود از محبوبیت بالایی برخوردار شد و قطعا آن را مدیون فیلم‌نامه بکرش است.

در این فیلم که توانسته امتیاز 6.4 را از IMDB کسب کند، بازیگرانی چون Francesca Annis, Leonardo Cimino, Brad Dourif, José Ferrer, Linda Hunt ایفای نقش کرده‌اند.

لازم به ذکر است که نسخه‌ای دیگر از این فیلم بازسازی شده و قرار است به زودی اکران شود. در این اثر اقتباسی جدید، ستارگان توانا و با استعدادی حضور دارند.

این فیلم شبیه ترین فیلم به تل ماسه نه، بلکه خود آن است که به روایت داستان پسر دوک می‌پردازد. او که عهده‌دار رهبری جنگ‌جویان بیابانی علیه امپراتور کهکشان و دشمن کینه‌ای پدرش است، قصد دارد، جهان بیابانی آن‌ها را، از سلطه امپراتور آزاد کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شبیه Dune سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *