ساخت انیمیشن اقتباسی از رمان واچمن تایید شد [+جزئیات]


به تازگی خبر تازه ای تحت عنوان ساخت انیمیشن اقتباسی از رمان واچمن تایید شد به انشار رسید که بازخورد وسیعی در فضای مجازی داشت.

انیمیشن اقتباسی جدید براساس رمان گرافیکی واچمن سال 2024 میلادی پخش خواهد شد. فیلم Watchmen سال 2009 ساخته زک اسنایدر و مینی‌سریال Watchmen سال 2019 از کانال HBO در گذشته به اقتباس با توجه به این اثر فوق العاده الن مور پرداختند.

ساخت انیمیشن اقتباسی از رمان واچمن تایید شد

ساخت انیمیشن اقتباسی watchmen

Watchmen فیلمی است که در سال 2009 بر اساس مجموعه رمان های گرافیکی دوازده شماره ای به همین نام ساخته شده توسط نویسنده آلن مور، هنرمند دیو گیبونز و رنگ شناس جان هیگینز ساخته شده است که توسط دی سی کامیکس بین سال های 1986 تا 1987 منتشر شده است.

حقوق فیلم این رمان گرافیکی توسط تهیه کننده لارنس گوردون در سال 1986 به دست آمد. مشکلات زیادی توسعه اقتباس را متوقف کرد و چهار استودیو مختلف و کارگردانان و فیلمنامه نویسان مختلف در طول بیست سال به پروژه پیوستند.

بیشتر بخوانید: 

قدرتمندترین ابر قهرمانان دی سی و مارول

بهترین کمیک های ابرقهرمانی 2023

ساخت انیمیشن اقتباسی از رمان واچمن تایید شد
ساخت انیمیشن اقتباسی watchman

در سال 2006، زک اسنایدر که در آن زمان مشغول فیلمبرداری اقتباسی دیگر از کتاب های مصور بود، توسط برادران وارنر برای هدایت Watchmen استخدام شد.

فیلمبرداری در سال 2007 آغاز شد و پس از قراردادهایی با دو شرکت قبلی درگیر در توسعه – پارامونت پیکچرز پس از مشکلات بودجه در سال 2004 مسئولیت حقوق توزیع بین‌المللی را برعهده داشت که منجر به شکایت توسط فاکس قرن بیستم شد.

فاکس، که گوردون قبلاً در سال 1987 با آن تماس گرفته بود، یک میلیون دلار از درآمد ناخالص را دریافت کرد  اقتباس Watchmen سرانجام در مارس 2009 منتشر شد.

ساخت انیمیشن واچمن

ساخت انیمیشن اقتباسی از رمان واچمن تایید شد
ساخت انیمیشن واچمن

در آگوست 1986، لارنس گوردون، تهیه کننده حقوق فیلم Watchmen for 20th Century Fox را به دست آورد و جوئل سیلور، تهیه کننده آن روی فیلم کار می کرد.فاکس از آلن مور نویسنده خواست تا فیلمنامه ای بر اساس داستانش بنویسد، اما وقتی مور نپذیرفت استودیو، سم هام فیلمنامه نویس را به خدمت گرفت.

در 9 سپتامبر 1988، هام اولین پیش نویس خود را ارائه کرد، اما گفت که فشرده کردن یک کتاب کمیک 338 صفحه ای با 9 صفحه در یک فیلمنامه 128 صفحه ای دشوار است.

ساخت انیمیشن اقتباسی watchmen

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *