تونی بری بازیگر کهنه‌کار سینمای استرالیا درگذشت! [+جزئیات و بیوگرافی]

درگذشت تونی بری بازیگر ؛ این بازیگرسینما و تلویزیون استرالیا که بسیاری او را با نقش‌آفرینی در سریال «اسکیپی» می‌شناختند، در ۸۱ سالگی از دنیا رفت.

تونی بری بازیگر و هنرپیشه معروف استرالیایی بازیگر سریال اسکیپی در سن ۸۱ سالگی درگذشت. در ادامه مطلب با خبر درگذشت تونی بری همراه ما بمانید.

درگذشت تونی بری بازیگر

  • تونی بری بازیگر درگذشت

گایلن پرستون دوست بری که فیلمسازی نیوزیلندی است نوشت این بازیگر پس از یک بیماری طولانی از دنیا رفت. پرستون نوشت:

او در نوع خود بی‌نظیر بود، مبارزی سرسخت برای افراد ضعیف و برای حقوق بومیان و به عنوان بخشی از برنامه‌های بازپروری در سیستم قضایی و محیط زیست کار می‌کرد.

بری که سال ۱۹۴۱ در کوئینزلند استرالیا به دنیا آمده بود، اولین نمایش خود را سال ۱۹۶۸ در سریال تلویزیونی «اسکیپی: کانگورو بیشه‌زار» انجام داد و پس از آن در برنامه‌های تلویزیونی مختلف استرالیا حضور یافت. کریس هیوود بازیگر استرالیایی برای اولین بار در سال 1978 با بری در فیلم استرالیایی Newsfront همکاری کرد.

درگذشت تونی بری بازیگر استرالیایی

خاطره‌انگیزترین نقش بری در فیلم کمدی «خداحافظ کیک خوک» ساخته جف مورفی در سال ۱۹۸۱ بود که به یک نقطه عطف مهم در سینمای نیوزیلند بدل شد و موفقیت و تأثیر فرهنگی فیلم موجب شد تا او تنها استرالیایی تاریخ شود که تصویرش روی تمبر پستی نیوزیلند نقش بست. از نقش‌های مهم و اخیر تلویزیونی وی نیز می‌توان از درام «زمان زندگی‌های ما» نام برد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *