از تشکیل اتحادیه اعتصابات نویسندگان توسط کارکنان مارول تا حمایت بردلی کوپر از اعتصاب نویسندگان

در این نوشتار از تشکیل اتحادیه اعتصابات نویسندگان توسط کارکنان مارول تا حمایت بردلی کوپر از اعتصاب نویسندگان را خواهیم خواند.

با گذشت یک سال از افشاگری‌هایی درباره‌ی وضعیت نامطلوب دست‌اندرکاران VFX در مارول و پرداخت‌های نامنصفانه‌ی آن‌ها، گروهی بیش از 50 نفر از کارمندان صحنه دادخواستی برای یک انتخابات که توسط اتحادیه‌ی جهانی کارکنان روی صحنه (IATSE) نمایندگی می‌شود، پر کرده‌اند و پس از آن، اعلام کردند که شاید حضور آن‌ها را اعتصابات جدیدی ببینیم.

تشکیل اتحادیه اعتصابات نویسندگان توسط کارکنان مارول

حمایت تیم جلوه های ویژه مارول از اعتصاب نویسندگان

تشکیل اتحادیه اعتصابات نویسندگان توسط کارکنان مارول
حمایت تیم جلوه های ویژه مارول از اعتصاب نویسندگان

کارمندان درخواست کرده‌اند که این انتخابات در 21 آگوست یعنی کم‌تر از 13 روز دیگر برگزار شود. این نخستین باری‌ست که حرفه‌ای‌های بخش جلوه‌های ویژه برای حقوق مشترک خود گرد هم می‌آیند.

حمایت بردلی کوپر از اعتصاب نویسندگان

لازارین میشلا سخنگوی جشنواره ونیز به خبررسانی درب گفت که کوپر برای همبستگی با اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا در اولین نمایش جهانی فیلم جدیدش، مایسترو، در جشنواره فیلم ونیز شرکت نخواهد کرد. بردلی کوپر علاوه بر کارگردانی این فیلم، محصول کمپانی نتفلیکس، در نقش موسیقیدان سرشناس لئونارد برنستاین نیز بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

تاریخ برگزاری جشنواره ونیز 2023 مشخص شد

بردلی چارلز کوپر، متولد ۵ ژانویه ۱۹۷۵ بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی است. این بازیگر و کارگردان آمریکایی در پی اعتصابات سینمایی در هالیوود در اولین نمایش جهانی فیلم جدیدش مایسترو در جشنواره ونیز شرکت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

داوران جشنواره ونیز مشخص شدند

این نشانه دیگری از این است که چگونه اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکایی، فصل جوایز امسال را بسیار پیچیده می‌کند. پیش از این، فیلم چلنجرز ساخته لوکا گوادانینو با نقش آفرینی زندایا قرار بود جشنواره ونیز را افتتاح کند اما کمپانی متروگلدن مایر در سایه اعتصابات این فیلم را از ونیز بیرون کشید و تاریخ اکران خود را به اواخر آوریل ۲۰۲۴ منتقل کرد.

تشکیل اتحادیه اعتصابات نویسندگان توسط کارکنان مارول
حضور نداشتن بردلی کوپر در جشنواره فیلم ونیز

شرکت نکردن بردلی کوپر در جشنواره فیلم ونیز

جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز امسال پیش از این با پذیرش فیلم‌های جدید وودی آلن و رومن پولانسکی در بخش خارج از مسابقه، جنجال برانگیخته بود. از جمله فیلم‌هایی که برای رقابت اصلی ونیز رزرو شده‌اند می‌توان به Poor Things ساخته یورگوس لانتیموس، پریسیلا از سوفیا کاپولا، فراری به کارگردانی مایکل مان، اصل و نسب از آوا دوورنی و قاتل ساخته جدید دیوید فینچر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تشکیل اتحادیه اعتصابات نویسندگان توسط کارکنان مارول چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *